WYBRANE DANE FINANSOWE | trzy kwartały 2022 | trzy kwartały 2021 | dynamika |
---|---|---|---|
tys. zł | |||
Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów | 256 071 | 191 494 | 34% |
Wynik z działalności operacyjnej | 33 555 | 27 008 | 24% |
Wynik przed opodatkowaniem | 30 796 | 26 456 | 16% |
Wynik netto | 25 434 | 21 955 | 16% |
Inne całkowite dochody | -174 | -12 | |
Łączne całkowite dochody | 25 260 | 21 943 | 15% |
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej | -4 941 | 13 124 | |
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej | -13 937 | -4 145 | |
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej | 13 656 | -14 240 | |
Przepływy pieniężne netto razem | -5 222 | -5 261 | |
Średnioważona liczba akcji (w szt.) | 150 270 000 | 150 270 000 | |
Zysk netto na jedną akcję (zł (eur)/szt.) | 0,17 | 0,15 | 13% |
Rozwodniony zysk netto na jedną akcję (zł (eur)/szt.) | 0,17 | 0,15 | 13% |
Aktywa trwałe | 238 485 | 232 547 | 3% |
Aktywa obrotowe | 198 545 | 199 781 | -1% |
Aktywa razem | 437 030 | 432 328 | 1% |
Zobowiązania długoterminowe | 39 086 | 41 811 | -7% |
Zobowiązania krótkoterminowe | 77 615 | 95 449 | -19% |
Kapitał własny | 320 329 | 295 068 | 9% |
Szanowni Akcjonariusze i Inwestorzy,
przekazuję na Państwa ręce raport okresowy za pierwsze trzy kwartały 2022 r. Spółki Grupy Kapitałowej Lubawa osiągnęły w tym okresie skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 256,1 mln zł, co oznacza zwiększenie o 33,7% wobec analogicznego okresu roku ubiegłego. Przychody te pozwoliły osiągnąć wynik netto w wysokości 25,4 mln zł, co oznacza wzrost o 15,8% wobec I-III kw. 2021 r.
Największym segmentem Grupy w bieżącym okresie stał się segment materiałów reklamowych, który przyniósł 116,8 mln zł przychodów i 21,6 mln zł zysku segmentu. Wzrost wyników w tym segmencie został osiągnięty dzięki wzrostowi zainteresowania produktami Grupy ze strony kluczowych klientów oraz pozyskaniu nowych klientów segmentu.
Segment tkanin osiągnął 97,9 mln zł przychodów i 10,4 mln zł zysku. Zmniejszenie rentowności tego segmentu było związane z mniej korzystną strukturą sprzedaży tkanin oraz wzrostem kosztów, zwłaszcza nośników energii. W segmencie sprzętu specjalistycznego osiągnęliśmy 31,1 mln zł przychodów i 0,8 mln zł straty, co oznacza poprawę o 3,1 mln zł rdr.). Odpowiadająca głównie za ten segment spółka dominująca Lubawa osiągnęła jednostkowo 36,5 mln zł przychodów i 3,3 mln zł straty (poprawa o 3,6 mln zł rdr.). Wzrost przychodów w segmencie sprzętu specjalistycznego był spowodowany realizacją w pierwszej części roku kontraktu pozyskanego jeszcze w roku ubiegłym. W roku bieżącym, podobnie jak w latach ubiegłych, kumulacja osiąganych przychodów, a co za tym idzie wyniku spodziewana jest w tym segmencie w IV kw.
Trwająca za naszą wschodnią granicą wojna nie miała, do chwili obecnej, istotnego wpływu na sytuację Grupy. Z jednej strony powoduje ona wzrost kosztów energii i surowców, a z drugiej strony wpływa na zwiększenie zainteresowania niektórymi produktami Grupy, ze względu na większą stabilność i niezawodność produkcji w Europie względem konkurentów produkujących w odległych lokalizacjach. Spółka Lubawa S.A. odnotowuje ponadto zwiększone zainteresowanie produktami ochrony osobistej, które powinno się przełożyć na większe zakupy produktów z segmentu specjalistycznego w przyszłych okresach.
W bardziej energochłonnych segmentach Grupy (tkaniny i sprzęt specjalistyczny) odczuwalny staje się wspomniany wzrost cen nośników energii. Służby sprzedażowe Grupy podejmują jednak działania, aby zrekompensować wzrost kosztów bardziej korzystnymi cenami sprzedaży.
Dziękuję za zainteresowanie Grupą Lubawa i zapraszam do zapoznania się z raportem za I-III kw. 2022 r.
Marcin Kubica, Prezes Zarządu Lubawa S.A.