Grupa PKN (PKNORLEN) przejęła i rozpoczyna rebranding 79 stacji paliw na Węgrzech, funkcjonujących obecnie pod marką Lukoil. Ponadto koncern nabędzie do połowy 2024 roku 103 kolejne stacje paliw zlokalizowane na Słowacji i Węgrzech. Wejście Grupy ORLEN na rynek węgierski oraz pozyskanie kolejnych stacji na Słowacji to efekt fuzji PKN ORLEN i Grupy LOTOS. Zgodnie ze strategią, do 2030 roku koncern będzie posiadał 3,5 tys. stacji pod marką ORLEN na co najmniej sześciu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, a udział stacji zagranicznych w całej sieci sprzedaży ma wzrosnąć z 37 proc. do 45 proc.
- Zgodnie z zapowiedziami, wzmacniamy naszą obecność na Słowacji stając się jednym z czterech największych operatorów na tym rynku. Rozszerzamy też sieć sprzedaży detalicznej o nowy rynek, Węgry, na którym jesteśmy już obecni w obszarze hurtowym. W efekcie realizowanej skutecznie ekspansji sieci sprzedaży, zapewniamy bezpieczeństwo dostaw paliw i źródeł energii nie tylko w Polsce, ale też w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Nasze zaangażowanie i dobre rozpoznanie rynku pozwoli zaoferować nowym klientom w Europie najwyższej jakości produkty i usługi, zgodne z ich oczekiwaniami. Ze stacji pod marką ORLEN, klienci na Węgrzech będą mogli korzystać już od początku grudnia – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Koncern, w wyniku realizacji środków zaradczych związanych z przejęciem Grupy LOTOS, z początkiem grudnia br. stał się właścicielem 79 stacji na Węgrzech, na których w ciągu kliku dni logo Lukoil zostanie zastąpione marką ORLEN. W kolejnym etapie stacje będą dostosowywane do standardów sieci ORLEN.
Grupa ORLEN w ramach umowy z Grupą MOL docelowo przejmie 143 stacje na Węgrzech i 39 stacji na Słowacji. Przejęcie i rebranding pozostałych 64 stacji na Węgrzech będzie sukcesywnie realizowany do połowy 2024 roku.
Równolegle będzie toczył się rebranding 39 stacji na Słowacji, który zakończy się w połowie 2023 r. W efekcie marka ORLEN będzie obecna w sześciu krajach europejskich, gdzie kierowcy będą mogli zatankować na stacjach sieci ORLEN.
Po finalizacji transakcji koncern będzie posiadał łącznie na Węgrzech i Słowacji ponad 230 stacji. Grupa ORLEN będzie jednym z czterech największych graczy na obu rynkach.