Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Skinwallet SA podsumował II kwartał 2022 roku

Kornel Szwaja, prezes Zarządu Skinwallet / Skinwallet
Kornel Szwaja, prezes Zarządu Skinwallet • Skinwallet
Udostępnij

W raportowanym okresie spółka  osiągnęła dodatni zysk operacyjny i zysk EBITDA oraz znacząco poprawiła wynik netto. Skonsolidowany zysk operacyjny wyniósł 34,3 tys. zł, a wynik EBITDA 148 tys. zł. Strata netto została ograniczona do 5 tys. zł. To drugi najlepszy kwartał w historii spółki. Było to możliwe dzięki znaczącej poprawie marży bezpośredniej, dalszej optymalizacji kosztów stałych oraz zwiększeniu monetyzacji użytkowników.

Właściciel platform do handlu dobrami cyfrowymi w grach video Skinwallet Instant i Skinwallet Market osiągnął znaczący, 18-procentowy wzrost marży bezpośredniej w ujęciu skonsolidowanym.

- Konsekwentnie realizujemy proces optymalizacji biznesu, rozwijając jednocześnie partnerstwa biznesowe. Pomimo corocznego spowolnienia w obrocie dobrami cyfrowymi z gier, które w tym roku rozpoczęło się szybciej niż w latach poprzednich, uzyskaliśmy satysfakcjonujące wyniki, a wskaźnik GMV utrzymał się na poziomie I kwartału tego roku. W ujęciu r/r to wzrost o 12%. Połączenie działań optymalizacyjnych oraz rozwój partnerstw biznesowych, m.in. z posiadającą ponad 19 mln klientów platformą G2A, przynosi więc zakładane efekty. Długofalowy charakter tych działań powoduje, że ich pozytywne skutki mają potencjał do mocniejszego stymulowania rozwoju spółki w kolejnych kwartałach tego roku

– komentuje Kornel Szwaja, prezes Zarządu Skinwallet.

Zapoczątkowane w IV kwartale 2021 roku i kontynuowane w pierwszym półroczu tego roku działania mające na celu optymalizację kosztów spowodowały obniżenie kosztów stałych SWT (SWALLET) z poziomu 584 tys. zł w I kwartale 2022 r. do 473 tys. zł w raportowanym okresie. Oznacza to spadek kosztów stałych o 19% kwartał do kwartału, a w porównaniu do II kwartału 2021 r. spadek kosztów stałych o 35%.

Poprawa wyników względem analogicznego okresu ubiegłego roku, kiedy spółka odnotowała stratę zarówno na poziomie wyniku netto, jak i EBITDA, była możliwa również dzięki zmianom wprowadzonym w obrębie platformy. Firma wprowadziła opłatę pobieraną od nieaktywnych kont.

Poza konsekwentną optymalizacją biznesu w II kwartale 2022 r. Skinwallet wzmacniał kompetencje technologiczne zespołu na potrzeby obecnych oraz przyszłych projektów wewnętrznych, tych  realizowanych dla klientów zewnętrznych oraz rozwijał partnerstwa biznesowe. W ramach rozpoczętej współpracy z G2A użytkownicy platformy poza dostępnymi wcześniej voucherami doładowującymi konto w ramach platformy Skinwallet Market mogą już również kupować konkretne skiny. Skinwallet zamierza rozwijać współpracę z G2A w kolejnych miesiącach.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus