Według wstępnych wyliczeń SFD w maju 2023 roku zrealizowała przychody na poziomie ok. 27.874.239,72 zł netto, co stanowi blisko 90% wartości przychodów osiągniętych w maju 2022 roku (kiedy to wyniosły 30.996.132,36 zł). Jednocześnie według wstępnych wyliczeń w całym okresie od stycznia do maja 2023 roku przychody Spółki wyniosły 158.973.401,87 zł netto, co stanowi blisko 121% przychodów osiągniętych w analogicznym okresie 2022 roku (kiedy to wyniosły 130.869.852,45 zł).
Komentarz zarządu:„Przychody ze sprzedaży SFD w pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku SFD S.A. wzrosły o 21% rok do roku do prawie 159 mln zł. W maju Spółka wypracowała ponad 27,8 mln zł przychodów tj o 10% mniej niż w maju ubiegłego roku. Przychody Spółki w maju rosły dwucyfrowo, we wszystkich kanałach sprzedaży on-line zarówno w Polsce jak i zagranicą, podobnie było w naszych sklepach własnych. Niższy wynik zanotowały sieci handlowe w Polsce, gdzie w maju zeszłego roku Spółka notowała rekordowe przychody w związku z wprowadzeniem na rynek batonu Kizzers. Podkreślamy, iż umiejętność stworzenia i wprowadzenia na rynek produktów o tak dużym potencjale sprzedażowym jest jedną z najważniejszych kompetencji Spółki, choć wprowadzone są one na rynek o różnych porach roku i to powoduje fluktuacje w naszych wynikach przychodowych. – komentuje Mateusz Pazdan, prezes zarządu SFD S.A. – W ostatnich kwartałach opracowaliśmy nową markę produktów spożywczych w kategorii posiłków do szybkiego przyrządzenia, która wpisuje się w kolejny konsumencki megatrend tj. potrzebę przyrządzenia wartościowego posiłku w krótkim czasie przy zachowaniu zasady „zero waste”. W przyszłym tygodniu rozpoczynamy kampanię marketingową oraz sprzedaż pierwszych produktów tej marki: Hummy. Nowe produkty będą dostępne na platformie sprzedażowej dedykowanej dla marki Hummy www.hummy.pl, we wszystkich naszych sklepach stacjonarnych w Polsce oraz w innych sklepach internetowych SFD.”
“W obszarze logistyki przebudowaliśmy strukturę w zakresie przyjęć i wydań na magazynie, co pozwoli nam osiągać lepsze wskaźniki efektywności i terminowości realizacji zleceń. Współpraca z zewnętrzną logistyką kontraktową przy realizacji zamówień dla dużych sieci handlowych pozwoliła nam zwiększyć łączną przepustowość. - komentuje Bartosz Kogut, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych.
„Podkreślamy, iż w maju bieżącego roku przychody ze sprzedaży rosły dwucyfrowo w strategicznym dla nas kanale jakim jest e-commerce. Co więcej, utrzymujemy komunikowaną wcześniej wysoką dynamikę wzrostu na rynkach zagranicznych. W przypadku sieci handlowych, nasz biznes się ustabilizował, wciąż rozwijamy dystrybucję numeryczną, stąd też majowy wynik, będący rezultatem wysokiej bazy z ubiegłego roku, fundamentalnie nie jest dla nas niepokojący, a kolejne oferty oraz nowości są dobrze przyjmowane przez rynek. – komentuje Rafał Zakrzewski, wiceprezes zarządu ds. przychodów SFD SA – W oparciu o analizę rynku oraz danych sprzedażowych w naszych zagranicznych sklepach e-commerce w ostatnich miesiącach, przygotowaliśmy się do wejścia na kolejny rynek zagraniczny w formule realizacji zamówień z naszego magazynu w Opolu, co powinno nastąpić w nadchodzących kilku tygodniach”.
„Maj był kolejnym miesiącem w którym odnotowaliśmy satysfakcjonujące dla nas poziomy marży brutto na sprzedaży. Dostrzegamy kontynuację pozytywnych zjawisk z pierwszego kwartału również w odniesieniu do przepływów z działalności operacyjnej. Ponadto Zarząd zaproponował Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy wypłatę dywidendy z zysków roku 2022 w łącznej wysokości 10 groszy na akcję” – komentuje Przemysław Kwiatkowski, wiceprezes zarządu ds. finansów