Notowana na rynku głównym GPW firma kosmetyczna MIR (MIRACULUM) konsekwentnie zwiększa przychody netto ze sprzedaży. W minionym miesiącu wyniosły one 4,6 mln zł względem 3,7 mln zł rok wcześniej. Systematycznie wzrastają też przychody z eksportu. W październiku ten kanał sprzedaży wygenerował ponad 1 mln zł – jest to o 40 proc. więcej r/r. Od początku roku do końca października Miraculum odnotowało przychody ze sprzedaży eksportowej na poziomie ponad 9 mln zł – jest to wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku o 73 proc.
- Październik to kolejny z rzędu wzrostowy miesiąc w zakresie sprzedaży eksportowej. Zakończyliśmy realizację zamówień do klienta z Arabii Saudyjskiej o wartości ok. 430 tys. USD. W październiku nastąpiła sprzedaż o wartości 42 tys. USD. Jednocześnie Dział Eksportu otrzymał nowe zamówienia o wartości ok. 300 tys USD. Realizacja dostaw przewidziana jest na I kwartał 2023 r. Ponadto, w październiku 2022 Spółka zrealizowała sprzedaż do Klientów z Iraku, Kazachstanu, Hiszpanii, Estonii i wielu innych – wyjaśnia Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum. - Trwają intensywne prace w zakresie pozyskania nowych klientów po targach w Malezji – dodaje.
Równolegle, wzrastają przychody netto ze sprzedaży w innych kanałach Miraculum. W październiku bardzo dobry wynik odnotował nowoczesny kanał dystrybucji, do którego spółka zalicza supermarkety, drogerie czy dyskonty. Wygenerował on ponad 2 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 22 proc r/r. Narastająco przychody z tego tytułu wyniosły 14,5 mln zł co oznacza wzrost względem analogicznego okresu 2021 r o ponad 36 proc.