WYBRANE DANE FINANSOWE | półrocze 2022 | półrocze 2021 | dynamika |
---|---|---|---|
tys. zł | |||
Przychody netto ze sprzedaży usług | 18 162 | 14 088 | 29% |
Zysk (strata) brutto ze sprzedaży | -113 725 | -2 066 | |
Zysk (strata) z działalności operacyjnej | -113 585 | -1 389 | |
Zysk (strata) brutto | -113 403 | -1 344 | |
Zysk (strata) netto | -77 742 | -1 344 | |
Łączne całkowite dochody | -76 992 | -1 281 | |
Liczba akcji (w szt.) | 4 886 048 | 4 886 048 | |
Zysk (strata) netto na jedną akcję (w PLN/EUR) | -15,91 | -0,27 | |
Przepływy pieniężne netto z dział. operacyjnej | -7 403 | -11 159 | |
Przepływy pieniężne netto z dział. inwestycyjnej | -6 241 | -3 909 | |
Przepływy pieniężne netto z dział. finansowej | -352 | -323 | |
Przepływy pieniężne netto - razem | -13 996 | -15 391 | |
Aktywa / Pasywa razem | 120 679 | 89 052 | 36% |
Aktywa trwałe | 63 613 | 23 838 | 167% |
Aktywa obrotowe | 57 066 | 65 214 | -12% |
Kapitał własny | 1 469 | 78 462 | -98% |
Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania | 119 210 | 10 590 | 1026% |
Zobowiązania długoterminowe | 107 050 | 689 | 15437% |
Zobowiązania krótkoterminowe | 12 159 | 9 901 | 23% |
Szanowni Inwestorzy,
W pierwszym półroczu nasz rozwój był nadal ograniczany przez niewystarczające przeszkolenie i przepustowość zespołów inżynierii systemowej w zakresie procesów przedsprzedażowych i posprzedażowej implementacji. Kontynuowaliśmy podejmowanie agresywnych działań w celu usunięcia tych limitacji naszego rozwoju. Dopiero pełne zaadresowanie niedoborów zdolności inżynieryjnych w tym obszarze pozwoli nam odzyskać nasze docelowe tempo wzrostu i efektywnie uzyskiwać ponad 70% średniorocznej dynamiki przychodów (CAGR), zgodnie z naszą strategią.
Z perspektywy długoterminowej, zgodnie z naszym planem strategicznym, podsumowujemy w tym raporcie nasz status w odniesieniu do celów z Etapu 3. Kluczowe wnioski i obserwacje z tej analizy są udostępniane w dalszej części tego dokumentu i są bardzo zachęcające i pozytywne. Jesteśmy w dobrej pozycji, jeśli chodzi o rozwój rynku Analityki Grafowej i Hybrydowej oraz wypracowane zastosowania.
Ok. 30% wzrost przychodów w I poł. 2022 r. w porównaniu z I poł. 2021 r. jest znacznie poniżej naszych celów. Niewystarczające możliwości w zakresie inżynierii systemowej (w obszarze tzw. Field Engineering) skutkowały wolniejszą realizacją projektów i opóźnieniami w możliwości przeprowadzenia procesów przedsprzedażowych dla nowych projektów, a także wygenerowania potrzebnej liczby referencji (tzw. Success Stories). Aby zaradzić tym niedociągnięciom, nadal koncentrowaliśmy się na rozwijaniu i ulepszaniu funkcji inżynierii systemowej. Skład osobowy w tym obszarze globalnie wzrósł z 22 osób na początku 2022 r. do 37 osób obecnie. Skupiamy się na wdrażaniu, szkoleniu i ciągłym rozwoju tego zespołu i jego procesów.
Kontynuowaliśmy realizację naszych celów z Etapu 3 Strategii, udowadniając naszą przewagę techniczną i produktową na najbardziej wymagających rynkach, takich jak Ameryka Północna. Ostatnie sukcesy i informacje zwrotne od klientów potwierdzają nasze zalety produktowe i technologiczne, a także zdolność do wdrażania rozwiązań zarówno dla klientów komercyjnych, jak i publicznych, na najbardziej zaawansowanych rynkach świata.
Wysiłek zmierzający do przekształcenia naszej inżynierii przed- i posprzedażowej był możliwy dzięki środkom pozyskanym w IV kwartale 2020 r., a w niektórych naszych projektach pierwsze oznaki poprawy pojawiły się w drugiej połowie 2021 r. Pozytywny wpływ zmian w procesach, narzędziach i szkoleniu został udanie zweryfikowany. Następnym krokiem jest rozpowszechnienie korzystania z nowych podejść i narzędzi na cały zespół i wypracowanie odpowiedniej ilości cykli uczenia się (lub inaczej cykli doświadczenia). Widzimy obiecujące sygnały postępu na tyle, że w drugiej połowie 2022 r. wznowimy rekrutację na stanowiska sprzedażowe (Account Manager).
W 2023 roku będziemy dysponować wystarczającymi zasobami przed- i posprzedażowymi, aby wesprzeć zarówno naszą bezpośrednią pracę z klientami, jak i zacząć zwiększać inwestycje w szkolenia i aktywizację Partnerów. Nasze tempo wzrostu znacznie przyspieszy, gdy nie będziemy już samoograniczeni przez możliwości w zakresie inżynierii systemowej.
Bardziej usprawnione i skalowalne procesy komercjalizacji (go-to-market) będą kluczowym czynnikiem dla naszego przyszłego rozwoju i ogólnego sukcesu. Jest dla nas jasne, że potencjał rynkowy oraz nasz produkt i technologia nie ograniczają naszego potencjału wzrostu.
Skalowanie procesów go-to-market jest celem Etapu 4 naszej Strategii, w którym chcemy rozwijać się zarówno poprzez bezpośrednią pracę z klientami końcowymi, jak i Partnerami. Aby umożliwić sukces Partnerom, potrzebujemy w pełni wyszkolonej, sprawnej i skalowalnej funkcji inżynierii systemowej, dlatego inwestujemy w nią przed zwiększeniem zasobów sprzedażowych w drugiej połowie 2022 roku.
Zapraszamy do zapoznania się z informacjami i uwagami dotyczącymi podsumowania Etapu 3 naszej Strategii opartej na dążeniu do zdobycia pozycji lidera w dziedzinie analityki grafowej.
Z wyrazami szacunku,
Paweł Wieczyński
Prezes Zarządu DAT (DATAWALK)