Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Porządki w portfelu produktów biznesu solnego Grupy CIECH

Udostępnij

Sól Zimowa, G-Salt i Aqua Pro – to nowe marki w portfolio biznesu solnego Grupy CIECH, największego producenta soli warzonej w Polsce. Pod marką Sól Zimowa znajdziemy produkt do zimowego utrzymania, w przestrzeniach publicznych, chodników oraz schodów. G-Salt to z kolei nowa marka granulatu solnego wydłużającego żywotność zmywarek do naczyń. Nową identyfikację i markę zyskały także tabletki solne do uzdatniania wody, których CIECH jest największym producentem w tej części Europy. Brand Aqua Pro obejmie zarówno tabletki produkowane w fabryce CIECH w Janikowie, jak i te powstające w nowoczesnej warzelni soli w niemieckim Stassufurcie.

Biznes solny jest jednym z sześciu kluczowych obszarów działalności CIE (CIECH), największego producenta soli warzonej w Polsce. Grupa produkuje sól w swoim zakładzie w Janikowie, koło Inowrocławia (Kujawy), oraz w uruchomionej w 2021 roku nowej warzelni soli CIECH w niemieckim Stassfurcie. Ta największa w historii Grupy inwestycja - o wartości ok. 700 mln zł - zwiększy moce produkcyjne CIECH w tym biznesie do ok. 1 mln ton soli warzonej rocznie.

W Janikowie produkowane są m.in.: sól kuchenna, granulat solny i lizawki dla zwierząt. Od tego sezonu, nowością w ofercie zakładu jest Sól Zimowa. Produkt ten jest dostępny w 25-kilogramowym opakowaniu. Sól Zimowa skutecznie rozpuszcza sól i lód na chodnikach, schodach oraz podjazdach, cechując się przy tym szybkim działaniem. Co istotne, Sól Zimowa jest bezpieczna dla każdego rodzaju chodników.

Produktem, który podobnie jak Sól Zimowa powstaje z najwyższej jakości soli warzonej, jest granulat solny G-Salt, stosowany w zmywarkach do naczyń. Produkt posiada certyfikaty ISO 9001 oraz ISO 14001 i jest powszechnie wykorzystywany w gospodarstwach domowych. Wydłuża żywotność zmywarek, a także wspiera ograniczanie zużycia wody i detergentów - co w efekcie zwiększa efektywność zmywania. Od teraz G-Salt jest dostępny również w nowej odsłonie, w bardziej funkcjonalnym, dwukilogramowym opakowaniu, z wygodną dla użytkownika rączką.

Nową marką tabletek solnych, których CIECH jest największym producentem w Europie Centralnej, jest Aqua Pro. Produkt ten jest stosowany w systemach zmiękczania wody, m.in. do regeneracji wymienników jonitowych, zmiękczaczy wody i filtrów multifunkcyjnych, które wychwytują składniki zwiększające twardość wody (wapń i magnez). Tabletki pod marką Aqua Pro są obecnie produkowane w fabryce CIECH w Janikowie i trafiają na rynki Europy Środkowo-Wschodniej oraz do Skandynawii. Od stycznia 2023 roku marka będzie oferowana również w ramach portfolio niemieckiej warzelni soli w Stassfurcie i dystrybuowana na rynkach Europy Zachodniej. Produkt, pochodzący zarówno z polskiej, jak i niemieckiej warzelni, będzie dostępny m.in. w sieciach marketów budowlanych DYI („Zrób to sam”).

– Nowe marki porządkują portfel produktów oferowanych w ramach biznesu solnego Grupy CIECH i ułatwiają klientom dobór produktów skrojonych pod ich potrzeby oraz preferencje. W przypadku marki Aqua Pro, jej wprowadzenie miało dodatkowo za zadanie uspójnić ofertę obu naszych warzelni - polskiej i niemieckiej - co ma duże znaczenie w obsłudze klientów na terenie całej Europy – mówi Andrzej Dawidowski, odpowiedzialny za rozwój portfela produktów i sprzedaż w biznesie solnym Grupy CIECH.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus