Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

SoftBlue z ponad 2 mln zł zysku w 2022 r.

Michał Kierul, CEO SoftBlue
Michał Kierul, CEO SoftBlue
Udostępnij

SBE (SOFTBLUE) SA w 2022 r. wypracowała 22,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi wzrost o 46,5% w stosunku do 2021 r. EBITDA oraz zysk netto za ubiegły rok uplasowały się na poziomie odpowiednio  2,4 mln zł oraz 2,1 mln zł. Na generowane przez Spółkę wyniki finansowe wpływ miała przede wszystkim działalność w sektorze software oraz hardware. SoftBlue sukcesywnie zwiększa grono zagranicznych klientów w tych obszarach.

- Jesteśmy zadowoleni z wyników, jakie osiągnęliśmy w ubiegłym roku. Pokazują one sukcesywny rozwój naszej firmy. Głównym motorem napędowym był sektor software oraz hardware, jednak zarówno w obszarze eco solutions jak i telekomunikacji poczyniliśmy znaczące postępy. Obecnie skupiamy się na pozyskiwaniu kolejnych klientów zagranicznych oraz udoskonalaniu takich rozwiązań jak AirDron czy nasz autorski system zarządzania i monitorowania zużycia energii (Autonomous Data Controler). Zależy nam, aby oferowane przez nas rozwiązania wpływały na poprawę jakości środowiska, a co za tym idzie na lepsze życie społeczeństwa.  –  powiedział Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA.

W okresie październik-grudzień SoftBlue SA zanotowała prawie 5,6 mln zł przychodów ze sprzedaży. EBITDA osiągnęła wartość niemal 1,8 mln zł, a zysk netto 1,7 mln zł. Strategią SoftBlue jest dalsze rozwijanie kluczowych segmentów działalności – software i hardware, eco solutions oraz telekomunikacja w celu zwiększania skali działalności przedsiębiorstwa jak również ekspansji opracowywanych produktów oraz pomysłów na rynki zagraniczne

- W ubiegłym roku bardzo mocno postawiliśmy na dywersyfikację geograficzną oraz sektorową w zakresie rozwiązań software oraz hardware. Chcemy, aby nasz biznes był jak najbardziej odporny na zmienną sytuację makroekonomiczną. Współpracowaliśmy z przedsiębiorstwami m.in. z branży oli&gas, gamingowej czy lotnictwa. Posiadamy klientów z wielu krajów w tym z USA czy Wielkiej Brytanii. Plusem takich projektów jest wyższa marżowość. Widzimy spore zainteresowanie naszym rozwiązaniem AirDron, zarówno na rynku krajowym jak również zagranicznym. Chcemy, aby to rozwiązanie oferowało jak największy szereg możliwości w celu zwiększenia rozpoznawalności wśród odbiorców na rynkach międzynarodowych. - dodaje Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA.

Spółka aktywnie uczestniczy w budowaniu wartości projektów technologicznych. SoftBlue posiada własne projekty takie jak AirDron oraz system zarządzania i monitorowania zużycia energii, które komercjalizuje. Są to rozwiązania wspomagające poprawę stanu środowiska cieszące się dużą popularnością wśród przedsiębiorstw prywatnych jak również publicznych. SoftBlue oferuje również kompleksowe wsparcie merytoryczne wspomagające projektodawców naukowych w komercjalizacji ich przedsięwzięć. Spółka konsekwentnie realizuje politykę sprzedażową w zakresie umacniania pozycji na rynku telekomunikacyjnym.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus