Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sescom zaktualizował strategię rozwoju „Wise Futurist 2030”

Udostępnij
  • SES (SESCOM) zaktualizował strategię rozwoju „Wise Futurist 2030” zgodnie z planowanym okresowym jej przeglądem. Główne założenia i kierunki rozwoju nie uległy zmianie, jednak dynamiczne zmiany w otoczeniu biznesowym grupy, jak i rozwój poszczególnych segmentów operacyjnych zaowocowały doprecyzowaniem treści dokumentu.
  • Nowy cel strategiczny to osiągnięcie pozycji dostawcy TFM (Techniczny Facility Management) pierwszego wyboru dla międzynarodowych sieci retail na głównych rynkach europejskich do 2030 r. poprzez podwojenie liczby międzynarodowych klientów.
  • Spółka połączyła swoje dotychczasowe linie biznesowe w 3 obszary: Technical Facility Management, Technological Facility Management oraz Interior Construction & Fit-out – dedykowany realizacji projektów inwestycyjnych w obiektach sieci handlowych.

- Po aktualizacji strategii w rok obrotowy 2022/2023 wejdziemy z nowym podziałem obszarów operacyjnych. Planujemy dalszy, dynamiczny rozwój w oparciu o trzy segmenty: Technical Facility Management skupiający nasze usługi utrzymania technicznego obiektów, pojazdów magazynowych oraz reakcje awaryjne, Technological Facility Management, w którym oprócz usług utrzymania i instalacji urządzeń IT, umieściliśmy  rozwiązania w zakresie efektywności energetycznej oraz zarządzania majątkiem trwałym obiektów rozproszonych oraz Interior Construction & Fit-out – rozwijający naszą dotychczasową działalność w obszarze projektów modernizacyjnych i ogólnobudowlanych w obiektach sieciowych i wielkopowierzchniowych. Zdywersyfikowaną ofertę zamierzamy skierować głównie do sieci sprzedaży detalicznej, sieci stacji paliw, banków i instytucji finansowych, obiektów HoReCa i centrów rozrywki oraz sieciowych obiektów magazynowania i logistycznych – komentuje Sławomir Halbryt, prezes Sescom.

- Celem strategicznym jest osiągnięcie pozycji dostawcy TFM (Techniczny Facility Management) pierwszego wyboru dla międzynarodowych sieci retail w Europie do 2030 r. poprzez zwiększanie zasobów operacyjnych, w oparciu o m.in. przejęcia i partnerstwa w Europie Zachodniej co pozwoli na podwojenie liczby międzynarodowych klientów – dodaje Halbryt.

Główny cel finansowy nie uległ zmianie – w całym roku obrotowym 2024/25 Sescom zamierza wypracować (łącznie ze spółkami pozyskanymi w akwizycjach, bez włączania działalności wodorowej rozwijanej w osobnej spółce zależnej – SES Hydrogen S.A.) oczyszczony o zdarzenia jednorazowe zysk EBITDA w wysokości 35 mln zł. Niezmieniony pozostał także cel osiągnięcia 150 mln zł przychodów w roku obrotowym 2024/25 przez wszystkie przejęte przez Sescom podmioty.

W ramach aktualizacji strategii Sescom uszeregował dodatkowo kraje ekspansji ze względu na sposób rozwoju na danym rynku. W krajach CEE oraz DACH (krajach niemieckojęzycznych) Sescom zakłada rozwój organiczny. Z kolei w krajach Europy Zachodniej spółka planuje wzrost dzięki akwizycjom oraz partnerstwom.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus