Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Idą niepewne czasy dla gospodarki, mówi prezes Action, komentując wyniki pierwszej połowy 2022 r.

Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION
Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION
Udostępnij

28 września br. ACT (ACTION) przedstawiła wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2022 r. W  omawianym okresie firma utrzymała wysoką marżę, która ukształtowała się na poziomie 8,73% i była wyższa o 0,17 punktów procentowych względem marży w analogicznym okresie zeszłego roku. Przychody w omawianym okresie 2022 r. wyniosły 1 115 263 tys. zł, co w zestawieniu z przychodami za I półrocze 2021 r. na poziomie 1 059 184 tys. zł daje wzrost o 56 079 tys. zł. EBITDA w I poł. 2022 r. wyniosła 26 976 tys. zł, a zysk 17 759 tys. zł. 

Wypracowane wyniki finansowe za I półrocze 2022 r. GK ACTION S.A. pokazują, że rozwój biznesu jest stabilny dzięki dywersyfikacji nie tylko oferty, ale również grona dostawców i odbiorców oraz branż. Poza tym, ACTION S.A. rozwija cały czas biznes na płaszczyźnie B2B i B2C w Polsce oraz poza granicami naszego kraju w oparciu o e-commerce, który jest przyszłością światowego handlu.

-Idą niepewne czasy dla gospodarki. Nasza firma już wielokrotnie na przestrzeni ponad 30 lat prowadzenia biznesu udowadniała, że potrafi skutecznie działać w takich trudnych momentach. Mam nadzieję, że nasze doświadczenie, sprawność biznesowa i obrany kierunek rozwoju w oparciu o stabilną strategię handlową i tym razem pozwolą nam przetrwać niepewny czas. Jedno jest pewne - walczymy, działamy aktywnie dalej, mimo że przed nami, jak również przed całym rynkiem, naprawdę ogrom wyzwań związanych z prowadzeniem biznesu w trudnych do przewidzenia czasach – zapewnia Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A. 

W pierwszej połowie 2022 r. spółka prowadziła konsekwentny rozwój e-commerce w biznesie B2C znacznie zwiększając liczbę przesyłek do odbiorców końcowych, prowadziła też szereg szkoleń i webinarów zapewniając stały rozwój klientom B2B, którzy w oparciu o wiedzę zdobytą podczas szkoleń Action Business Center mogą prowadzić skutecznie dystrybucję rozwiązań zaawansowanych.   

-Jak widać, nauczyliśmy się działać w różnych branżach, wychodząc coraz dalej poza IT.     Daje nam to jeszcze większą stabilizację biznesu, ponieważ sezonowość tych branż jest zróżnicowana. Wykorzystujemy w nich wszystkich sprawnie i elastycznie naszą logistykę, obsługę klienta, finanse. Obrana strategia gwarantuje nam przewidywalność i niezależność, co w obecnym czasie działa na korzyść naszego biznesu. Wierzymy, że dzięki temu łatwiej będzie nam zarządzać organizacją w nadchodzącej, pełnej wyzwań i znaków zapytania przyszłości – dodaje Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.      

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus