Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe Comperia.pl za 2022 r. oraz komentarz zarządu

Udostępnij
WYBRANE DANE FINANSOWE 2022 2021 dynamika
tys. PLN      
I. Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów 44 098 38 513 15%
II. EBITDA 8 007 6 575 22%
III. Zysk na działalności operacyjnej 6 424 4 850 32%
IV. Zysk brutto 6 356 4 802 32%
V. Zysk netto 5 108 3 802 34%
VI. Całkowite dochody ogółem 5 108 3 802 34%
       
VII. Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej 4 047 4 616 -12%
VIII. Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej -4 400 -2 159  
IX. Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej -2 378 -604  
       
X. Zmiana stanu środków pieniężnych -2 731 1 852  
XI. Zysk strata na jedną akcję zwykłą 1,47 1,07 37%
XIII. Aktywa razem 25 887 22 682 14%
XIV. Rzeczowe aktywa trwałe 13 272 9 733 36%
XV. Należności krótkoterminowe 9 336 6 939 35%
XVI. Zobowiązania krótkoterminowe 6 665 6 250 7%
XVII. Zobowiązania długoterminowe 1 384 1 764 -22%
XVIII. Kapitał własny 17 838 14 668 22%
XIX. Kapitał podstawowy 354 353 0,3%

 

Szanowni Akcjonariusze,

Rok 2022 był kolejnym rokiem z rzędu, w którym osiągnęliśmy rekordowe wyniki finansowe.

Przychody CPL (COMPERIA) wyniosły 44 098 tysięcy PLN (wzrost o 15% rdr), a EBITDA Spółki wyniosła rekordowe 8 007 tysięcy PLN (wzrost 22 % rdr). Utrzymaliśmy też nasz potencjał inwestycyjny na rok 2023.

Osiągnęliśmy sukcesy na wielu polach działalności Grupy – kontynuowaliśmy rozwój segmentu reklamy efektywnościowej oraz projektu platformy płatności e-commerce – Comfino. Rozbudowaliśmy wertykalnie i horyzontalnie portal Telepolis.pl, zwiększając grono partnerów biznesowych i odbiorców-czytelników. W segmencie ubezpieczeń dokonane zmiany zaowocowały większą wydajnością i lepszą jakością pracy naszej sieci agentów.

Wspomniane wzrosty udało nam się osiągnąć pomimo trudnej sytuacji makroekonomicznej spowodowanej wojną na Ukrainie oraz serii podwyżek stóp procentowych rozpoczętej jeszcze w październiku 2021. W 2022 roku, podobnie jak w roku 2021, na osiągnięte wzrosty wpływ miały następujące czynniki:

a) dobra sytuacja makroekonomiczna – znaczny impuls fiskalny napędzający konsumpcję w 2022 roku;

b) wpływ inflacji i wzrostu stóp procentowych na przeniesienie środka ciężkości przychodów z produktów kredytowych na produkty oszczędnościowe;

c) ponad dwukrotny wzrost przychodów (119%) pochodzących z realizacji kampanii efektywnościowych na rzecz banków w zakresie produktów oszczędnościowo – lokacyjnych;

d) zwiększenie skuteczności w zakresie kampanii efektywnościowych mających na celu pozyskiwanie klientów zainteresowanych produktami pozafinansowymi;

e) efekt strategicznej współpracy z kontrahentem o którym wspominaliśmy w raporcie bieżącym nr 8/2022.

