Cztery dni wyjątkowych akcji promocyjnych w sklepach internetowych SHO (SHOPER) ustanowiły nowe rekordy sprzedaży.
Black Friday i Cyber Monday na stałe wpisały się do kalendarzy kupujących i sprzedających w internecie. Podczas zakupowego święta, trwającego od ostatniego piątku do poniedziałku, największe wzrosty sprzedaży w stosunku do zeszłego roku miały miejsce w… sobotę i niedzielę.
Wartość zakupów zrealizowanych w sklepach internetowych korzystających z platformy Shoper przekroczyła 150 mln zł i była o ponad 10% wyższa niż rok wcześniej. Podczas czterech wyjątkowych dla branży e-commerce dni w każdej sekundzie realizowane były zakupy na kwotę blisko 450 zł.
Najlepiej sprzedającymi się produktami były ubrania, kosmetyki i wyposażenie domu. Te same kategorie produktowe cieszyły się największą popularnością także w 2021 roku. Dniem o najwyższej dynamice wzrostu była niedziela. Wartość sprzedaży wyniosła wtedy ponad 22% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem.
– Preferencje kupujących ulegają szybkim zmianom. Kupują w bardziej przemyślany sposób, oczekują od sprzedających dłuższych promocji i więcej czasu na podjęcie decyzji. Szukają najlepszych okazji niemal wszędzie – w sklepach, porównywarkach cenowych czy na platformach handlowych. Rola dni łączących Black Friday i Cyber Monday będzie rosła – tłumaczy Paweł Rybak, członek zarządu ds. handlowych w Shoper.
Z badania Shoper wynika, że prawie 72% właścicieli sklepów internetowych przygotowało specjalne oferty na cały Black Week. Wyjątkowe promocje cenowe, zestawy produktowe czy zniżki na kolejne zamówienia zachęcały konsumentów do zakupów. Sprzedawcy pozyskiwali też z sukcesem nowych klientów.
Tegoroczny wzrost wartości sprzedaży podczas Black Friday i Cyber Monday był wyzwaniem dla polskiego i światowego rynku e-commerce. Powodem były niekorzystne warunki gospodarcze oraz wysoka baza osiągnięta w poprzednich pandemicznych latach.
– Sprzedawcy reprezentujący małe i średnie firmy kolejny raz udowodnili, że najlepiej rozpoznają oczekiwania kupujących i są w stanie szybko się do nich dostosować. Wojna w Ukrainie, wysoka inflacja i niepewność w gospodarce były dla nich dodatkowym bodźcem do rozwoju – dodaje Paweł Rybak.
Shoper udostępnia pełny ekosystem do prowadzenia sprzedaży online dla małych
i średnich firm. Jego głównym elementem jest nowoczesna platforma do prowadzenia własnego sklepu internetowego, wokół której spółka oferuje szereg usług dodatkowych, maksymalnie ułatwiających obsługę oraz rozwój sprzedaży. Są to m.in. płatności internetowe, usługi reklamowe i logistyczne dla branży e-commerce. Firma rozwija również narzędzia i integracje wspierające sprzedaż wielokanałową oraz międzynarodową.