Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

SFD S.A. publikuje raport kwartalny za 2 kw 2022r.

Udostępnij

Spółka gruntownie poprawiła rentowność przy dużym wzroście sprzedaży we wszystkich kanałach sprzedażowych. Przychody Spółki wzrosły do 91 mln zł (+52,9% r/r), EBITDA do 9 mln zł (+89,5% r/r), a zysk netto do 6 mln zł (+87,5% r/r).

Wzrost rentowności jest miarą sukcesów sprzedażowych kolejnych produktów pod markami SFD, ALLNUTRITION i ALLDEYNN - w tej ostatniej w ostatnim czasie zadebiutował świetnie przyjęty przez rynek produkt pod nazwą Rosebiotic. Spółka kontynuuje ekspansję w ogólnopolskich sieciach handlowych. Po kultowym już batoniku Kizzers, do oferty w całym kraju wchodzi właśnie Smaczna Kawusia Karmelova od Kizo.

„Drugi kwartał pokazał, że trudne sytuacje są dla nas wyjątkowo motywujące i potrafimy sprawnie poruszać się w ramach wszystkich naszych kanałów sprzedaży, przygotować skuteczne rozwiązanie problemów wynikających z czynników, które od nas nie zależą. Wciąż odczuwamy presję na wzrost kosztów niektórych surowców czy niektórych innych kosztów operacyjnych, ale za nami zawsze stoi dobry produkt, logistyka i otwartość na współpracę z wieloma partnerami. W ujęciu rok do roku udało nam się poprawić również marżę na sprzedaży. Najistotniejsze jest jednak to, że osiągnęliśmy powtarzalność we wprowadzaniu na rynek zupełnie nowych produktów, w ten sposób penetrujemy kategorie dające nam potencjał inkrementalnego wzrostu w przyszłości – komentuje Mateusz Pazdan, prezes zarządu SFD S.A.

Zgodnie z zapowiedziami wchodzimy na kolejne rynki zagraniczne, w ostatnim czasie uruchomiliśmy sprzedaż na rynku rumuńskim. Skalowanie sprzedaży w Europie Środkowej przebiega zatem zgodnie z planem a lipiec, dzięki pracy zespołu marketplaces, przyniósł rekordową sprzedaż na rynku niemieckim - dodaje Rafał Zakrzewski, Wiceprezes zarządu SFD S.A.

W 1 połowie 2022 r. spółka SFD wypracowała 161,8 mln zł przychodów ze sprzedaży (+30,2% r/r), EBITDA 13 mln zł (+6,7% r/r) oraz zysk netto 8,3 mln zł (-4% r/r). W pierwszych miesiącach bieżącego roku rentowność Spółki była pod presją rosnących cen surowców wynikających m.in. z przerwanych łańcuchów dostaw i zrealizowała marżę brutto na sprzedaży 7,5%, marżę EBITDA 8,0% oraz marżę zysku netto 5,1%. Drugi kwartał przyniósł osłabienie negatywnego wpływu czynników zewnętrznych przy silnym wzroście przychodów. Przychody ze sprzedaży w 2 kwartale 2022r. rosły we wszystkich kanałach sprzedażowych i wyniosły prawie 91 mln zł (+52,9% r/r), przy wzroście EBITDA do 9 mln zł ( +89,5% r/r) oraz zysku netto do prawie 6 mln ( +87,5% r/r). Marżowość Spółki istotnie wzrosła w 2 kwartale 2022r. Marża brutto na sprzedaży wyniosła 9,2%, marże EBITDA 9,9%, a marża netto 6,6%. W 2 kwartale Spółka, do końca czerwca, realizowała w większej skali sprzedaż w formule in&out w dużych sieciach handlowych, gdzie duży sukces sprzedażowy odniósł m.in. batonik Kizzers. Rosły także przychody ze sprzedaży w segmencie e-commerce. Spółka rozwija także sieć sklepów stacjonarnych własnych oraz w formule franczyzowej. Po otwarciu 2 kolejnych lokalizacji sieć sklepów pod marką SFD obejmuje 27 sklepów własnych i 65 sklepów franczyzowych. Spółka rozpoczęła sprzedaż oferty z dostawami z magazynu w Opolu do klientów w Rumunii. To jest czwarty rynek zagraniczny, gdzie spółka prowadzi sprzedaż przez własne platformy e-commerce.

Spółka prowadzi własny dział B+R. W drugim kwartale oferta Spółki powiększyła się o kolejne 15 produktów. Obecnie w sierpniu do sklepów wchodzi kolejny produkt we współpracy z raperem Kizo, Smaczna Kawusia Karmelova od Kizo.

 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus