MON (MONNARI) planuje otworzyć w tym roku 5 nowych salonów, a także utrzymać dynamikę wzrostu powierzchni na poziomie tegorocznej, w granicach 3-4 tys. m2, w 2017 r., poinformował prezes Mirosław Misztal. Spółka chce także wybudować w przyszłym roku magazyn centralny.
"Nowe salony otworzymy w Lublinie, Białymstoku, Głogowie, Legionowie oraz w Ostrowcu Wielkopolskim, zwiększymy tym samym powierzchnię naszych sklepów z 30,2 tys. m2 do 31,4 m2. W chwili obecnej nasza sieć liczy 157 placówek, od końca września powiększyła się o 7 sklepów. W 2017 r. planujemy utrzymać dynamikę rozwoju i powiększyć sieć w sumie o 3-4 tys. m2. Zakładamy zamknięcia, otwarcia nowych salonów, a także powiększenie niektórych istniejących" - powiedział Misztal podczas spotkania z dziennikarzami.
Dodał, że na początku 2017 r. powinna ruszyć budowa magazynu centralnego, którego otwarcie przewidziane jest w II poł. przyszłego roku. Spółka ma już część niezbędnych pozwoleń, obecnie poszukuje wykonawcy. Budowa pochłonie 10-15 mln zł, powierzchnia obiektu wyniesie 4 lub 8 tys. m2.
"Jest to pierwszy etap budowy, w przyszłości będzie możliwość powiększenia magazynu. Nie podjęliśmy jeszcze ostatecznej decyzji co do jego wielkości. Zlokalizowany będzie na działce o powierzchni 10,5 ha, którą kupiliśmy w maju 2015 r. Zwiększamy także wartość gruntu, rozważamy sprzedaż części ziemi" - dodał Misztal.
Przedstawiciele spółki podtrzymują plany dotyczące akwizycji - zarówno marek, jak i sieci. Jak podkreślił Misztal, trwają rozmowy z partnerami.
"Rozmowy trwają, przejęcia dotyczyłyby segmentu modowego" - podkreślił prezes.
W związku z rozwojem sieci oraz planowaną budową magazynu centralnego spółka zwiększy zatrudnienie, obecnie w jej strukturach pracuje 1 179 osób, w przeciągu ostatnich 12 miesięcy zatrudniono 179 nowych.
"W każdym salonie pracuje po kilkanaście osób, zatem w związku z otwarciami jeszcze w tym roku zatrudnimy kolejne osoby" - dodał Misztal.
Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 213,7 mln zł w 2015 r.