LVC (LIVECHAT) otrzymał z amerykańskiego urzędu patentowego (USPTO - United States Patent and Trademark Office) patent na funkcjonalność systemu LiveChat umożliwiającą głosowanie w zakresie oceny czatów.
System i metoda objęte patentem umożliwiają użytkownikowi końcowemu ocenę czatu poprzez wybranie opcji “thumb up” / “thumb down” (kciuk w górę, kciuk w dół). Dodatkowo zapewniają możliwość zebrania uzyskanych ocen, klasyfikacji ratingu, a także wysłanie raportu z wyników w formie wiadomości e-mail z podsumowaniem w formie graficznej. Dzięki temu klienci LiveChat mogą ocenić pracę swoich agentów, a także zorientować się czy ich komunikacja jest efektywna. Formalna nazwa patentu to “System and Method enabling real-time communication rating by predefined conditions connected with rating summary with Agent application display”.
To już trzeci amerykański patent otrzymany przez LiveChat Software. USPTO uznał patent za innowacyjny ze względu na to, że zaprezentowane rozwiązanie umożliwia szybszy dostęp do informacji w zakresie oceny czatów oraz prezentacji tej oceny w formie zagregowanej niż inne tego typu systemy. Funkcjonalność pomaga w mierzeniu satysfakcji użytkowników końcowych i ewentualną poprawę ich obsługi, tym bardziej że system umożliwia im też dodawanie komentarzy.
“Warto zaznaczyć, że wszystkie patenty dotychczas przez nas uzyskane dotyczą bezpośrednio technologii stanowiących najbardziej istotne elementy systemu LiveChat co powoduje budowanie stabilnego portfolio patentowego zabezpieczającego posiadany know-how” - powiedziała Małgorzata Sikora, specjalistka m.in. z zakresu prawa patentowego z działu prawnego LiveChat Software.
Autorem wynalazku od strony technicznej jest Krzysztof Górski, związany z LiveChat od ponad 16 lat. Autorami dwóch poprzednich opatentowanych rozwiązań są inni “weterani” spółki: Marcin Dojwa i Konrad Kruk.
LiveChat Software prowadzi postępowania dotyczące kolejnych patentów w USA, w tym jeden, na mocno zaawansowanym etapie.