Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Carbon Studio: sprzedaż gier z serii The Wizards przekroczyła 350 tys. sztuk

Udostępnij

CRB (CARBONSTU), notowany na NewConnect deweloper gier VR, zaraportował najnowsze dane sprzedażowe dla swojej flagowej i wielokrotnie nagradzanej serii gier The Wizards. Przygodowa rozgrywka VR, którą twórcy osadzili w bogatym świecie fantasy, trafiła już do 350 tys. graczy. Tytuły cieszą się największym zainteresowaniem w Stanach Zjednoczonych – ok 60% sprzedanych kopii, w dalszej części znajdują się kraje Europy Zachodniej (20%)  i rynki azjatyckie (7%). Aktualnie projekty z serii dostępne są w wersji na Steam VR, Meta Quest, PlayStation VR oraz gogle HTC Vive.

- Ku naszemu zadowoleniu, seria gier The Wizards od samego początku cieszy się wyraźnym zainteresowanie ze strony graczy. Od końca 2020 roku dynamika sprzedaży gier z serii rośnie stabilnie, przybierając o około 100 tys. sztuk rocznie. Właśnie odnotowaliśmy kolejny próg sprzedażowy, którym jest przekroczenie poziomu 350 tys. sprzedanych egzemplarzy. Tytuły z serii cieszą się największą popularnością wśród społeczności ze Stanów Zjednoczonych, co nie dziwi ze względu na rozpowszechnienie gogli VR w tym regionie. – informuje Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.

The Wizards to marka, która zyskała wiele branżowych wyróżnień i nagród. Gry z serii kilkukrotnie znalazły się w zestawieniu TOP listy bestsellerów platformy Steam, a także były nominowane do nagród w kilku kategoriach na White Nights w Pradze i Game Access w Brnie. Marka zdobyła również nagrodę Viveport Developer Awards, dzięki czemu w 2018 roku Carbon Studio weszło do grona najciekawszych deweloperów gier VR podczas jednych z największych targów branżowych GDC w San Francisco.

- Kilka lat temu zdobyliśmy pozycję pioniera na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier i aplikacji VR. To duży powód do dumy, zwłaszcza teraz, patrząc na obecnie rosnący trend technologii VR/AR/ MR. Natomiast to także spora odpowiedzialność dla utrzymania wysokiego poziomu wypuszczanych na rynek produktów, co konsekwentnie staramy się realizować – dodaje Aleksander Caban.

Najnowszy tytuł z serii – The Wizards Dark Times – od 2021 roku dostępny jest w wersji na popularną platformę Meta Quest. Projekt wzbogacany jest także o tryb co-op pozwalający na rozgrywkę do 3 graczy. – Szykujemy serię dużych dodatkowych usprawnień przy okazji tworzenia trybu co-op. Dwie zamknięte wersje beta dla użytkowników pokazały podczas testów, że warto w to inwestować, a dzięki temu seria The Wizards będzie gościła na goglach VR jeszcze przez długie lata. – mówi Aleksander Caban.

Założeniem jest by produkcja The Wizards Dark Times w łatwy sposób umożliwiła graczom toczenie w gronie przyjaciół wielu epickich bitew w krainie Meliora.

- Cieszę się, że The Wizards tak wspaniale rozkwitła i zasila bibliotekę gier coraz to większej grupy odbiorców. Liczymy, że już niedługo będziemy mogli pochwalić się kolejnymi wynikami sprzedażowymi. To  właśnie niesłabnące zainteresowanie technologią VR oraz naszą marką przyczynia się w dużym stopniu do utrzymania stabilnych wyników finansowych spółki – mówi Karolina Koszuta, członkini zarządu Carbon Studio.

Po trzech kwartałach br. Carbon Studio zaraportowało 3,5 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, względem prawie 3,4 mln zł z analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk netto w tym okresie wyniósł ponad 1,1 mln zł w porównaniu do 1,4 mln zł z analogicznego okresu 2021 roku.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus