GMV (GAMIVO), spółka notowana na NewConnect łącząca w swoim biznesie dwa dynamiczne segmenty: e-commerce oraz gaming, w IV kwartale 2022 roku sprzedała 1,85 mln produktów, co stanowi rekordowy wynik w historii platformy. Poprzedni rekord został osiągnięty w III kwartale ub.r. i wyniósł on 1,73 mln sprzedanych gier i innych dóbr cyfrowych. Wysoka sprzedaż została osiągnięta dzięki konsekwentnej realizacji planów rozwoju GAMIVO, które zakładają skalowanie działalności spółki oraz automatyzację biznesu. Z końcem 2022 roku liczba użytkowników platformy wzrosła do 4,5 mln klientów, którzy zakupili już łącznie 18,1 mln produktów.
Istniejący od 2017 roku serwis odnotował historyczny rekord sprzedaży. Tylko w ostatnim kwartale ubiegłego roku gracze zakupili 1,85 mln gier, dodatków, kart podarunkowych i innych dóbr cyfrowych. To kolejny dowód, że platforma cieszy się niesłabnącym zaufaniem użytkowników, którzy cenią serwis zarówno za wysoką jakość oferowanych usług i produktów, a także za konkurencyjne ceny. Za rekordową sprzedaż w ostatnich miesiącach ubiegłego roku odpowiadają także premiery, wokół których można było skupić działania marketingowe. Warto wymienić między innymi Call of Duty Modern Warfare II, Marvel's Spider-Man: Miles Morales, Football Manager 2023 czy Gotham Knights. Ponadto Wiedźmin 3 dostał długo wyczekiwaną aktualizację, a zainteresowanie grą FIFA 23 wzrosło z powodu odbywających się w IV kwartale 2022 roku mistrzostw świata w Katarze oraz faktu, że to ostatnia produkowana przez EA Sports odsłona tej popularnej serii.
– Możemy pochwalić się historycznym rekordem sprzedażowym naszej platformy. Bardzo cieszy nas, że gracze wybierają i przede wszystkim cenią sobie usługi i produkty, dostępne na GAMIVO. W 2022 roku odnotowaliśmy sprzedaż produktów o niemal 20 proc. wyższą niż w 2021 roku. Motorem napędowym były głośne premiery pod koniec ubiegłego roku, co pozwoliło osiągnąć historyczną sprzedaż. Mimo sukcesu nie przestajemy intensywnie pracować nad dalszym rozwojem platformy. W najbliższych miesiącach planujemy m.in. kolejne akcje promocyjne, które, jak pokazał ubiegły rok, trafiają w gusta graczy i przynoszą wymierne korzyści w postaci wzrostu liczby użytkowników platformy oraz wyników finansowych spółki – komentuje Mateusz Śmieżewski, CEO GAMIVO.
GAMIVO w ubiegłym roku prowadziło akcje promocyjne m.in. z producentami gier Plarium oraz Wargaming, a także z właścicielem sieci sklepów Żabka Polska, w ramach której gry od GAMIVO na dłużej zagościły w aplikacji mobilnej Żappka. Kooperacje przyczyniły się do istotnego wzrostu zarówno bazy klientów, jak i liczby sprzedanych gier i innych towarów cyfrowych na platformie.
Na koniec 2022 roku platforma GAMIVO gromadziła już 4,5 mln zarejestrowanych użytkowników, którzy zakupili łącznie 18,1 mln produktów. Właściciel platformy transakcyjnej podejmuje szereg działań w celu zapewnienia satysfakcji klientów, zarówno przy obsłudze zamówień, jak i ewentualnych reklamacji. Dzięki temu stopień satysfakcji klienta stale wynosi około 90 proc., natomiast ocena w serwisie Trustpilot określana jest jako „Doskonała”.
– Budowa zaufania i lojalności graczy jest bardzo wysoko na liście naszych priorytetów. Nieustannie staramy się także docierać do nowych użytkowników. Przekraczanie kolejnych progów sprzedażowych pokazuje, że udaje nam się osiągnąć te cele – dodaje Mateusz Śmieżewski.
Reagowanie na potrzeby graczy oraz rynkowe trendy przekłada się na rozwój GAMIVO oraz wyniki finansowe spółki. W trzecim kwartale 2022 roku serwis wygenerował obrót na poziomie blisko 60 mln zł, osiągnął 11,3 mln zł przychodu oraz 2,8 mln zł zysku netto, co stanowi wzrost o 125 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.