Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

CI Games zapowiada nowe IP i aktualizuje strategię rozwoju na 2023-2027

Udostępnij

CIG (CIGAMES) przedstawiło zaktualizowaną strategię rozwoju do 2027 roku, skoncentrowaną wokół uznanych, jak i nowych IP. Plany spółki dotyczą siedmiu głównych filarów, z czego dwa to potencjalne wzmocnienie efektywności biznesu wykorzystując popularność brandów Spółki oraz jej zasoby i technologie.

- 15 lat po debiucie na głównym rynku GPW w Warszawie zaktualizowaliśmy założenia dalszego rozwoju CI Games na kolejnych 5 lat. Zmiany, które wprowadzamy mają spowodować dalszy dynamiczny rozwój Grupy, jeszcze bardziej wzmocnić nasz globalny zespół i istniejące serie naszych gier, oraz wprowadzić do sprzedaży nowe IP.  Konsekwencją tych działań powinny być coraz lepsze wyniki finansowe już w 2023 – mówi Marek Tymiński, prezes zarządu CI Games

Spółka zaprezentowała plany nowego projektu – Scorpio, taktycznej strzelaniny PvE dla wielu graczy. Studio Underdog zajmie się przygotowaniem rozgrywki i rozwiązań gry jako usługi. Doświadczeni deweloperzy skupiają się na jak najlepszym wykorzystaniu swoich umiejętności i będą rozwijać jedną z najlepszych strzelanin w swojej klasie.

Kolejnym filarem działalności CI Games są gry action-RPG. Spółka widzi ogromny potencjał w tym gatunku i poprzez wewnętrzne studio HEXWORKS chce kontynuować tworzenie ambitnych światów RPG z coraz większym wzrostem grupy graczy. W tym miejscu warto podkreślić świetne przyjęcie zapowiedzi The Lords of the Fallen na tegorocznych targach Gamescom. Gra od początku budzi ogromne zainteresowanie, o czym świadczy wysoka oglądalność trailera i pozycja na liście życzeń Steam.

CI Games pracuje jednocześnie nad nowym IP z gatunku Survival. Project Survive powstaje przy użyciu silnika UnrealEngine 5. Nad tytułem pracuje zespół kreatywny CI Games wraz z zewnętrznym studiem – Batfields.

Kolejnym filarem CI Games pozostaje popularna seria Sniper Ghost Warrior. Dotychczasowe odsłony sprzedały się w liczbie 13 mln. kopii. Spółka zapowiedziała kolejną część SGW, która będzie realizowana wraz z zewnętrznym partnerem odpowiedzialnym za ko-produkcję gry. Unowocześniona wizja nowego projektu ma zwiększyć grono jego odbiorców. 

United Label, wydawnicze ramię CI Games które współpracuje z mniejszymi deweloperami, w ostatnich latach zyskało reputację firmy, która z powodzeniem wyszukuje utalentowane studia deweloperskie oraz odnosi z ich produkcjami komercyjne sukcesy. Wszystkie trzy wydane do tej pory gry - Eldest Souls, Tails of Iron i nominowane do nagrody BAFTA – Röki – przyniosły bardzo dobry zwrot z inwestycji i zdobyły uznanie wśród krytyków. W zaktualizowanej strategii rola United Label nie zmieni się istotnie. Studio będzie nadal identyfikować silne IP i wydawać od jednego do trzech ambitnych tytułów rocznie. 

W oparciu o istniejącą technologie długoterminowym celem CI Games jest poszerzenie portfolia o nowe ekscytujące gry z różnych gatunków. Jednocześnie firma planuje współpracę z partnerami zewnętrznymi, aby wykorzystując wspólne doświadczenia dywersyfikować swoją działalność o nowe obszary rozrywki. Spółka planuje adaptację kluczowych IP na nowe formaty, w tym gry mobilne, VR oraz film i TV. Jednocześnie CI Games rozważa potencjalne tworzenie i wydawanie gier opartych o uznane, popularne IP.

- W ciągu ostatnich trzech lat CI Games przeszło poważną zmianę, przekształcając się z firmy działającej w Polsce w dewelopera i wydawcę o prawdziwie ogólnoeuropejskiej strukturze zarządzania i zespołu. Dzięki naszej globalnej strategii i planom, jeszcze mocniej koncentrujemy się na najwyższej jakości w grach na konsole i komputery PC. Jednocześnie rozszerzamy nasze działania na segment Gaas oraz chcemy, w jak największym stopniu, monetyzować nasze IP, kompetencje i doświadczenie zarówno na nowych formatach rozgrywki jak i na obecnych – dodaje Marek Tymiński.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus