GMV (GAMIVO), właściciel platformy transakcyjnej dla graczy, odnotował znakomity początek roku. Spółka w I kwartale wygenerowała 56,3 mln zł obrotu i rekordowe 12,4 mln zł przychodu. Z kolei zysk netto wzrósł o 124 proc. r/r i wyniósł historyczne 3,5 mln zł. Rekordową wartość osiągnął także wskaźnik EBITDA w wysokości 4,3 mln zł. To o 82 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2022 roku. Wpływ na tak dobre wyniki miały zarówno głośne nowości, w tym szczególnie udana premiera Hogwarts Legacy, jak i szereg podejmowanych przez spółkę działań skupiających się na automatyzacji i skalowaniu biznesu.
- Dla rynku gier wideo nowe tytuły są napędzającym go paliwem i w 2022 roku GAMIVO pokazało, że jest w stanie osiągać bardzo dobre wyniki nawet, gdy tego paliwa zabraknie. Tymczasem pierwszy kwartał to znakomity dowód, w jaki sposób potrafimy wykorzystać potencjał dużych produkcji. Kompleksowe działania marketingowe skupione wokół Hogwarts Legacy sprawiły, że osadzony w uniwersum Harry'ego Pottera tytuł pobił rekord GAMIVO pod względem zamówień przedpremierowych. Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszego kwartału i nie zwalniamy tempa po rekordowym 2022 roku – komentuje Mateusz Śmieżewski, CEO GAMIVO.
Premiery to tylko jeden z szeregu czynników, które sprawiły, że pierwszy kwartał 2023 roku przyniósł historyczne rezultaty. Warto także wspomnieć choćby o optymalizacji i wdrożeniu nowych kanałów marketingowych, skutecznych kampaniach mailingowych czy współpracach, które pomagają zwiększać liczbę klientów oraz rozpoznawalność marki GAMIVO.
Na początku roku GAMIVO przeprowadziło akcje z partnerami takimi jak sieć Żabka, serwis PayPal czy producent gier Wargaming. Ponadto spółka nie ustaje w dążeniach do, aby poprawiać pozycjonowanie serwisu oraz wprowadzać kolejne rozwiązania nastawione na automatyzację i skalowanie. Wśród priorytetów jest też praca nad wygodą korzystania z platformy, aby móc zaoferować jak najlepsze wrażenia zakupowe użytkownikom GAMIVO, których liczba wynosi już 4,8 mln.
- Pozyskiwanie nowych klientów to jeden z naszych priorytetów, dlatego cieszy nas fakt, że wielkimi krokami zbliżamy się do przekroczenia symbolicznego progu 5 mln zarejestrowanych użytkowników. Jednocześnie cały czas pozostajemy w kontakcie z naszymi dotychczasowymi klientami i oferujemy im coraz to nowsze i atrakcyjniejsze akcje promocyjne oraz benefity - dodaje Mateusz Śmieżewski.
Dzięki rekordowym wynikom GAMIVO dysponuje obecnie istotną nadwyżką gotówkową, a jednocześnie cały czas generuje dodatnie przepływy pieniężne. Spółka planuje podzielić się zyskiem z akcjonariuszami. Zgodnie z propozycjami uchwał na NWZA, GAMIVO chce wyemitować akcje gratisowe w stosunku 1:1, czyli na każdą posiadaną akcje GAMIVO, akcjonariusze dostaną jedną akcję gratisową. W efekcie ich procentowy udział w kapitale zakładowym nie ulegnie zmianie, a będą posiadać dwukrotnie więcej akcji. Ponadto spółka planuje przeprowadzić skup akcji własnych, który powinien korzystnie wpłynąć na płynność notowań GAMIVO.