Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe DataWalk za pierwsze półrocze 2022 r. oraz list prezesa zarządu

Udostępnij
WYBRANE DANE FINANSOWE półrocze 2022 półrocze 2021 dynamika
tys. zł      
Przychody netto ze sprzedaży usług 18 162 14 088 29%
Zysk (strata) brutto ze sprzedaży -113 725 -2 066  
Zysk (strata) z działalności operacyjnej -113 585 -1 389  
Zysk (strata) brutto -113 403 -1 344  
Zysk (strata) netto -77 742 -1 344  
Łączne całkowite dochody -76 992 -1 281  
Liczba akcji (w szt.) 4 886 048 4 886 048  
Zysk (strata) netto na jedną akcję (w PLN/EUR) -15,91 -0,27  
       
Przepływy pieniężne netto z dział. operacyjnej -7 403 -11 159  
Przepływy pieniężne netto z dział. inwestycyjnej -6 241 -3 909  
Przepływy pieniężne netto z dział. finansowej -352 -323  
Przepływy pieniężne netto - razem -13 996 -15 391  
       
Aktywa / Pasywa razem 120 679 89 052 36%
Aktywa trwałe 63 613 23 838 167%
Aktywa obrotowe 57 066 65 214 -12%
Kapitał własny 1 469 78 462 -98%
Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania 119 210 10 590 1026%
Zobowiązania długoterminowe 107 050 689 15437%
Zobowiązania krótkoterminowe 12 159 9 901 23%

 

Szanowni Inwestorzy,

W pierwszym półroczu nasz rozwój był nadal ograniczany przez niewystarczające przeszkolenie i przepustowość zespołów inżynierii systemowej w zakresie procesów przedsprzedażowych i posprzedażowej implementacji. Kontynuowaliśmy podejmowanie agresywnych działań w celu usunięcia tych limitacji naszego rozwoju. Dopiero pełne zaadresowanie niedoborów zdolności inżynieryjnych w tym obszarze pozwoli nam odzyskać nasze docelowe tempo wzrostu i efektywnie uzyskiwać ponad 70% średniorocznej dynamiki przychodów (CAGR), zgodnie z naszą strategią.

Z perspektywy długoterminowej, zgodnie z naszym planem strategicznym, podsumowujemy w tym raporcie nasz status w odniesieniu do celów z Etapu 3. Kluczowe wnioski i obserwacje z tej analizy są udostępniane w dalszej części tego dokumentu i są bardzo zachęcające i pozytywne. Jesteśmy w dobrej pozycji, jeśli chodzi o rozwój rynku Analityki Grafowej i Hybrydowej oraz wypracowane zastosowania.

Ok. 30% wzrost przychodów w I poł. 2022 r. w porównaniu z I poł. 2021 r. jest znacznie poniżej naszych celów. Niewystarczające możliwości w zakresie inżynierii systemowej (w obszarze tzw. Field Engineering) skutkowały wolniejszą realizacją projektów i opóźnieniami w możliwości przeprowadzenia procesów przedsprzedażowych dla nowych projektów, a także wygenerowania potrzebnej liczby referencji (tzw. Success Stories). Aby zaradzić tym niedociągnięciom, nadal koncentrowaliśmy się na rozwijaniu i ulepszaniu funkcji inżynierii systemowej. Skład osobowy w tym obszarze globalnie wzrósł z 22 osób na początku 2022 r. do 37 osób obecnie. Skupiamy się na wdrażaniu, szkoleniu i ciągłym rozwoju tego zespołu i jego procesów.

Kontynuowaliśmy realizację naszych celów z Etapu 3 Strategii, udowadniając naszą przewagę techniczną i produktową na najbardziej wymagających rynkach, takich jak Ameryka Północna. Ostatnie sukcesy i informacje zwrotne od klientów potwierdzają nasze zalety produktowe i technologiczne, a także zdolność do wdrażania rozwiązań zarówno dla klientów komercyjnych, jak i publicznych, na najbardziej zaawansowanych rynkach świata.

Wysiłek zmierzający do przekształcenia naszej inżynierii przed- i posprzedażowej był możliwy dzięki środkom pozyskanym w IV kwartale 2020 r., a w niektórych naszych projektach pierwsze oznaki poprawy pojawiły się w drugiej połowie 2021 r. Pozytywny wpływ zmian w procesach, narzędziach i szkoleniu został udanie zweryfikowany. Następnym krokiem jest rozpowszechnienie korzystania z nowych podejść i narzędzi na cały zespół i wypracowanie odpowiedniej ilości cykli uczenia się (lub inaczej cykli doświadczenia). Widzimy obiecujące sygnały postępu na tyle, że w drugiej połowie 2022 r. wznowimy rekrutację na stanowiska sprzedażowe (Account Manager).

W 2023 roku będziemy dysponować wystarczającymi zasobami przed- i posprzedażowymi, aby wesprzeć zarówno naszą bezpośrednią pracę z klientami, jak i zacząć zwiększać inwestycje w szkolenia i aktywizację Partnerów. Nasze tempo wzrostu znacznie przyspieszy, gdy nie będziemy już samoograniczeni przez możliwości w zakresie inżynierii systemowej.

Bardziej usprawnione i skalowalne procesy komercjalizacji (go-to-market) będą kluczowym czynnikiem dla naszego przyszłego rozwoju i ogólnego sukcesu. Jest dla nas jasne, że potencjał rynkowy oraz nasz produkt i technologia nie ograniczają naszego potencjału wzrostu.

Skalowanie procesów go-to-market jest celem Etapu 4 naszej Strategii, w którym chcemy rozwijać się zarówno poprzez bezpośrednią pracę z klientami końcowymi, jak i Partnerami. Aby umożliwić sukces Partnerom, potrzebujemy w pełni wyszkolonej, sprawnej i skalowalnej funkcji inżynierii systemowej, dlatego inwestujemy w nią przed zwiększeniem zasobów sprzedażowych w drugiej połowie 2022 roku.

Zapraszamy do zapoznania się z informacjami i uwagami dotyczącymi podsumowania Etapu 3 naszej Strategii opartej na dążeniu do zdobycia pozycji lidera w dziedzinie analityki grafowej.

Z wyrazami szacunku,

Paweł Wieczyński

Prezes Zarządu DAT (DATAWALK)

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus