WYBRANE DANE FINANSOWE | półrocze 2022 | półrocze 2021 | dynamika |
---|---|---|---|
tys. zł | |||
Zysk (strata) z działalności operacyjnej | 7 792 | 5 772 | 35% |
EBITDA | 7 949 | 5 776 | 38% |
Zysk (strata) brutto przed opodatkowaniem | 8 211 | 5 885 | 40% |
Zysk (strata) netto | 7 505 | 5 465 | 37% |
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej | 5 585 | 5 861 | -5% |
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej | -12 | -31 | |
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej | -233 | -6000 | |
Przepływy pieniężne netto - razem | 5 340 | -169 | |
Liczba akcji/udziałów | 4 135 000 | 4 000 000 | 3% |
Zysk (strata) na jeden udział (w zł/EUR) | 1,82 | 1,37 | 33% |
Wartość księgowa na jeden udział (w zł /EUR ) | 6,73 | 2,35 | 186% |
Aktywa / Pasywa razem | 31 318 | 22 488 | 39% |
Aktywa trwałe | 1 368 | 1 609 | -15% |
Aktywa obrotowe | 29 949 | 20 879 | 43% |
Kapitał własny | 27 814 | 20 309 | 37% |
Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania | 3 504 | 2 180 | 61% |
Zobowiązania długoterminowe | 1 647 | 1 140 | 44% |
Zobowiązania krótkoterminowe | 1 857 | 1 040 | 79% |
Szanowni Akcjonariusze,
Mam przyjemność zaprezentować Państwu Raport za 1H22 BCS (BIGCHEESE).
Pierwsze półrocze a w zasadzie praktycznie już pierwszych 9 miesięcy 2022r. to czas intensywnej pracy nad dalsza monetyzacja IP Cooking Simulator oraz intensywną pracą nad kolejnymi produkcjami.
W pierwszym półroczu osiągnęliśmy przychody na poziomie 10.8 mln PLN +60% r/r, Ebitda wyniosła 8 mln PLN + 38% r/r a zysk netto 7.5 mln PLN + 37% r/r. W samym 2Q22 przychody wyniosły 5.2 m PLN +88% r/r, Ebitda 3.2m PLN +32% r/r a zysk netto 2.9m PLN + 35% r/r. Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników za raportowany okres – są to kolejne miesiące aktywnej monetyzacji naszego tytułu Cooking Simulator.
Na przełomie 1/2Q 2022r. przekroczyliśmy próg 10 mln USD przychodów z Cookinga co przełożyło się na zmniejszenie prowizji do 25% na tej platformie. Efekt niższej prowizji jest już w pełni widoczny w wynikach za 2Q i będzie miał wpływ na wyniki w kolejnych okresach.
27.07 miała miejsce premiera gry Cooking Simulator na platformę Oculus VR. Do 25.09 sprzedaliśmy prawie 72 tys. sztuk gry i jesteśmy na pograniczu przekroczenia poziomu przy którym nasz udział w przychodach wzrośnie do 60%. W kolejnych miesiącach mamy w planach pierwsze akcje promocyjne oraz dedykowany kontent związany z sezonowym eventem co powinno dać nam dużą widoczność. Widzimy duży potencjał w tytule na tą platformę, chcemy zarządzać produkcją podobnie jak ma to miejsce na platformie Steam co powinno przełożyć się na przychody na przestrzeni kolejnych lat. Wracając do liczb – od samego początku sprzedaży przelicznik komentarz sprzedania kopia jest powyżej średniej rynkowej i tak sam początek kształtował się na poziomach przekraczających 160 sztuk. Po pierwszych kilkunastu dniach sprzedaży przelicznik przekroczył poziom 200 sztuk i cały czas utrzymuje się na tym poziomie.
11.08.2022r. nasza gra Cooking Simulator trafiła do subskrypcji Game Pass – umowa obowiązuje na podstawową wersje gry bez uwzględnienia DLC. Debiut gry spowodował znaczący wzrost zainteresowania Cookingiem co powinno przełożyć się także na wolumen sprzedaży DLC na tą platformę – pracujemy obecnie nad finalnymi szlifami oraz certyfikacją pozostałych produktów. Naszym celem jest to żeby wszystkie produkty trafiły do Microsoft Store najszybciej jak to jest możliwe.
Pomimo ponad 3 letniej historii gry Cooking na platformach growych uważamy, że potencjał sprzedażowy nie został jeszcze w pełni wyczerpany co mam nadzieje pokażemy przy okazji publikacji kolejnych wyników, czego jako CEO Spółki życzę sobie oraz wszystkim akcjonariuszom.
Z Poważaniem,
Łukasz Dębski Prezes Zarządu