Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Protektor rezygnuje z realizacji strategii

Udostępnij

PRT (PROTEKTOR) postanowił uchylić strategię na lata 2020-2023. W ocenie zarządu spółki, realizacja strategii w jej aktualnym stanie nie jest możliwa ani uzasadniona. Jak zaznaczono, przede wszystkim z uwagi na zmienione w stosunku do przewidywanego otoczenie rynkowe.

"Brak powodzenia realizacji Strategii 2020-2023 wynika z nieprzewidywalnych okoliczności, które w ostatnich latach w sposób bezprecedensowy zmieniły otoczenie biznesowe, w ramach którego Spółka i Grupa prowadzą działalność. Spółka nie była bowiem obiektywnie w stanie przewidzieć, czasu trwania i zakresu oddziaływania pandemii COVID-19 ani jak bardzo poważne konsekwencje gospodarcze i społeczne przyniesie. Co więcej, przyjmując Strategię 2020-2023 Spółka nie mogła spodziewać się wybuchu wojny w Ukrainie. Oba wspomniane zdarzenia zachwiały światowymi rynkami, powodując przede wszystkim globalne problemy w łańcuchu dostaw (w tym w zakresie cen oraz dostępności towarów i materiałów). Efekt zaistniałych zdarzeń jest dla Spółki i Grupy wielowymiarowy, wybuch konfliktu i prowadzone działania wojenne wprowadziły poważny stan niepewności co do bezpieczeństwa produkcji realizowanej przez zależny od Spółki podmiot na terytorium Naddniestrza, tj. autonomicznego regionu Mołdawii istotnie powiązanego gospodarczo i politycznie z Rosją. Ponadto dla obecnej sytuacji Spółki i Grupy oraz możliwości ich rozwoju zgodnie z założonymi celami. Nie bez znaczenia pozostaje również niespotykany w poprzedniej dekadzie wzrost cen towarów i usług, a także kosztów pracy (w tym w związku z presją płacową związaną zarówno z inflacją jak i wzrostem minimalnego wynagrodzenia za pracę). W związku z występującą inflacją wzrosły także stopy procentowe, powodując wzrost kosztów obsługi finansowania zewnętrznego" - wyjaśniono w komunikacie

Dodano jednak, że strategia została częściowo zrealizowana w następujących obszarach:

  • konsolidacji i przeniesienia działów wspólnych do Polski,
  • przebudowy struktury organizacyjnej,
  • rozwoju produktu,
  • wdrożenia własnego sklepu internetowego.

Spółka jest także w trakcie zmiany struktury produkcji. Nie udało się natomiast zrealizować zakładanych wyników finansowych.

Spółka rozpocznie prace nad nową strategią, uwzględniającą zmienione otoczenie makroekonomiczne oraz sytuację polityczną.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus