Ponad 9,8 mln zł przychodów netto ze sprzedaży odnotowała w pierwszym kwartale br. Grupa CIG (CIGAMES). W raportowanym okresie spółka koncentrowała się na produkcji oraz przygotowaniu do wydania najważniejszego i zarazem największego w swojej historii tytułu – Lords of The Fallen. Równocześnie zespoły w studiach Underdog oraz BatFields kontynuowały prace nad kolejnymi grami, m.in. Project Survive i Project Scorpio. Kampania marketingowa Lords of The Fallen nabiera tempa – w przygotowaniu są nowe materiały promujące grę. CI Games zrealizuje globalną kampanię tytułu w kanałach cyfrowych oraz w kanałach tradycyjnych na największych rynkach – w tym w USA.
– Kampania marketingowa przyspiesza, przed nami przynajmniej pięć dużych eventów marketingowych przed premierą gry, które stopniowo będą zwiększać zainteresowanie graczy i przełożą się na dalszy dynamiczny wzrost wishlist i składanych preorderów. Zdecydowanie największym rynkiem na podstawie dotychczasowej sprzedaży gry jest USA – mówi Marek Tymiński, prezes zarządu CI Games.
W pierwszym kwartale skonsolidowane przychody netto Grupy wyniosły 9,8 mln zł. Z uwagi na brak premier w 2022 roku oraz inwestycje w rozwój zespołu i marketing nadchodzącej gry CI Games nie zanotowało zysku netto.
- Jestem zadowolony ze sprzedaży zrealizowanej w 100 proc. z back catalogue. Jednocześnie cieszą mnie postępy równolegle rozwijanych projektów, w tym Project Survive i Project Scorpio Obecnie najważniejsza dla przyszłości CI Games jest premiera Lords of the Fallen. Za jej sprawą mamy szansę dołączyć do wąskiego globalnego grona uznanych producentów gier AAA. To bardzo ważne dla inwestorów, ponieważ spółki w tym segmencie przeważnie wyceniane są z istotną premią do rynku – mówi Marek Tymiński.
Premiera Lords of the Fallen odbędzie się 13 października br. Tytuł będzie dostępny na PC oraz konsolach nowej generacji. W wersji standardowej gra będzie kosztowała 69.99 EUR/USD, za wersję Delxe trzeba zapłacić 79.99 EUR/USD. Obecnie ta druga przeważa wśród składanych preorderów (proporcja 70/30).
Kilka tygodni temu CI Games podpisało pan-europejską umowę z firmą Plaion (dawniej Koch Media) na dystrybucję Lords of The Fallen w Europie Zachodniej i Środkowej w formie fizycznych nośników.
- Nasi kluczowi partnerzy dystrybucyjni podzielają nasz duży entuzjazm dotyczący potencjału najnowszej gry. Według naszych aktualnych planów w dniu premiery, globalny nakład Lords of The Fallen na fizycznych nośnikach przekroczy 500 tys. egzemplarzy. Zakładamy, że będzie to stanowić około 25/30 proc. całej sprzedaży - z dużą przewagą po stronie cyfrowej. Feedback ze strony graczy jest bardzo pozytywny, dla części z nich to jedna z najważniejszych pozycji, na którą czekają. Ostatni trailer wywołał istotne zainteresowanie wśród influencerów, także tych kluczowych dla gatunku RPG-soulslike. To wszystko razem, przynajmniej po części potwierdza, że wiele decyzji – zarówno w kwestiach kreacji jak i produkcji – przyniosło pożądany efekt oraz że mamy bardzo utalentowany i kompetentny zespół, który tego dokonał. - dodaje Tyminski. - Obecnie Lords of The Fallen znajduje się na ostatniej prostej, a jego realizacja postępuje zgodnie z planem.
Za produkcję tytułu odpowiada wewnętrzne studio – Hexworks. Budżet wydawniczy gry –uwzględniający m.in. produkcję i marketing – szacowany jest na 200 mln zł. Obecnie sumaryczny poziom Wishlist Lords of the Fallen na wszystkie platformy przekroczył 1 mln.
Najnowsza gra będzie rebootem tytułu wydanego przez CI Games prawie dekadę wcześniej. Akcja rozegra się tysiąc lat po wydarzeniach z pierwszej odsłony i przedstawi nową historię w pięciokrotnie większym świecie. Użytkownicy będą mogli rozpocząć kampanię dla pojedynczego gracza lub wybrać tryb kooperacji.
Od początku startu kampanii wszystkie udostępnione materiały promujące grę zgromadziły ponad 43 mln wyświetleń. Gra obecnie zajmuje 15 miejsce na liście życzeń Steam i 8 pozycję na wishliście Epic Store.