Lubelska spółka biotechnologiczna pod nowym szyldem chce szerzej wkroczyć na nowe rynki, a zmiana nazwy to tylko jeden z elementów tej strategi. Kolejnym ma być uruchomienie nowych zakładów i znaczące zwiększenie przychodów. BML (BIOMEDLUB) buduje ponadto szersze struktury marketingowo-sprzedażowe dostosowane do skalowanego biznesu. Oficjalnie spółka zmieni nazwę po rejestracji w KRS.
Nowa nazwa symbolizuje połączenie dwóch idei: "syntezy" i "różnorodności". "Synteza" odnosi się do procesu łączenia różnych komponentów w celu stworzenia czegoś nowego i innowacyjnego, a "różnorodność" sugeruje różne podejścia i perspektywy.
- Nazwa Synthaverse ma kojarzyć się z firmą, której DNA determinuje synteza różnorodnych idei i podejść do farmacji w celu poszukiwań przełomowych rozwiązań, przesuwających granice medycyny. Jako Synthaverse, pragniemy kontynuować naszą misję, jeszcze bardziej skupiając się na odkrywaniu, rozwijaniu i wdrażaniu innowacyjnych technologii farmaceutycznych oraz ekspansji na rynkach zagranicznych – mówi Mieczysław Starkowicz, prezes zarządu Biomed Lublin.
Działania zakładające rebranding podyktowane są nieustannie zmieniającymi się realiami rynkowymi, a także nową wizją rozwoju marki. Celem jest również budowa sprawnej i stabilnej organizacji.
- Wychodzimy naprzeciw dynamicznie zmieniającemu się otoczeniu. Chcemy, aby nasza marka była odzwierciedleniem potrzeb partnerów biznesowych oraz samych pacjentów. Dzięki zdobywanemu przez dziesiątki lat doświadczeniu i zaufaniu możemy stać się nowoczesną firmę, która z siłą i determinacją poszukuje i tworzy rewolucyjne rozwiązania – dodaje Mieczysław Starkowicz.
Zmiana nazwy to nowy rozdział w historii lubelskiej spółki, który niesie ze sobą wiele dodatkowych możliwości. Przez blisko 79 lat Biomed Lublin zdobywał systematycznie uznanie dzięki innowacyjnym rozwiązaniom farmaceutycznym, produktom doskonałej jakości oraz zaangażowaniu w poprawę zdrowia i dobrostanu pacjentów w Polsce i za granicą.
- Teraz przechodzimy historyczną transformację. Mamy ambicję, aby stać się czołową firmą w regionie, wyznaczającą trendy i wzorce na rynku. Jednym z podstawowych celów jest zbudowanie większego portfela produktowego oraz zaistnienie na największych i najbardziej dochodowych rynkach farmaceutycznych na świecie – podsumowuje Mieczysław Starkowicz.
Pomóc w tym ma realizacja strategicznych inwestycji – stworzenie Centrum Badawczo-Rozwojowego oraz nowego zakładu produkcyjnego Onko BCG. Budowa CBR jest na ukończeniu. Celem projektu jest wdrażanie na rynek innowacyjnych produktów w skali międzynarodowej oraz odpowiedź na zapotrzebowanie pacjentów - udoskonalony produkt lecznicy Onko BCG oraz szczepionka BCG. Dodatkowo inwestycja ma zwiększyć konkurencyjność produktów Synthaverse oraz umocnić jego pozycję rynkową. Równolegle, zgodnie z planem, trwa budowa nowego zakładu produkcyjnego Onko BCG. Ta inwestycja ma umożliwić zwiększenie produkcji Onko BCG o około 300.000 opakowań/rocznie, co oznacza zwielokrotnienie potencjału wytwórczego tego produktu.
Jednocześnie Synthaverse prowadzi badania w celu tworzenia nowatorskich rozwiązań, mogących znacząco wpłynąć na sukces w leczeniu chorób i stanów zdrowotnych, zgodnie z najwyższymi standardami jakości. Jednym z kluczowych elementów strategii jest rozwój portfolio produktowego z zakresu obszarów terapeutycznych jak urologia czy ginekologia. Firma we współpracy ze strategicznymi partnerami także rozszerza działalności na rynkach zagranicznych, wprowadzając innowacyjne produkty i technologie farmaceutyczne do kolejnych krajów i regionów.