Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Tar Heel Capital Pathfinder zwiększa zaangażowanie w GAMIVO

Udostępnij

Fundusz venture capital oraz venture builder współtworzący globalne biznesy technologiczne Tar Heel Capital Pathfinder zwiększył zaangażowanie w GMV (GAMIVO) - spółce notowanej na rynku NewConnect. Fundusz zwiększył udział w kapitale o 1 pkt. proc. i obecnie posiada już 68,48% akcji spółki. Zarządzający Tar Heel Capital Pathfinder uważają, że obecne wyceny spółek działających w dynamicznych branżach jak e-commerce i gaming są na bardzo atrakcyjnym poziomie.

- Tar Heel Capital Pathfinder widzi długoterminowy potencjał wzrostu GAMIVO poparty silnym wzrostem sprzedaży i rentowności osiągniętej w ubiegłym roku. Wykorzystaliśmy spadek notowań z przełomu stycznia i lutego, by zwiększyć zaangażowanie w spółce. Do tej pory fundusz posiadał 67,49% udziałów GAMIVO, po transakcji jest to 68,48% akcji Spółki – mówi Arkadiusz Seńko, partner zarządzający Tar Heel Capital Pathfinder.

GAMIVO powstało w 2017 roku w modelu venture buildingowym Pathfindera. Spółka została założona wspólnie z zespołem managerów z wszechstronnym doświadczeniem w branży e-commerce.

- Obecne wyceny spółek e-commerce są na bardzo atrakcyjnym poziomie, w szczególności wyceny tych podmiotów, które łączą w swoim biznesie dynamiczne segmenty, tak jak w przypadku GAMIVO jest to gaming i e-commerce. Spółka odnotowuje bardzo dobre wyniki i dynamicznie się rozwija, dlatego jesteśmy przekonani, że rozwija się we właściwym kierunku – dodaje Arkadiusz Seńko.

GAMIVO może pochwalić się dynamicznym wzrostem działalności. Spółka w 2022 roku postawiła na automatyzację i skalowanie biznesu, co pozytywnie wpłynęło na jej rentowność. W samym III kwartale GAMIVO wygenerowało blisko 60 mln zł obrotu i ponad 11,3 mln zł przychodu. Zysk netto wyniósł prawie 2,8 mln zł, co oznacza wzrost o 125 proc. względem III kwartału 2021 roku.

Ponadto w IV kwartale ub. Spółka sprzedała 1,85 mln produktów, co stanowi rekordowy wynik w historii platformy. Poprzedni rekord został osiągnięty w III kwartale ub.r. i wyniósł on 1,73 mln sprzedanych gier i innych dóbr cyfrowych. Na koniec 2022 roku platforma GAMIVO gromadziła już 4,5 mln zarejestrowanych użytkowników, którzy zakupili łącznie 18,1 mln produktów.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus