GIF (GAMFACTOR), notowany na głównym rynku GPW w Warszawie producent i wydawca gier wideo podjął kluczowe decyzje dotyczące zamknięcia nierentownych projektów i skupieniu na najbardziej rokujących produkcjach. Działania te miały decydujący wpływ na wyniki finansowe przedstawione w III kw. Jednocześnie spółka zaznacza, że w sprawozdaniu finansowym nie zostały ujęte przychody z rekordowej sprzedaży gry Electrician Simulator, które istotnie wpłyną na wyniki w kolejnym kwartale. 1 grudnia Gaming Factory przedstawi również aktualizację strategii rozwoju oraz plany wydawnicze na kolejne 2 lata.
W okresie od stycznia do września Gaming Factory SA wypracowała 1,2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. Głównie w wyniku odpisu kilku produkowanych w tym czasie tytułów w III kwartale 2022 r. spółka wykazała skonsolidowaną stratę netto w wysokości 4,7 mln zł wobec zysku uzyskanego w analogicznym okresie 2021 r. w wysokości 577 tys. zł.
- Podjęliśmy niełatwą, ale z długoterminowego punktu widzenia, słuszną decyzję. Cały czas walczymy o poprawę wyników finansowych, zatem dokładanie pieniędzy do słabo rokujących projektów mija się z celem. Zdecydowaliśmy się na zamknięcie projektów, gdzie występowały problemy produkcyjne, które powstawały długi okres i przy obecnej technologii i konkurencji miałyby bardzo nikłe szanse na powodzenie. Taka decyzja nie została podjęta z dnia na dzień, te problemy narastały, a my jako wydawca daliśmy wolną rękę poszczególnym deweloperom w poszukiwaniu nowych inwestorów. Efektem takich działań jest między innymi porozumienie z Titanite Games czy sprzedaż IP do Chains of Fury. Nie wykluczam, że takie transakcje pojawią się w przyszłości. Dla nas jest to korzystne, ponieważ odzyskujemy całość lub zdecydowaną większość nakładów poniesionych na dany projekt, a środki te przeznaczamy na rozwój innych gier – komentuje Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.
We wrześniu spółka udostępniła dane sprzedażowe swojej najważniejszej produkcji - Electrician Simulator. W ciągu 8 dni od premiery na platformie Steam sprzedano 30 tys. kopii gry, co przełożyło się na zwrot wszystkich kosztów produkcji i marketingu w wysokości 800 tys. zł. Aktualnie sprzedaż Electrician Simulator przekroczyła 45 tys. egzemplarzy, a Gaming Factory jako wydawca zapowiedział dalszą rozbudowę gry.
- Nawiązując do wyników za III kwartał, warto wziąć pod uwagę brak wpływów z gry Electrician Simulator, która była naszą najlepszą premierą w historii. Ze względu na oczekiwanie na płatność ze Steam wyniki te zostaną uwzględnione dopiero w czwartym kwartale, zatem będzie on zdecydowanie lepszy – ocenia prezes zarządu Gaming Factory.
W czwartek, 1 grudnia 2022 r. Gaming Factory ogłosi aktualizację swojej strategii rozwoju. Spółka przedstawi plany rozbudowy aktualnych obszarów działalności oraz harmonogram wydawniczy na kolejne 2 lata.
- Na przestrzeni ostatniego roku zmieniliśmy bardzo wiele w naszej działalności, zatrudnieniu, strukturach i procedurach. Jesteśmy w innym miejscu niż rok czy dwa lata temu, chcemy jeszcze w tym tygodniu zaprezentować odświeżoną strategię firmy na kolejne lata. W nowej strategii nasze działania będą podporządkowane poprawie wyników finansowych i wzroście wartości spółki. Pewien okres w rozwoju firmy mamy już za sobą, przez ostatnie lata zebraliśmy wiele doświadczeń, które teraz mają zaprocentować. Myślę, że wokół Gaming Factory aktualnie mamy grupę zespołów i osób, które chcą z nami pracować, rozumieją nasze cele i wartości i swoim zaangażowaniem pomogą nam osiągnąć wyznaczone cele – podsumowuje Mateusz Adamkiewicz.