ANR (ANSWEAR), wiodący e-commerce oferujący modę, produkty home&lifestyle i outdor w regionie CEE podsumowuje I kw. 2023 r. W minionym okresie Answear.com kontynuował dynamiczny wzrost pomimo wymagającego otoczenia rynkowego. Przychody wzrosły o 52 proc. rdr. do ponad 271 mln zł, EBITDA zwiększyła się ponad 4-krotnie do przeszło 15 mln zł, z kolei zysk netto osiągnął wartość ponad 3 mln zł w porównaniu ze stratą odnotowaną w zeszłym roku.
- Cieszymy się z wyników w minionym kwartale. Wypracowane dynamiki wzrostu potwierdzają to, iż pozostajemy jedną z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie w branży fashion. Otoczenie rynkowe jest wymagające szczególnie dla nowych graczy na rynku. My z kolei mamy zbudowaną silną markę, sprawnie działające operacje, jesteśmy odpowiednio zdywersyfikowani geograficznie, a także sukcesywnie realizujemy strategię zwiększania udziału marek premium w naszej ofercie. To wszystko pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.
W I kw. 2023 r. Answear.com konsekwentnie zwiększał udział marek premium w ofercie, który na koniec minionego kwartału wyniósł 59 proc. vs. 54 proc. w zeszłym roku. Bezpośrednio doprowadziło to do wzrostu średniej wartości zamówienia, która po I kw. 2023 r. wyniosła 335 zł, oznacza to wzrost o 20 zł względem całego 2022 r. Założenia ekspansji zagranicznej również potoczyły się zgodnie z planem, nowe rynki odpowiadały za 9,4 proc. sprzedaży w okresie trzech pierwszych miesięcy 2023 r.
- Warta podkreślenia jest odbudowa rynku ukraińskiego. Po tymczasowym wstrzymaniu sprzedaży z powodu wojny wznowiliśmy działalność w Ukrainie i zostaliśmy lokalnym liderem fashion e-commerce. Potwierdzają to bardzo atrakcyjne wzrosty rzędu ponad 3,5-krotności sprzedaży – dodaje Krzysztof Bajołek
W minionym kwartale Spółka rozpoczęła również proces nabycia ZCP (Zorganizowana Część Przedsiębiorstwa) Fashion Trends Group, w skład którego wchodzą marki Sneakerstudio i PRM. Answear.com dzięki przejęciu rozszerzy swoją działalność o nowy segment i grupy klientów – w szczególności Gen Z oraz klientów zainteresowanych produktami premium oraz luksusowymi. Spółka dostrzega również liczne synergie oparte na wzajemnym wykorzystaniu mocnych stron, łącząc unikalną ofertę przejmowanych brandów ze sprawnością operacyjną i zapleczem technologiczno-logistycznym Answear.com. 11 maja br. NWZA wyraziło zgodę na sfinansowanie akwizycji w całości akcjami Answear.com.
Rosnące przychody ze sprzedaży pozwoliły na zwiększenie budżetu marketingowego do poziomu 40,5 mln zł w I kw. 2023 r. wobec 28,5 mln zł w analogicznym okresie zeszłego roku. W raportowanym okresie spółka przeprowadziła szerokozasięgową kampanię medialną, również na nowo otwartych rynkach. Kontynuując skuteczny marketing, Spółka dołożyła kolejne cegiełki do realizowanych wzrostów sprzedaży, a także budowania brand awareness marki.
– Konsekwentnie dążymy do zwiększania naszego budżetu marketingowego, który bezpośrednio wpływa na wzrost przychodów. Answear kontynuuje działania marketingowe wykorzystując ciekawy i nieoczywisty przekaz, który przyciąga klientów i pozwala na zapisanie marki w świadomości odbiorców - podsumowuje Jacek Dziaduś, wiceprezes Zarządu ds. finansowych Answear.com