Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe Grupy Lubawa za trzeci kwartał 2022 r. oraz list do akcjonariuszy

Udostępnij
WYBRANE DANE FINANSOWE trzy kwartały 2022 trzy kwartały 2021 dynamika
tys. zł      
Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów 256 071 191 494 34%
Wynik z działalności operacyjnej 33 555 27 008 24%
Wynik przed opodatkowaniem 30 796 26 456 16%
Wynik netto 25 434 21 955 16%
Inne całkowite dochody -174 -12  
Łączne całkowite dochody 25 260 21 943 15%
       
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej -4 941 13 124  
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej -13 937 -4 145  
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej 13 656 -14 240  
Przepływy pieniężne netto razem -5 222 -5 261  
       
Średnioważona liczba akcji (w szt.) 150 270 000 150 270 000  
Zysk netto na jedną akcję (zł (eur)/szt.) 0,17 0,15 13%
Rozwodniony zysk netto na jedną akcję (zł (eur)/szt.) 0,17 0,15 13%
Aktywa trwałe 238 485 232 547 3%
Aktywa obrotowe 198 545 199 781 -1%
Aktywa razem 437 030 432 328 1%
Zobowiązania długoterminowe 39 086 41 811 -7%
Zobowiązania krótkoterminowe 77 615 95 449 -19%
Kapitał własny 320 329 295 068 9%

 

Szanowni Akcjonariusze i Inwestorzy,

przekazuję na Państwa ręce raport okresowy za pierwsze trzy kwartały 2022 r. Spółki Grupy Kapitałowej Lubawa osiągnęły w tym okresie skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 256,1 mln zł, co oznacza zwiększenie o 33,7% wobec analogicznego okresu roku ubiegłego. Przychody te pozwoliły osiągnąć wynik netto w wysokości 25,4 mln zł, co oznacza wzrost o 15,8% wobec I-III kw. 2021 r.

Największym segmentem Grupy w bieżącym okresie stał się segment materiałów reklamowych, który przyniósł 116,8 mln zł przychodów i 21,6 mln zł zysku segmentu. Wzrost wyników w tym segmencie został osiągnięty dzięki wzrostowi zainteresowania produktami Grupy ze strony kluczowych klientów oraz pozyskaniu nowych klientów segmentu.

Segment tkanin osiągnął 97,9 mln zł przychodów i 10,4 mln zł zysku. Zmniejszenie rentowności tego segmentu było związane z mniej korzystną strukturą sprzedaży tkanin oraz wzrostem kosztów, zwłaszcza nośników energii. W segmencie sprzętu specjalistycznego osiągnęliśmy 31,1 mln zł przychodów i 0,8 mln zł straty, co oznacza poprawę o 3,1 mln zł rdr.). Odpowiadająca głównie za ten segment spółka dominująca Lubawa osiągnęła jednostkowo 36,5 mln zł przychodów i 3,3 mln zł straty (poprawa o 3,6 mln zł rdr.). Wzrost przychodów w segmencie sprzętu specjalistycznego był spowodowany realizacją w pierwszej części roku kontraktu pozyskanego jeszcze w roku ubiegłym. W roku bieżącym, podobnie jak w latach ubiegłych, kumulacja osiąganych przychodów, a co za tym idzie wyniku spodziewana jest w tym segmencie w IV kw.

Trwająca za naszą wschodnią granicą wojna nie miała, do chwili obecnej, istotnego wpływu na sytuację Grupy. Z jednej strony powoduje ona wzrost kosztów energii i surowców, a z drugiej strony wpływa na zwiększenie zainteresowania niektórymi produktami Grupy, ze względu na większą stabilność i niezawodność produkcji w Europie względem konkurentów produkujących w odległych lokalizacjach. Spółka Lubawa S.A. odnotowuje ponadto zwiększone zainteresowanie produktami ochrony osobistej, które powinno się przełożyć na większe zakupy produktów z segmentu specjalistycznego w przyszłych okresach.

W bardziej energochłonnych segmentach Grupy (tkaniny i sprzęt specjalistyczny) odczuwalny staje się wspomniany wzrost cen nośników energii. Służby sprzedażowe Grupy podejmują jednak działania, aby zrekompensować wzrost kosztów bardziej korzystnymi cenami sprzedaży.

Dziękuję za zainteresowanie Grupą Lubawa i zapraszam do zapoznania się z raportem za I-III kw. 2022 r.

Marcin Kubica, Prezes Zarządu Lubawa S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus