Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sierpniowe przychody Miraculum spadły, ale spółka umacnia kanał eksportowy

Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum
Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum
Udostępnij

Notowana na rynku głównym GPW firma kosmetyczna MIR (MIRACULUM) stawia na rozwój sprzedaży zagranicznej. W sierpniu przychody z eksportu wyniosły 1 406 tys. zł, co stanowi wzrost o 218 proc. r/r. Narastająco, od stycznia do końca sierpnia w tym kanale sprzedaży przychody wzrosły o 75 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku.

- Pomimo wojny w Ukrainie i wielu innych wyzwań, które stoją obecnie przed branżą handlową, dział eksportu Miraculum rośnie w siłę. Sprzedaż w tym kanale jest coraz bardziej zdywersyfikowana pod względem geograficznym jak i w zakresie asortymentu. Tylko w sierpniu zrealizowaliśmy sprzedaż do klientów z Mołdawii, Palestyny/Izraela, Hiszpanii i wielu innych. W sierpniu dostarczyliśmy też część zamówienia do Arabii Saudyjskiej o wartości ok. 88 tys. USD, którego łączna wartość wynosi 430 tys. USD. – komentuje Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum.

Kolejne dostawy do Arabii Saudyjskiej zaplanowane są na wrzesień i październik. W ramach dalszego rozwoju eksportowego kanału sprzedaży, na przełomie września i października Miraculum zaprezentuje swoje produkty na targach w Malezji w celu pozyskania nowych kontraktów w krajach azjatyckich. Ponadto spółka przygotowuje się do wznowienia działalności na rynku ukraińskim.

W sierpniu Miraculum wypracowało przychody ze sprzedaży netto we wszystkich kanałach na poziomie 3 414 tys. zł i jest to o 19 proc. mniej niż rok wcześniej. Ubiegłoroczny wynik był wyższy z powodu akcji sprzedażowej, która miała charakter jednorazowy. Od początku roku do końca sierpnia przychody netto Miraculum wyniosły 27 786 tys. zł i jest to o 41 procent więcej r/r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus