Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Agora stawia na rozwój kin i outdoor oraz transformację cyfrową segmentu prasy

Udostępnij

AGO (AGORA) będzie kontynuowała rozwój swoich dynamicznych segmentów - kinowego i reklamy zewnętrznej oraz transformację cyfrową, szczególnie segmentu prasowego, poinformował prezes Bartosz Hojka. Jednocześnie kontynuowane będą działania optymalizacyjne czy dostosowujące do warunków rynkowych, szczególnie w segmentach prasowym i radiowym.

"W IV kw. ogólnie mamy poczucie, że utrzymuje się brak stabilności gospodarczej i politycznej, co przekłada się na defensywną postawę reklamodawców. Wzrost rynku reklamowego w całym roku może się utrzymać, ale będzie niższy niż wcześniej zakładaliśmy. W efekcie będziemy bardziej selektywni w inwestycjach, ale będziemy kontynuować rozwój kin i reklamy zewnętrznej oraz transformację cyfrową, szczególnie segmentu prasowego" - powiedział Hojka podczas konferencji prasowej.

Dodał, że wpływ na wyniki IV kw. będzie miała prowadzona sprzedaż nieruchomości w Łodzi, utworzona rezerwa związana z optymalizacją zatrudnienia, zamknięcie Metrocafe, grudniowe uruchomienie Metro TV. 

W obliczu wyzwań rynkowych w segmencie prasowym podjęto szereg działań jak m.in. przebudowa oferty dla czytelników (postawiono na "najlepsze dni w tygodniu", przy nowej polityce cenowej i ograniczeniu kosztów). Jak wskazał prezes Agory grupa nie rezygnuje z kolejnych działań rozwojowych jak prenumerata cyfrowa, nowa odsłona wyborcza.pl. Nowe potencjalne źródła przychodów to konferencje, czy wideo. Z kolei działania optymalizacyjne w segmencie prasowym mają dotyczyć np. obniżenia kosztów produkcji. Według jego słów, Grupa jest na dobrej ścieżce do osiągnięcia 90 tys. płatnych prenumerat cyfrowych i zakłada, że docelowo będzie to istotny przychodowy element modelu biznesowego z reklamą nieinwazyjną. 

Członek zarządu Grzegorz Kossakowski wskazał, że sprzedaż nieruchomości to efekt przeglądu aktywów nieoperacyjnych. Według jego słów, grupa ma zainteresowanie kolejnymi działkami i będzie rozważać ewentualne działania. 

Co do segmentu radiowego - Hojka wskazał, że zarząd nie chce "wyciągać pochopnych wniosków po jednym słabym kwartale". "Obecnie sytuacja odrobinę się poprawia i nie będzie tak kiepska, jak w III kw., ale nie spodziewamy się wysokich dynamik jak było to wcześniej i z takim ostrożnym założeniem podchodzimy do prac budżetowych na 2017" - stwierdził prezes Agory. 

Podsumowując miniony okres bieżącego roku, Hojka wskazał, że Grupa jest zadowolona z pozytywnej dynamiki przychodów w obliczu słabszego od wcześniejszych oczekiwań rynku reklamowego. To efekt rozwoju sieci Helios i zmian w systemie reklamowym w reklamie zewnętrznej. Prowadzone jest ograniczenie kosztów operacyjnych i dostosowanie segmentu prasowego do warunków rynkowych. 

Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej - oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios, drukarnie oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus