- Przychody z gier: 23,5 mln PLN
- Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform: 7,3 mln PLN
- 17,0 mln pobrań
- Gry z największymi przychodami: Hunt Royale, Darts Club, Falling Art Ragdoll Simulator
[mln PLN] |
Grudzień |
Styczeń |
zmiana % m/m |
Przychody z gier |
24,34 |
23,54 |
-3,3% |
Prowizje platform |
3,13 |
2,20 |
-29,6% |
User Acquisition |
12,39 |
14,07 |
+13,5% |
Przychody pomniejszone |
8,82 |
7,28 |
-17,5% |
Przychody z gier Grupy BBT (BOOMBIT) wyniosły w styczniu 2023 r. 23,54 mln PLN (-3,3% m/m). Wydatki na User Acquisition wzrosły do 14,07 mln PLN (+13,5% m/m), a koszty prowizji platform zmniejszyły się do 2,20 mln PLN (-29,6% m/m). Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform wyniosły 7,28 mln PLN (-17,5%), a łączna liczba pobrań gier Grupy BoomBit w ostatnim miesiącu to 17 mln.
“Styczeń był wyjątkowym miesiącem dla naszych gier midcorowych - Hunt Royale i Darts Club. Dzięki kampaniom User Acquisition udało się osiągnąć w nich znacznie wyższe niż średnio w poprzednich latach liczbę pobrań, DAU oraz przychody. W wypadku tego typu kampanii zwrot z inwestycji jest dłuższy niż trzy miesiące. W krótkiej perspektywie czasu oznacza to spadek zysków, ale długofalowo pozwoli przenieść te gry na nowy poziom i właśnie tego spodziewamy się po obu tych tytułach w tym roku. Niższe niż w grudniu prowizje platform to z kolei korzystny efekt polityki Google, zgodnie z którą płacimy mniej do osiągnięcia progu 1 mln USD przychodów z mikropłatności. W segmencie gier Hyper-Casual, w którym mieliśmy niższe wydatki na User Acquisition, pracujemy aktualnie nad nowymi premierami, które powinny wkrótce poprawić wyniki tej części naszego biznesu” - mówi Marcin Olejarz, Prezes BoomBit. - “Z kolei BoomPick, czyli nasze JV z CherryPick Games, w ostatnich dniach oficjalnie opublikował pierwszą grę na App Store. Royal Merge to gra typu merge-2 z wciągającym gameplayem i niesamowitymi grafikami, w której gracz może zbudować potężne królestwo, a nawet wyhodować własnego smoka! Gra spotkała się z ciepłym przyjęciem i doczekała wsparcia promocyjnego ze strony App Store na całym świecie, wliczając w to tak kluczowe rynki jak USA i Unię Europejską. W kolejnych tygodniach będziemy pracowali nad widocznością tej gry również na sklepie Google Play”” - dodaje.
Przychody z gier [mln PLN]
Najlepiej zarabiające tytuły w styczniu 2023 r. to Hunt Royale (9,2 mln PLN przychodów) oraz Darts Club (3,2 mln PLN). Przychody z gier Hyper-Casual wyniosły 8,9 mln PLN i stanowiły około 38% w strukturze przychodów Grupy BoomBit. Wśród gier Hyper-Casual podobnie jak w poprzednim miesiącu największe przychody wypracował Falling Art Ragdoll Simulator (1,7 mln PLN).
Styczeń 2023 - TOP 5
- Hunt Royale 9,2 mln PLN
- Darts Club 3,2 mln PLN
- Falling Art Ragdoll Simulator 1,7 mln PLN
- Crazy Plane Landing 0,9 mln PLN
- Car Driving School Simulator 0,8 mln PLN
Grupa kontynuuje intensywne prace nad projektami blockchain w BoomLand i PlayEmber. W wyniku partnerstwa BoomLand z Polygon i Magic Eden pod koniec stycznia 2023 r. ruszyła sprzedaż pierwszej kolekcji NFT z będącej w soft-launchu gry Hunters-on-Chain. Kolekcja cieszyła bardzo dużym zainteresowaniem, a sama sprzedaż zakończyła się jednym z najlepszych wyników w historii platformy Magic Eden.
“W ciągu ostatnich 12 miesięcy stworzyliśmy BoomLand od podstaw, pozyskaliśmy kapitał, prawie zamknęliśmy rundę pre-seed i zakończyliśmy pierwszą sprzedaż NFT. Sama sprzedaż pierwszej kolekcji NFT okazała się jedną z najbardziej udanych w historii Polygon i Magic Eden, wyprzedając się w zaledwie 18 sekund. Wbrew wszelkim przeciwnościom i podczas jednego z najtrudniejszych okresów w branży blockchain, zrealizowaliśmy nasze cele na rok 2022. W 2023 roku platforma BoomLand będzie się rozwijać wraz z premierą Hunters On-Chain i kolejnymi sprzedażami NFT. Chcemy wykorzystać nasze doświadczenie w grach mobilnych, aby przenieść kolejne miliony graczy w przestrzeń Web3” - dodaje Hannibal Soares, wiceprezes BoomBit.