Tak jak wspominaliśmy wyżej, rok 2022 upłynął pod znakiem wytężonej pracy nad rozwojem serwisu tematycznego Telepolis.pl. Odnotowaliśmy znaczący wzrost popularności serwisu – liczba użytkowników wzrosła o 55% z 22 mln w 2021 roku do 34 mln w 2022 roku zwiększając tym samym liczbę odsłon o 163%. Serwis Telepolis.pl kilkukrotnie zdobył tytuł najbardziej poczytnego serwisu w kategorii Nauka i Technika w Polsce, według badania Mediapanel. W nadchodzących kwartałach będziemy skupiać się nad rozwojem nowych formatów prezentacji treści (m.in. video), poszerzaniem tematyki portalu oraz grona partnerów i odbiorców. W Comperia Ubezpieczenia rok 2022 upłynął pod znakiem modyfikacji podejścia do współpracy z naszymi partnerami i adaptacji do rynku z silnym trendem deprecjacji cen składek ubezpieczeniowych. Skupialiśmy się na poprawie jakości sieci, jej wydajności i polepszeniu organizacji pracy. Dzięki temu osiągnęliśmy sukces w realizacji zakontraktowanych planów sprzedażowych Towarzystw Ubezpieczeniowych. Wprowadzone działania skutkowały również wzrostem dynamiki przypisu/inkasa, a to przełożyło się na zdobycie większego udziału w rynku. W segmencie direct (online) pracowaliśmy nad dostosowaniem portalu Compero.pl do naszej filozofii  omnikanałowości – możliwości nabywania ubezpieczenia wymiennie w kanałach online i offline. Z myślą o naszych klientach, wprowadziliśmy szereg zmian, udogodnień i nowych funkcjonalności –

W 2023 roku stawiamy sobie za cel, dalszy rozwój narzędzi wspomagających sprzedaż ubezpieczeń, zwiększenie ilości oferowanych produktów ubezpieczeniowych oraz wzrost sieci agentów. W 2022 roku mocno rozwijaliśmy markę Comfino.pl - nasze rozwiązania dedykowane segmentowi e-commerce. Comfino.pl to platforma finansowa łącząca banki, fintechy oraz klientów B2C i B2B. Klienci indywidualni i firmowi mogą wybrać najbardziej wygodną dla siebie formę finansowania, spośród rat 0%, rat marżowych, płatności BLIK, pożyczek dla firm oraz oferty typu kup teraz - zapłać później (BNPL). W ubiegłym roku ponieśliśmy wydatki inwestycyjne na realizację projektu Comfino w łącznej kwocie 2 889 tysięcy złotych. Do grona partnerów Comfino, finansujących zakupy w e-commerce dołączyły kolejne podmioty wiodące prym w finansowaniu zakupów internetowych – Santander Consumer Bank oraz operator płatności międzybankowych BLIK. Zostaliśmy partnerem czołowych platform typu SaaS, dostarczających rozwiązania do sklepów internetowych, takich jak:

a) PrestaShop – międzynarodowa platforma, na oprogramowaniu której, pracuje w Polsce kilkadziesiąt tysięcy sklepów;

b) Shoper – największa polska platforma, na oprogramowaniu której, pracuje w Polsce kilkanaście tysięcy sklepów;

c) SOTE – jedna z wiodących platform w Polsce;

d) ShopGold – jedna z wiodących platform w Polsce.

Podpisaliśmy ponad dwieście umów na świadczenie usług finansowania zakupów internetowych poprzez naszą bramkę płatności odroczonych i ratalnych Comfino.pl. Naszą platformę płatności e-commerce przystosowaliśmy także, do płatności w sklepach stacjonarnych, dzięki czemu mogliśmy nawiązać współpracę z międzynarodową siecią salonów Depilconcept oraz szeregiem placówek medycznych, stomatologicznych i salonów urody.

W perspektywie kolejnych kwartałów będziemy koncentrować się na zwiększeniu skali działalności projektu Comfino.pl, ze szczególnym naciskiem na pozyskanie kolejnych partnerów w postaci platform – dostawców oprogramowania SaaS, oraz sklepów internetowych, a także nowych partnerów dostarczających finansowanie klientom Comfino.pl

Kondycja finansowa Spółki w naszej ocenie jest dobra, co pozwala na realizację szeregu inicjatyw, które powinny przyczynić się do dalszego rozwoju Spółki.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus