Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Gaming Factory zapowiada aktualizację strategii rozwoju

Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory
Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory
Udostępnij

GIF (GAMFACTOR), notowany na głównym rynku GPW w Warszawie producent i wydawca gier wideo podjął kluczowe decyzje dotyczące zamknięcia nierentownych projektów i skupieniu na najbardziej rokujących produkcjach. Działania te miały decydujący wpływ na wyniki finansowe przedstawione w III kw. Jednocześnie spółka zaznacza, że w sprawozdaniu finansowym nie zostały ujęte przychody z rekordowej sprzedaży gry Electrician Simulator, które istotnie wpłyną na wyniki w kolejnym kwartale. 1 grudnia Gaming Factory przedstawi również aktualizację strategii rozwoju oraz plany wydawnicze na kolejne 2 lata.

W okresie od stycznia do września Gaming Factory SA wypracowała 1,2 mln zł  przychodów netto ze sprzedaży. Głównie w wyniku odpisu kilku produkowanych w tym czasie tytułów w III kwartale 2022 r. spółka  wykazała skonsolidowaną stratę netto w wysokości 4,7 mln zł wobec zysku uzyskanego w analogicznym okresie 2021 r. w wysokości 577 tys. zł.

- Podjęliśmy niełatwą, ale z długoterminowego punktu widzenia, słuszną decyzję. Cały czas walczymy o poprawę wyników finansowych, zatem dokładanie pieniędzy do słabo rokujących projektów mija się z celem. Zdecydowaliśmy się na zamknięcie projektów, gdzie występowały problemy produkcyjne, które powstawały długi okres i przy obecnej technologii i konkurencji miałyby bardzo nikłe szanse na powodzenie. Taka decyzja nie została podjęta z dnia na dzień, te problemy narastały, a my jako wydawca daliśmy wolną rękę poszczególnym deweloperom w poszukiwaniu nowych inwestorów. Efektem takich działań jest między innymi porozumienie z Titanite Games czy sprzedaż IP do Chains of Fury. Nie wykluczam, że takie transakcje pojawią się w przyszłości. Dla nas jest to korzystne, ponieważ odzyskujemy całość lub zdecydowaną większość nakładów poniesionych na dany projekt, a środki te przeznaczamy na rozwój innych gier – komentuje Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.

We wrześniu spółka udostępniła  dane sprzedażowe swojej najważniejszej produkcji - Electrician Simulator. W ciągu 8 dni od premiery na platformie Steam sprzedano 30 tys. kopii gry, co przełożyło się na zwrot wszystkich kosztów produkcji i marketingu w wysokości 800 tys. zł. Aktualnie sprzedaż Electrician Simulator przekroczyła 45 tys. egzemplarzy, a Gaming Factory jako wydawca zapowiedział dalszą rozbudowę gry.

- Nawiązując do wyników za III kwartał,  warto wziąć pod uwagę brak wpływów z gry Electrician Simulator, która była naszą najlepszą premierą w historii. Ze względu na oczekiwanie na płatność ze Steam wyniki te zostaną uwzględnione dopiero w czwartym kwartale, zatem będzie on zdecydowanie lepszy – ocenia prezes zarządu Gaming Factory.

W czwartek, 1 grudnia 2022 r. Gaming Factory ogłosi aktualizację swojej strategii rozwoju. Spółka przedstawi plany rozbudowy aktualnych obszarów działalności oraz harmonogram wydawniczy na kolejne 2 lata.

- Na przestrzeni ostatniego roku zmieniliśmy bardzo wiele w naszej działalności, zatrudnieniu, strukturach i procedurach. Jesteśmy w innym miejscu niż rok czy dwa lata temu, chcemy jeszcze w tym tygodniu zaprezentować odświeżoną strategię firmy na kolejne lata. W nowej strategii nasze działania będą podporządkowane poprawie wyników finansowych i wzroście wartości spółki. Pewien okres w rozwoju firmy mamy już za sobą, przez ostatnie lata zebraliśmy wiele doświadczeń, które teraz mają zaprocentować. Myślę, że wokół Gaming Factory aktualnie mamy grupę zespołów i osób, które chcą z nami pracować, rozumieją nasze cele i wartości i swoim zaangażowaniem pomogą nam osiągnąć wyznaczone cele – podsumowuje Mateusz Adamkiewicz.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus