WYBRANE DANE FINANSOWE | 2022 | 2021 | dynamika |
---|---|---|---|
tys. PLN | |||
Przychody ze sprzedaży | 171 485 | 180 293 | -5% |
Zysk (strata) z działalności operacyjnej | 31 078 | 61 655 | -50% |
Zysk (strata) netto | 21 984 | 61 326 | -64% |
Zysk na akcję | 0,73 | 2,07 | -65% |
Aktywa | 350 804 | 316 692 | 11% |
Kapitał własny | 277 629 | 259 542 | 7% |
Przepływy pieniężne netto razem | -67 674 | 95 736 |
>>> Sprawdź co prognozują analitycy dla PCF GROUP na kolejne lata <<<
Szanowni Akcjonariusze,
W minionym roku świętowaliśmy 20-lecie powstania zarówno studia People Can Fly, jak i studia Game On. Obchodziliśmy również 10 urodziny studia Incuvo (oba studia dołączyły do Grupy w 2021 roku). Czas refleksji nad drogą, którą przeszliśmy i naszą tożsamością pozwolił nam zredefiniować wartości wokół których będziemy dalej budować kulturę w PCF (PCFGROUP):
- Szczerość: czyli prawo i przestrzeń do otwartej komunikacji;
- Odpowiedzialność: za swoje decyzje, pomysły oraz dane słowo;
- Praca zespołowa: pozwalająca realizować wspólną pasję, różnorodność punktów widzenia, która stanowi o naszej sile;
- Nieustępliwość: czyli odwaga do kwestionowania status quo i wdrażania unikalnych pomysłów.
W ROKU 2022 ZREALIZOWALIŚMY SZEREG WAŻNYCH PROJEKTÓW I KONTYNUOWALIŚMY PRACE NAD INNYMI:
- wspólnie z wydawcą Square Enix, ukończyliśmy prace nad dodatkiem „Outriders Worldslayer”, który miał swoją premierę 30 czerwca 2022 roku;
- kontynuowaliśmy prace nad rozwojem portfolio gier Grupy; niezależne od siebie zespoły deweloperskie rozwijają łącznie siedem tytułów;
- kontynuowaliśmy rozwój naszych studiów – otworzyliśmy nowe biuro w Krakowie, a naszglobalny zespół rozwinął się do ponad 600 osób;
- przejęte w 2021 roku podmioty zaczęły pozytywnie kontrybuować do skonsolidowanego rachunku wyników Grupy – Incuvo z sukcesem wprowadziło na rynek „Green Hell VR” (nominacja do Steam Awards), a Game On zrealizował usługi dla tak prestiżowych projektów jak „Gotham Knights” czy „Call of Duty: Modern Warfare II”;
- z powodzeniem przeprowadziliśmy migrację naszych projektów z UE4 do UE5, odkrywając nowe możliwości technologii Unreal Engine, z którą pracujemy już od ponad 15 lat;
- rozwijaliśmy struktury self-publishing;
- wreszcie, rozbudowaliśmy działy wsparcia chcąc zapewnić naszym Awiatorom wyjątkowe, bezpieczne i innowacyjne środowisko pracy w modelu pracy hybrydowej.
Udało się zrobić bardzo wiele, ale rok 2022, jak każdy, nie przyniósł tylko sukcesów i dobrych wiadomości.
Zaczął się przecież od wybuchu tragicznej wojny w Ukrainie, która, w oczywisty sposób, wstrzą-snęła całym naszym środowiskiem – pracuje z nami bardzo wielu deweloperów ze Wschodu. Staraliśmy się, jako PCF, zachować w tej sytuacji po prostu po ludzku i udzielić naszym współpracownikom i ich rodzinom wszelkiej możliwej pomocy.
Druga połowa roku 2022 przyniosła natomiast zakończenie naszej współpracy z amerykańskim wydawcą Take-Two Interactive, przy projekcie „Dagger”. Wybiło nas to ze strefy komfortu i dało wielki impuls do zmian wewnątrz organizacji. Zamiast myśleć o projektach M&A postawiliśmy na organiczny wzrost, skupiliśmy się na rozwoju własnych zespołów deweloperskich i projektów, na wdrożeniu Centers of Excellence, na rozwoju zespołu wydawniczego, na przygotowaniu pięciolet- niego planu finansowego dla Grupy, na zredefiniowaniu roli działów wsparcia, na procesach priory- tetyzujących satysfakcję i retencję Awiatorów.
Kulminacją tych prac jest uaktualniona strategia PCF Group S.A. ogłoszona już w tym roku. Dla przypomnienia, stawiamy w niej na wzmocnienie działalności wydawniczej (model self-publishing), na oparciu gier z naszego portfela wydawniczego na modelu gry jako usługi (Game-as-a-Service) i zróżnicowaniu modeli monetyzacji gier (od pay-to-play do free-to-play). W efekcie realizacji na- szej strategii w latach 2023-2027 powinniśmy skokowo zwiększyć nasze skumulowane przychody – w tym okresie do co najmniej 3,0 mld złotych.
Aby zrealizować nasze plany potrzebujemy kapitału; jego pozyskaniu ma służyć emisja nowych akcji, która została przegłosowana przez Walne Zgromadzenie w dniu 28 lutego 2023 roku. Powodzenie emisji ma zapewnić pozyskanie nowego partnera – 10-procentowym inwestorem PCF Group S.A. będzie KRAFTON, jeden z największych południowokoreańskich producentów i wydawców gier. Planujemy zakończyć proces pozyskania kapitału w pierwszym półroczu 2023 roku.
Podsumowując, rok 2022 kończymy z przychodami na poziomie ponad 171 mln złotych oraz EBITDA w wysokości 48 mln złotych. To solidny wynik mimo turbulencji jakich doświadczyliśmy.
Na rok 2023 mamy mnóstwo planów związanych z realizacją naszej zaktualizowanej strategii. Będziemy ciężko pracowali nad naszymi projektami, nad rozwojem naszych zespołów, nad pozy- skaniem kolejnych partnerów biznesowych. Z dużymi emocjami czekamy na premierę VR-owego projektu Thunder, który realizuje studio Incuvo, w oparciu o IP z portfolio studia People Can Fly. Premiera gry Thunder będzie też chrztem bojowym naszego pionu wydawniczego, a działania marketingowe wokół tego tytułu rozpoczną się już niebawem.
Wszystkim naszym Akcjonariuszom dziękuję za wsparcie, zaufanie oraz konstruktywną krytykę.
Dobrze mieć Was na pokładzie.
Z wyrazami szacunku,
Sebastian Wojciechowski
PREZES ZARZĄDU