Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

List do akcjonariuszy Grupy Lubawa oraz wybrane wyniki za I kwartał 2023 r.

Udostępnij
WYBRANE DANE FINANSOWE 1Q2023 1Q2022 dynamika
tys. PLN      
Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów 72 348 102 345 -29%
Wynik z działalności operacyjnej 3 440 14 481 -76%
Wynik przed opodatkowaniem 2 591 13 837 -81%
Wynik netto 2 149 11 331 -81%
Inne całkowite dochody 701 -200  
Łączne całkowite dochody 2 850 11 131 -74%
       
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej -12 043 -16 607  
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej -1 903 -6 002  
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej 8 382 18 703 -55%
Przepływy pieniężne netto razem -5 564 -3 906  
       
Średnioważona liczba akcji (w szt.) 150 270 000 150 270 000  
Zysk netto na jedną akcję 0,01 0,08 -88%
Aktywa trwałe 241 256 241 122  
Aktywa obrotowe 211 275 183 274 15%
Aktywa razem 452 531 424 396 7%
Zobowiązania długoterminowe 38 957 38 948 0%
Zobowiązania krótkoterminowe 93 812 68 536 37%
Kapitał własny 319 762 316 912 1%

 

Szanowni Akcjonariusze i Inwestorzy,

I kwartał bieżącego roku był okresem wytężonej pracy we wszystkich spółkach Grupy LBW (LUBAWA). W segmencie materiałów reklamowych Grupa koncentrowała się na sprzedaży i realizacji kontraktów, natomiast w segmentach tkanin i sprzętu specjalistycznego trwały intensywne prace sprzedażowe oraz negocjacje, które zaowocowały m.in. podpisaniem w ostatnich dniach i tygodniach bardzo znaczących kontraktów w tych segmentach. Kontrakty te będą realizowane dla Wojska Polskiego.

W I kw. 2023 r. osiągnęliśmy skonsolidowane przychody Grupy w wysokości 72,3 mln zł wobec 102,3 mln zł w okresie porównywalnym. Skonsolidowany zysk netto Grupy wyniósł 2,1 mln zł wobec 11,3 mln zł w I kw. 2022 r. W segmencie materiałów reklamowych sprzedaż wyniosła 46,0 mln zł, co oznacza zmniejszenie o 2,1 mln zł wobec I kw. 2022 r. Zysk osiągnięty w tym segmencie wyniósł 8,0 mln zł, co jest wynikiem identycznym jak przed rokiem. Segment tkanin wygenerował przychody na poziomie 18,0 mln zł, wobec 33,2 mln zł w okresie porównawczym, odnotowując stratę w wysokości 5,9 mln zł wobec 3,6 mln zł zysku przed rokiem. Jednostkowo Lubawa S.A. osiągnęła 7,0 mln zł przychodów wobec 19,1 mln zł w I kw. 2022 r. oraz 3,5 mln zł straty netto, wobec 1,9 mln zł zysku przed rokiem.

Rozpoczęta w ubiegłym roku bezprecedensowa inwazja Federacji Rosyjskiej na Ukrainę wywołała destabilizację, która negatywnie wpłynęła na możliwości oferowania niektórych produktów Grupy na rynkach objętych konfliktem, szczególnie w segmencie tkanin. Grupa Lubawa odnotowała jednocześnie zwiększenie zainteresowania wyrobami z segmentu sprzętu specjalistycznego, co m.in. przełożyło się na znaczące kontrakty zdobyte na przestrzeni ostatnich tygodni. Zawarta w dniu 31 marca br. wieloletnia umowa z Agencją Uzbrojenia na dostawy kamizelek kuloodpornych w gwarantowanej wysokości ponad 200 mln zł brutto oraz podpisana 25 maja br. umowa na dostawy pokryć maskujących BERBERYS o gwarantowanej wysokości 67,5 mln zł przełożą się na zwiększone przychody w segmentach sprzętu specjalistycznego i tkanin w przyszłych okresach. Pozyskane kontrakty, wraz z wieloma mniejszymi zamówieniami na produkty grupy pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość Grupy Lubawa.

W maju bieżącego roku do Zarządu Lubawa S.A. dołączyli Panowie Krzysztof Dędek na stanowisku Wiceprezesa oraz Przemysław Zasztowt na stanowisku Członka Zarządu. Obaj Panowie związani w przeszłości z branżą oraz pracujący już w Lubawa S.A. na nowych stanowiskach wzmocnią jeszcze bardziej Spółkę w rozwoju i budowie wartości dla Akcjonariuszy.

Dziękuję Państwu za zainteresowanie działalnością Lubawa S.A. oraz Grupy Kapitałowej i zapraszam do lektury niniejszego Raportu.

Marcin Kubica,

Prezes Zarządu Lubawa S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus