Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe DataWalk za trzeci kwartał 2022 r. oraz list do akcjonariuszy

Udostępnij
WYBRANE DANE FINANSOWE trzy kwartały 2022 trzy kwartały 2021 dynamika
tys. zł      
Przychody netto ze sprzedaży usług 25 841 19 957 29%
Zysk (strata) brutto ze sprzedaży -118 213 -5 396  
Zysk (strata) z działalności operacyjnej -117 974 -4 604  
Zysk (strata) brutto -117 045 -4 251  
Zysk (strata) netto -97 922 -4 251  
Łączne całkowite dochody -96 392 -4 063  
       
Liczba akcji (w szt.) 4 914 089 4 886 048  
Zysk (strata) netto na jedną akcję (w PLN/EUR) -19,93 -0,87  
Przepływy pieniężne netto z dział. operacyjnej -11 856 -9 954  
Przepływy pieniężne netto z dział. inwestycyjnej -40 404 -30 947  
Przepływy pieniężne netto z dział. finansowej 37 709 -487  
Przepływy pieniężne netto - razem -14 550 -41 389  
  30.09.2022 31.12.2021  
Aktywa / Pasywa razem 136 919 89 052 54%
Aktywa trwałe 51 354 23 838 115%
Aktywa obrotowe 85 565 65 214 31%
Kapitał własny 20 202 78 462 -74%
Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania 116 716 10 590 1002%
Zobowiązania długoterminowe 104 907 689 15126%
Zobowiązania krótkoterminowe 11 810 9 901 19%

 

Drodzy Inwestorzy,

Jesteśmy już prawie na końcu burzliwego roku 2022. Zarówno w naszej firmie, jak i na rynku wydarzyło się wiele, zarówno dobrego jak i złego, wpływając na nasze wyniki, a co za tym idzie, również na nasze podejście do zarządzania organizacją. Ciągle doskonaliliśmy produkt, pozyskiwaliśmy nowych perspektywicznych klientów, a także realizowaliśmy nowe zwiększone projekty z dotychczasowymi. Niestety wciąż kluczowym wyzwaniem były nasze własne ograniczenia - wyzwanie to w naszym odczuciu mamy już dobrze zidentyfikowane i jesteśmy na właściwej ścieżce do jego przezwyciężenia.

Dynamika wzrostu przychodów w trzecim kwartale była podobna do tej, którą raportowaliśmy w pierwszym półroczu 2022 roku. Wtedy nazwaliśmy ją rozczarowującą i byliśmy głęboko przekonani, że uda nam się wrócić na pożądaną trajektorię wzrostu i zrealizować założenia na ten rok. Niestety, w momencie gdy widzieliśmy pierwsze oznaki poprawy naszych wewnętrznych wyników, zaczęliśmy zauważać problemy na szerszym rynku, przynajmniej w niektórych jego segmentach. Na razie wpłynęło to tylko na kilka transakcji, nad którymi pracowaliśmy, np. poprzez znaczne zmniejszenie skali projektu lub przesunięcie terminu rozpoczęcia w innym przypadku.

Wierzymy, że jest to krótkotrwałe spowolnienie, które dotknie tylko niektórych klientów komercyjnych oraz organy administracji lokalnej, ponieważ widzimy zarówno zwiększoną liczbę transakcji w naszej przestrzeni rynkowej (szczególnie na poziomie federalnym), jak i bardzo interesujące nowe kierunki i projekty, które zostaną rozpoczęte w przyszłym roku. Obserwujemy rynek bardzo uważnie, aby móc szybko zareagować, jeśli spowolnienie stanie się długoterminowym trendem.

Po stronie wewnętrznej - dużo inwestujemy w zwiększenie naszych możliwości, zwłaszcza jeśli chodzi o inżynierię systemową, która stała się naszym głównym wąskim gardłem w tym roku. Już teraz widać dużą poprawę w procesach posprzedażowych (wdrożenia DataWalk). Również nasze nowe podejście do procesów przedsprzedażowych przynosi obiecujące zmiany, ale nadal jest to obszar, w którym potrzebujemy dalszych nakładów na zatrudnienie i szkolenia. To daje nam powody do większego optymizmu na przyszły rok - nasza wydajność nie powinna już być naszym największym ograniczeniem.

W tej chwili skupiamy się na zamknięciu kwartału z wynikami jak najbardziej zbliżonymi do oczekiwań. Nadal spodziewamy się podpisania kilku znaczących kontraktów przed końcem roku. Ciężko pracujemy nad poprawą naszych możliwości go-to-market, z głównym naciskiem na segmenty rynku komercyjnego i federalnego. Nawet jeśli sytuacja makroekonomiczna pozostanie niepewna lub wręcz się pogorszy, wyjdziemy z tego okresu z silniejszą firmą, zdolną do przyspieszenia wzrostu, gdy tylko sytuacja rynkowa na to pozwoli.

Z wyrazami szacunku,

Paweł Wieczyński

Prezes Zarządu DataWalk S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus