Notowana na Głównym Rynku GPW firma kosmetyczna MIR (MIRACULUM) w I kwartale 2023 r. odnotowała znaczący wzrost przychodów – w omawianym okresie spółka wypracowała 14,5 mln zł i jest to 37 proc. więcej względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Spółka osiągnęła dodatni wynik na poziomie zysku netto, który wyniósł 0,3 mln zł. Miraculum odnotowało również wzrosty na poziomie EBIT oraz EBIDA, zwiększyła się również marża na sprzedaży. Spółka systematycznie poszerza dostępność produktów swoich marek zarówno w kraju jak i na zagranicznych rynkach, zwiększa też portfolio produktów. Ważnym wydarzeniem I kwartału było wdrożenie nowej linii perfum damskich CHOPIN, których ambasadorką została Natalia Kukulska.
W I kwartale wynik EBIT wyniósł 0,5 mln zł – jest to wzrost względem trzech pierwszych miesięcy 2022 r. o 215 proc. EBITDA osiągnęła poziom 0,8 mln zł, czyli o 424 proc. więcej niż rok wcześniej. Marża brutto wyniosła 4,4 mln zł, co oznacza 47 proc. wzrostu r/r.
- Wzrosty na wszystkich poziomach to efekt przyjętej i konsekwentnie realizowanej strategii: dużej dyscypliny kosztowej, racjonalnej polityki inwestycyjnej, dywersyfikacji i wzmocnienia kanałów dystrybucji, optymalizacji rozwiązań logistycznych oraz efektywnego zarządzanie zapasami. Najbardziej cieszy nas jednak dynamiczny wzrost sprzedaży – osiągnięcie takiego wyniku było możliwe dzięki dywersyfikacji produktowej oraz zróżnicowanemu targetowaniu cenowemu produktów – komentuje Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum.
Miraculum odnotowało wzrosty przychodów we wszystkich kanałach sprzedaży. Najszybciej rozwija się eksport – wzrost 44 proc. r/r. Większe wolumeny sprzedaży wygenerowały dostawy do stałych i nowych klientów z klientów z Arabii Saudyjskiej i innych krajów Zatoki Perskiej (m.in. Zjednoczonych Emiratów Arabskich).
- Widzimy ogromny potencjał do dalszych wzrostów na rynkach zagranicznych, dlatego nie zwalniamy tempa: obecnie prowadzimy rozmowy z klientami pozyskanymi podczas targów w Bolonii. Jeszcze w maju Miraculum zaprezentuje się podczas Central Asia Beauty Expo w Kazachstanie, a w czerwcu na targach Slavic B2Beauty w Kielcach. Na przełomie października i listopada weźmiemy udział w targach w Dubaju – celem jest wzmocnienie współpracy z partnerami z krajów arabskich (ZEA, Arabia Saudyjska i innych) oraz pozyskanie nowych klientów w tym regionie – uzupełnia Marek Kamola, członek zarządu Miraculum.
Największy udział w przychodach Miraculum w I kwartale miał nowoczesny kanał sprzedaży (dyskonty, super i hipermarkety, drogerie), który wyniósł 47 proc. wszystkich obrotów spółki. Na umocnienie tego kanału wpłynęło wzmocnienie istniejącej współpracy z drogeriami (m.in. Rossman, Hebe, Natura, Notino) oraz ponawiane lub nowe akcje z sieciami dyskontów (m.in. LIDL, Biedronka, Kaufland).
Spółka odnotowała wzrosty przychodów praktycznie we wszystkich posiadanych markach, a największe nominalne wzrosty sprzedaży w I kwartale 2023 roku wygenerowały marki Chopin, Miraculum, Pani Walewska oraz WARS.
Miraculum systematycznie poszerza ofertę produktową. Ważnym wydarzeniem, nad którym pracowała spółka w minionym kwartale, była premiera nowej linii wód perfumowanych dla kobiet CHOPIN. Zapachy inspirowane są muzami wybitnego wirtuoza fortepianu Fryderyka Chopina. Ambasadorką i jednocześnie współtwórczynią produktów jest Natalia Kukulska – znana i ceniona polska wokalistka. Produkty są już dostępne w największej w Polsce sieci drogeryjnej Rossmann oraz drogerii Jawa i Natura. Miraculum jest jedyną firmą na świecie, która w oparciu o umowę z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina, uzyskała wyłączną licencję użycia nazwiska Fryderyka Chopina w kosmetykach.