WYBRANE DANE FINANSOWE | 1Q2023 | 1Q2022 | dynamika |
---|---|---|---|
tys. PLN | |||
Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów | 72 348 | 102 345 | -29% |
Wynik z działalności operacyjnej | 3 440 | 14 481 | -76% |
Wynik przed opodatkowaniem | 2 591 | 13 837 | -81% |
Wynik netto | 2 149 | 11 331 | -81% |
Inne całkowite dochody | 701 | -200 | |
Łączne całkowite dochody | 2 850 | 11 131 | -74% |
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej | -12 043 | -16 607 | |
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej | -1 903 | -6 002 | |
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej | 8 382 | 18 703 | -55% |
Przepływy pieniężne netto razem | -5 564 | -3 906 | |
Średnioważona liczba akcji (w szt.) | 150 270 000 | 150 270 000 | |
Zysk netto na jedną akcję | 0,01 | 0,08 | -88% |
Aktywa trwałe | 241 256 | 241 122 | |
Aktywa obrotowe | 211 275 | 183 274 | 15% |
Aktywa razem | 452 531 | 424 396 | 7% |
Zobowiązania długoterminowe | 38 957 | 38 948 | 0% |
Zobowiązania krótkoterminowe | 93 812 | 68 536 | 37% |
Kapitał własny | 319 762 | 316 912 | 1% |
Szanowni Akcjonariusze i Inwestorzy,
I kwartał bieżącego roku był okresem wytężonej pracy we wszystkich spółkach Grupy LBW (LUBAWA). W segmencie materiałów reklamowych Grupa koncentrowała się na sprzedaży i realizacji kontraktów, natomiast w segmentach tkanin i sprzętu specjalistycznego trwały intensywne prace sprzedażowe oraz negocjacje, które zaowocowały m.in. podpisaniem w ostatnich dniach i tygodniach bardzo znaczących kontraktów w tych segmentach. Kontrakty te będą realizowane dla Wojska Polskiego.
W I kw. 2023 r. osiągnęliśmy skonsolidowane przychody Grupy w wysokości 72,3 mln zł wobec 102,3 mln zł w okresie porównywalnym. Skonsolidowany zysk netto Grupy wyniósł 2,1 mln zł wobec 11,3 mln zł w I kw. 2022 r. W segmencie materiałów reklamowych sprzedaż wyniosła 46,0 mln zł, co oznacza zmniejszenie o 2,1 mln zł wobec I kw. 2022 r. Zysk osiągnięty w tym segmencie wyniósł 8,0 mln zł, co jest wynikiem identycznym jak przed rokiem. Segment tkanin wygenerował przychody na poziomie 18,0 mln zł, wobec 33,2 mln zł w okresie porównawczym, odnotowując stratę w wysokości 5,9 mln zł wobec 3,6 mln zł zysku przed rokiem. Jednostkowo Lubawa S.A. osiągnęła 7,0 mln zł przychodów wobec 19,1 mln zł w I kw. 2022 r. oraz 3,5 mln zł straty netto, wobec 1,9 mln zł zysku przed rokiem.
Rozpoczęta w ubiegłym roku bezprecedensowa inwazja Federacji Rosyjskiej na Ukrainę wywołała destabilizację, która negatywnie wpłynęła na możliwości oferowania niektórych produktów Grupy na rynkach objętych konfliktem, szczególnie w segmencie tkanin. Grupa Lubawa odnotowała jednocześnie zwiększenie zainteresowania wyrobami z segmentu sprzętu specjalistycznego, co m.in. przełożyło się na znaczące kontrakty zdobyte na przestrzeni ostatnich tygodni. Zawarta w dniu 31 marca br. wieloletnia umowa z Agencją Uzbrojenia na dostawy kamizelek kuloodpornych w gwarantowanej wysokości ponad 200 mln zł brutto oraz podpisana 25 maja br. umowa na dostawy pokryć maskujących BERBERYS o gwarantowanej wysokości 67,5 mln zł przełożą się na zwiększone przychody w segmentach sprzętu specjalistycznego i tkanin w przyszłych okresach. Pozyskane kontrakty, wraz z wieloma mniejszymi zamówieniami na produkty grupy pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość Grupy Lubawa.
W maju bieżącego roku do Zarządu Lubawa S.A. dołączyli Panowie Krzysztof Dędek na stanowisku Wiceprezesa oraz Przemysław Zasztowt na stanowisku Członka Zarządu. Obaj Panowie związani w przeszłości z branżą oraz pracujący już w Lubawa S.A. na nowych stanowiskach wzmocnią jeszcze bardziej Spółkę w rozwoju i budowie wartości dla Akcjonariuszy.
Dziękuję Państwu za zainteresowanie działalnością Lubawa S.A. oraz Grupy Kapitałowej i zapraszam do lektury niniejszego Raportu.
Marcin Kubica,
Prezes Zarządu Lubawa S.A.