W II kwartale br. Grupa Kapitałowa PTWP wypracowała rekordowe wyniki w zakresie przychodów skonsolidowanych i zysku brutto. Bardzo dobrze wypada także podsumowanie po II kwartale we wszystkich segmentach działalności i we wszystkich spółkach Grupy. Wpływ na to miały m.in. powrót do działalności eventowej w formule stacjonarnej, wzmocnionej możliwością uczestnictwa online oraz dynamiczny wzrost w obszarze digital.
Narastająco skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży Grupy PTWP po II kwartale 2022 r. wyniosły 48 mln zł, a zysk brutto zanotowano na poziomie 11,6 mln zł. Z kolei wyniki w drugim kwartale br. są rekordowe. Przychody skonsolidowane za okres od kwietnia do czerwca 2022 r. to aż 34 mln zł, przy wypracowanych 12,5 mln zysku brutto.
– W rok 2022 weszliśmy bardzo dobrze przygotowani, a bieżące wyniki są odzwierciedleniem nakładów pracy i skutecznie przeprowadzonych zmian. W okresie pandemicznym, który nas szczególnie dotyczył i jednocześnie był dla nas bardzo trudny, dostosowaliśmy strukturę kosztów i tak przeformatowaliśmy organizację, aby przystosować ją do nowych warunków, kładąc nacisk na rozwój w kierunku online. Wykonaliśmy dużo organicznej pracy, przygotowując firmę na odbicie, które faktycznie nastąpiło i którego efekty z satysfakcją widzimy w podsumowaniu po II kwartale tego roku – mówi Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP.
W raportowanym okresie Grupa wróciła w pełni do działalności eventowej. Wydarzenia organizowane były stacjonarnie, z bardzo dobrą frekwencją i z uwzględnieniem komponentu internetowego, który zagwarantował poszerzanie zasięgów. Z sukcesami obyły się eventy własne, na czele z rekordową 14. edycją Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. W zarządzanych przez jedną ze spółek Grupy obiektach –Międzynarodowym Centrum Kongresowym i w Spodku, mimo trudnych warunków na początku roku będących pokłosiem sytuacji covidowej, zadbano o dużą zajętość i zrealizowano szereg wydarzeń, m.in. Grupa gościła 11. sesję Światowego Forum Miejskiego pod egidą ONZ – WUF11.
Grupa stawia szczególnie na konsekwentny rozwój spółki PTWP Online, co wpisuje się w strategię dynamicznego wzrostu w obszarze digital, dywersyfikacji produktów i zwiększania przychodów. Każdy z serwisów branżowych jest liderem w swojej specjalizacji i sukcesywnie wzmacnia pozycję w poszczególnych sektorach. Miesięcznie portale PTW (PTWP) odwiedza już 12 mln unikalnych użytkowników, a inwestycja w rozbudowę segmentu online jest traktowana priorytetowo.
– Pracujemy nad jeszcze większym uatrakcyjnieniem naszej oferty i produktami dopasowanymi do aktualnej sytuacji rynkowej. Naszym celem jest rozwój online – organiczny, czyli serwisy internetowe i eventy, ale także inwestowanie w tym obszarze. Analizując podejmowane wysiłki i patrząc na prognozy, a także zakontraktowanie plany eventowe i stopień zajętości w obiektach, widzimy, że druga połowa roku, a więc okres jesienny, zapowiada się bardzo dobrze – podsumowuje Wojciech Kuśpik.