Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Shoper szacuje 65% wzrost przychodów w I półroczu 2022 r.

Udostępnij

SHO (SHOPER), lider rynku sklepów internetowych w modelu subskrypcyjnym (SaaS) w Polsce, opublikował wstępne wyniki finansowe za II kwartał i półrocze 2022. Przychody, skorygowana EBITDA oraz wartość sprzedaży na platformie Shoper kolejny raz były rekordowo wysokie. 

Przychody Shoper w I półroczu 2022 roku wyniosły 55,1 mln zł i były o 65% wyższe niż w podobnym okresie 2021 roku. Wartość GMV sklepów wyniosła 3,5 mld zł, co oznacza wzrost 38% r/r, a GMV omnichannel (tj. w sklepach własnych i połączonych z nimi platformach handlowych) - 3,8 mld zł, czyli wzrost 37% r/r. Skorygowany zysk EBITDA osiągnął w I półroczu 2022 16,8 mln zł, co daje dynamikę wzrostu na poziomie 16% r/r.

“Jesteśmy zadowoleni z tempa rozwoju biznesu w pierwszym półroczu zarówno naszych klientów, jak i swojego. Użytkownicy platformy Shoper z sukcesem sprzedawali swoje produkty i dynamicznie pozyskiwali nowych klientów. My rozwijaliśmy się znacznie szybciej niż rynek i poprawiliśmy kluczowe parametry finansowe. Z optymizmem patrzymy na drugą połowę roku” - mówi Marcin Kuśmierz, CEO Shoper. 

Przychody Shoper w II kwartale 2022 roku wyniosły 28,8 mln zł i były wyższe o 64% w porównaniu z Q2 2021. GMV sklepów na platformie Shoper wyniosła 1,8 mld zł, co stanowi wzrost 64% r/r, a GMV omnichannel 2,0 mld zł (wzrost 35% r/r). Skorygowana EBITDA wyniosła w Q2 2022 8,7 mln zł, co oznacza dynamikę wzrostu na poziomie 19% r/r.

Shoper w I półroczu 2022 roku wprowadził dla swoich klientów wiele nowych funkcjonalności, które pozwalają na lepsze zarządzanie procesem sprzedaży przez internet, dają lepsze wsparcie obsługi klienta oraz wspierają prowadzenie kampanii reklamowych. Spółka rozwijała również narzędzia i integracje wspierające sprzedaż wielokanałową oraz międzynarodową. Shoper zainwestował w agencję Selium, specjalizującą się w obsłudze sprzedaży na globalnych marketplace’ach, a także agencję Sempire, zajmującą się pozycjonowanie sklepów internetowych w wyszukiwarkach i realizacją kampanii reklamowych. Shoper jako pierwsza platforma e-commerce w Polsce zyskał również status Alibaba Gold Partner, otwierając dostęp do globalnego rynku dla polskich firm i dostawców.

“Kontynuujemy mocny rozwój oferty sprzedaży wielokanałowej i międzynarodowej, jednocześnie wzmacniając segment usług pay-as-you-grow, które pozwalają rozwijać się naszym klientom według ich potrzeb. Wszystko po to, by dynamika rozwoju sklepów korzystających z platformy Shoper była nadal większa od rynku” – dodaje Paweł Rybak, CCO Shoper.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus