Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe Big Cheese Studio za pierwsze półrocze 2022 r. oraz list do akcjonariuszy

Udostępnij
WYBRANE DANE FINANSOWE półrocze 2022 półrocze 2021 dynamika
tys. zł      
Zysk (strata) z działalności operacyjnej 7 792 5 772 35%
EBITDA 7 949 5 776 38%
Zysk (strata) brutto przed opodatkowaniem 8 211 5 885 40%
Zysk (strata) netto 7 505 5 465 37%
       
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej 5 585 5 861 -5%
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej -12 -31  
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej -233 -6000  
Przepływy pieniężne netto - razem 5 340 -169  
       
Liczba akcji/udziałów 4 135 000 4 000 000 3%
Zysk (strata) na jeden udział (w zł/EUR) 1,82 1,37 33%
Wartość księgowa na jeden udział (w zł /EUR ) 6,73 2,35 186%
       
Aktywa / Pasywa razem 31 318 22 488 39%
Aktywa trwałe 1 368 1 609 -15%
Aktywa obrotowe 29 949 20 879 43%
Kapitał własny 27 814 20 309 37%
Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania 3 504 2 180 61%
Zobowiązania długoterminowe 1 647 1 140 44%
Zobowiązania krótkoterminowe 1 857 1 040 79%

 

Szanowni Akcjonariusze,

Mam przyjemność zaprezentować Państwu Raport za 1H22 BCS (BIGCHEESE).

Pierwsze półrocze a w zasadzie praktycznie już pierwszych 9 miesięcy 2022r. to czas intensywnej pracy nad dalsza monetyzacja IP Cooking Simulator oraz intensywną pracą nad kolejnymi produkcjami.

W pierwszym półroczu osiągnęliśmy przychody na poziomie 10.8 mln PLN +60% r/r, Ebitda wyniosła 8 mln PLN + 38% r/r a zysk netto 7.5 mln PLN + 37% r/r. W samym 2Q22 przychody wyniosły 5.2 m PLN +88% r/r, Ebitda 3.2m PLN +32% r/r a zysk netto 2.9m PLN + 35% r/r. Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników za raportowany okres – są to kolejne miesiące aktywnej monetyzacji naszego tytułu Cooking Simulator.

Na przełomie 1/2Q 2022r. przekroczyliśmy próg 10 mln USD przychodów z Cookinga co przełożyło się na zmniejszenie prowizji do 25% na tej platformie. Efekt niższej prowizji jest już w pełni widoczny w wynikach za 2Q i będzie miał wpływ na wyniki w kolejnych okresach.

27.07 miała miejsce premiera gry Cooking Simulator na platformę Oculus VR. Do 25.09 sprzedaliśmy prawie 72 tys. sztuk gry i jesteśmy na pograniczu przekroczenia poziomu przy którym nasz udział w przychodach wzrośnie do 60%. W kolejnych miesiącach mamy w planach pierwsze akcje promocyjne oraz dedykowany kontent związany z sezonowym eventem co powinno dać nam dużą widoczność. Widzimy duży potencjał w tytule na tą platformę, chcemy zarządzać produkcją podobnie jak ma to miejsce na platformie Steam co powinno przełożyć się na przychody na przestrzeni kolejnych lat. Wracając do liczb – od samego początku sprzedaży przelicznik komentarz sprzedania kopia jest powyżej średniej rynkowej i tak sam początek kształtował się na poziomach przekraczających 160 sztuk. Po pierwszych kilkunastu dniach sprzedaży przelicznik przekroczył poziom 200 sztuk i cały czas utrzymuje się na tym poziomie.

11.08.2022r. nasza gra Cooking Simulator trafiła do subskrypcji Game Pass – umowa obowiązuje na podstawową wersje gry bez uwzględnienia DLC. Debiut gry spowodował znaczący wzrost zainteresowania Cookingiem co powinno przełożyć się także na wolumen sprzedaży DLC na tą platformę – pracujemy obecnie nad finalnymi szlifami oraz certyfikacją pozostałych produktów. Naszym celem jest to żeby wszystkie produkty trafiły do Microsoft Store najszybciej jak to jest możliwe.

Pomimo ponad 3 letniej historii gry Cooking na platformach growych uważamy, że potencjał sprzedażowy nie został jeszcze w pełni wyczerpany co mam nadzieje pokażemy przy okazji publikacji kolejnych wyników, czego jako CEO Spółki życzę sobie oraz wszystkim akcjonariuszom.

Z Poważaniem,

Łukasz Dębski Prezes Zarządu

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus