Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Ekopol po dwóch kwartałach 2022 r. osiągnął zysk netto na poziomie 1,7 mln zł

Udostępnij

Ekopol Górnośląski Holding, wiodący dostawca technologii do zarządzania gospodarką paliwową przedsiębiorstw, opublikował wyniki za II kwartał 2022 r. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 84 proc. rdr., osiągając tym samym wartość 100 mln PLN. Niezmiennie bardzo duże znaczenie w strukturze przychodów ma technologia Mikrostacje,pl, która odpowiada za prawie 50 proc. ich całości.

EGH (EKOPOL) po dwóch kwartałach 2022 r. osiągnął zysk netto na poziomie 1,7 mln PLN, a wskaźnik EBITDA na poziomie 2,8 mln PLN, co w porównaniu z pierwszymi dwoma kwartałami 2021 r. daje wynik mniejszy o 556 tys. PLN i 592 tys. PLN. Przychody ze sprzedaży natomiast w samym II kwartale wyniosły 100 mln PLN, co oznaczało dynamikę wzrostu na poziomie 84 proc. rdr.

- Miniony kwartał był okresem ochłodzenia na rynkach wyrobów hutniczych. Z racji tego, że I kwartał 2022 r. charakteryzował się bardzo dużym zapotrzebowaniem na te wyroby, co spowodowało wzrost cen oraz braki tego surowca na rynku, teraz widzimy skutki – zmalał popyt oraz obserwowalne są spadki cen tego surowca. Cieszymy się natomiast, że dzięki wieloletniemu doświadczeniu i odpowiednio podejmowanym krokom nie mamy żadnych problemów z pozyskiwaniem produktów. Co więcej, sprzedaż paliwa odbywa się bez większych problemów, w czym jest bardzo duża zasługa technologii Mikrostacje.pl, która stale poszerza grono swoich użytkowników, a my pracujemy nad jej kolejnymi udoskonaleniami, o czym w niedalekiej przyszłości będziemy mogli poinformować  – komentuje Andrzej Piecuch, Prezes Zarządu Ekopol Górnośląski Holding S.A.

Technologia Mikrostacje.pl stanowiła blisko 50 proc. całości przychodów spółki, będąc jednocześnie jej najrentowniejszym segmentem działalności. Dodatkowo odnotowano wzrost zainteresowania segmentem fotowoltaicznym, co było spowodowane w znacznym stopniu wzrostami ceny energii elektrycznej.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus