Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

11bit studios w zaawansowanych rozmowach nt. powiększenia portfolio wydawniczego

Udostępnij

11B (11BIT) koncentruje się na produkcji gry "Frostpunk" i prowadzi zaawansowane rozmowy w sprawie powiększenia portfolio wydawniczego, podała spółka.

"30 sierpnia ruszyliśmy z kampanią promocyjno-marketingową. Jej pierwsze efekty są bardzo pozytywne. Utwierdza nas to w przekonaniu, że potencjał komercyjny 'Frostpunk' jest większy niż 'This War of Mine'" – powiedział prezes Grzegorz Miechowski, cytowany w komunikacie.

Data premiery "Frostpunk" jest wyznaczona na II kwartał 2017 roku. Miechowski bardzo dobrze ocenia też perspektywy pionu wydawniczego 11 bit publishing, który na 2017 rok ma zaplanowane premiery gier: "Beat Cop" i "Tower 57". Prowadzone są zaawansowane rozmowy w sprawie powiększenia portfolio wydawniczego.

"Dużą dynamiką wzrostu sprzedaży może też pochwalić się nasza spółka zależna Games Republic, która jest na dobrej drodze do osiągnięcia progu rentowności w perspektywie kilku kwartałów" – dodał prezes.

Wyniki Grupy 11 bit studios po trzech kwartałach 2016 roku to ponad 17,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, 9,57 mln zł zysku operacyjnego i 7,46 mln ł zysku netto. Przychody ze sprzedaży były o 10% większe niż rok wcześniej. Pozycje zysku zanotowały niewielkie spadki co wynikało z nieco wyższych niż rok temu kosztów działalności, podano w informacji.

"Finansujemy produkcję 'Frostpunk'. Zwiększamy też stopniowo zatrudnienie. Rozpoczęliśmy m.in. budowę drugiego zespołu deweloperskiego" - wskazał Miechowski.

Pozytywnie ocenia dokonania finansowe Grupy w tym roku. Zwraca uwagę, że głównym źródłem jej przychodów pozostaje gra "This War of Mine", która miała premierę dwa lata temu. Od tego czasu łączne przychody ze sprzedaży tego tytułu przekroczyły już 50 mln zł i nadal utrzymują się na stabilnym poziomie.

"To najlepszy dowód, że potrafimy bardzo skutecznie zarządzać monetyzacją naszych produktów" – zaznaczył prezes.

W tym roku spółka wypuściła m.in. wersję "TWoM" na konsole PS4 i Xbox One (29 stycznia) oraz płatne dodatki (DLC) do PC-towej i mobilnej wersji "TWoM". W lutym swój debiut miała też chińskojęzyczna wersja „TWoM".

"Jej stworzenie było bardzo dobrą decyzją biznesową, której owoce dopiero zaczynamy zbierać" – oświadczył Miechowski.

Na koniec września Grupa miała na rachunkach ponad 27,13 mln zł gotówki, czyli 18,1% więcej niż na początku roku.

"Od zawsze przywiązywaliśmy bardzo dużą wagę do tego, żeby mieć 'zdrowe' przepływy pieniężne. To daje nam komfort działania. Możemy skupić się na podstawowym biznesie i nie martwić się o źródła finansowania realizowanych i planowanych inwestycji" – podsumował Miechowski.

11bit Studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w grudniu 2015 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus