Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Akcjonariusze DRAGO entertainment wyrazili zgodę na skup akcji własnych

Joanna Tynor, Prezes Zarządu DRAGO entertainment
Joanna Tynor, Prezes Zarządu DRAGO entertainment
Udostępnij

21 lutego br. odbyło się Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie DGE (DRAGOENT) Akcjonariusze publicznej spółki, działającej w sektorze gier wideo, podjęli uchwałę, zgodnie z którą DRAGO entertainment S.A. będzie mogła skupić akcje własne do 100 zł za akcję. Porządek obrad przewidywał także program motywacyjny dla stałych pracowników i współpracowników firmy, w ramach którego to programu spółka może wyemitować akcje, które będą obejmowane z dyskontem do ceny rynkowej, przy jednoczesnym ograniczeniu ich zbywania. Aktualnie Studio przygotowuje się do premiery swojego największego tytułu – Winter Survival. W pierwszej kolejności na rynek trafił darmowy Prolog gry. Projekt dostępny jest od 15 lutego i w zaledwie tydzień zyskał 100 tys. pobrań na platformie Steam. To wynik ponad dwukrotnie wyższy w porównaniu do analogicznego okresu badania zainteresowania wokół Prologu Gas Station Simulator. Fragment gry, która finalnie okazała się najlepszym symulatorem ostatnich lat, odnotował wówczas 45 tys. pobrań.

-  Podczas wczorajszego NWZ, akcjonariusze naszej Spółki wyrazili zgodę na skup akcji własnych po cenie do 100 zł za akcję. Dokonanie skupu akcji zostanie przeznaczone na realizację części programu motywacyjnego. Naszym założeniem jest by program nie przekroczył 5 proc. udziału w kapitale zakładowym DRAGO, a akcje były obejmowane z dyskontem do ceny rynkowej. Co ważne, akcje będą objęte kilkuletnim lock-up’ em. – mówi Joanna Tynor, Prezes Zarządu DRAGO entertainment S.A.

Krakowska spółka ma za sobą bardzo udany okres. Tylko w ostatnich dwóch latach Studio wydało jeden z najpopularniejszych symulatorów polskiego rynku gier, czyli Gas Station Simulator. Tytuł zwrócił się jego twórcom w zaledwie 90 minut od globalnej premiery. Następnie, jesienią 2022 roku, kolejna propozycja Studia – Food Truck Simulator, także szybko zebrała swoje grono fanów, notując zwrot kosztów produkcji po 54 godzinach od premiery. Konsekwentnie realizowane kamienie milowe zapewniają Spółce środki na rozwój oraz dają dobre perspektywy na przyszłość.

W samym 2022 roku Studio odnotowało ponad 2 mln zł zysku netto oraz 13 mln zł przychodów netto ze sprzedaży produktów, podała Spółka w raporcie za Q4 2022 r. Na wyniki finansowe wpłynęła oczywiście sprzedaż autorskich gier Studia, przede wszystkim stabilna monetyzacja Gas Station Simulator. Produkt dostępny jest na PC oraz wiodących platformach konsolowych. Ponadto longseller jest na bieżąco rozwijany o płatne i darmowe dodatki. Najnowszym płatnym DLC będzie Airstrip, który już 28 kwietnia zadebiutuje na Steam i Green Man Gaming. Cena produktu została ustalona na 7,99 USD.

Aktualnie krakowski zespół przygotowuje się do premiery swojej największej produkcji – Winter Survival, z której pełen zysk ze sprzedaży finalnie trafi do DRAGO entertainment, jako producenta i wydawcy tytułu.

Pełna wersja tytułu w trybie Early Access zaplanowana jest na 2023 rok, natomiast od kilku dni na Steam dostępny jest darmowy Prolog gry. Pierwszy fragment survivalowej przygody w zaledwie tydzień od premiery zyskał już ponad 100 tys. pobrań.

- Jesteśmy zadowoleni z premiery Prologu Winter Survival, która miała miejsce 15 lutego. W zaledwie tydzień od wydania, projekt może pochwalić się ponad dwukrotnie wyższą liczbą pobrań w porównaniu do zainteresowania jakie uzyskał w analogicznym czasie Prolog Gas Station Simulator. Decyzja o wydaniu Prologu WS okazała się więc dobrym ruchem. To dla nas także świetna okazja do sprawdzenia nowych kanałów i form komunikacji z mediami branżowymi, graczami i influencerami. Udało nam się także wdrożyć nowe działania marketingowe. Trzeba natomiast pamiętać, że Prolog miał przede wszystkim posłużyć do zebrania  feedbacku od graczy. Otrzymane opinie i sugestie zmian bierzemy mocno do siebie i już zaczęliśmy wdrażać pierwsze poprawki, wszystko po to by finalny produkt spełnił oczekiwania graczy. – mówi Karol Sasorski, szef działu marketingu i community w DRAGO entertainment.

Zgodnie ze strategią rozwoju Spółki, na początku tego roku DRAGO entertainment rozpoczęło oficjalny proces przeniesienia akcji z NewConnect na Główny Rynek GPW w Warszawie. Debiut na głównym parkiecie powinien nastąpić jeszcze w tym roku, w 25-lecie działalności Spółki.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus