WYBRANE DANE FINANSOWE | półrocze 2022 | półrocze 2021 | dynamika |
---|---|---|---|
Przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów | 1 907 557 | 1 743 635 | 9% |
Zysk z działalności operacyjnej | 111 827 | 292 366 | -62% |
Zysk przed opodatkowaniem | 108 339 | 330 269 | -67% |
Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej | 89 082 | 272 343 | -67% |
Zysk netto za okres sprawozdawczy | 89 082 | 272 343 | -67% |
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej | 155 128 | 249 690 | -38% |
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej | -59 526 | -34 036 | |
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej | -27 352 | -178 440 | |
Przepływy pieniężne netto | 68 250 | 37 214 | 83% |
Aktywa razem,(na koniec półrocza bieżącego roku obrotowego i na koniec poprzedniego roku obrotowego) | 3 047 007 | 2 581 866 | 18% |
Zobowiązania długoterminowe (na koniec półrocza bieżącego roku obrotowego i na koniec poprzedniego roku obrotowego) | 1 072 548 | 90 076 | 1091% |
Zobowiązania krótkoterminowe (na koniec półrocza bieżącego roku obrotowego i na koniec poprzedniego roku obrotowego) | 1 698 628 | 2 285 970 | -26% |
Kapitał własny przypadający na akcjonariuszy Spółki (na koniec półrocza bieżącego roku obrotowego i na koniec poprzedniego roku obrotowego) | 275 831 | 205 820 | 34% |
Kapitał własny (na koniec półrocza bieżącego roku obrotowego i na koniec poprzedniego roku obrotowego) | 275 831 | 205 820 | 34% |
Średnio ważona liczba akcji | 10 271 337 | 10 271 337 | |
Zysk na jedną akcję zwykłą (w zł/ EUR) | 8,67 | 26,51 | -67% |
W pierwszym półroczu 2022 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży ZWC (ZYWIEC) wyniosły 1 908 mln złotych (w pierwszym półroczu 2021 roku: 1 744 mln złotych) co oznacza wzrost o 9,4%. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy wyniósł 112 mln złotych w porównaniu do 133 mln złotych zysku operacyjnego w pierwszym półroczu 2021 roku (LFL) po odjęciu 159 mln złotych jednorazowego wpływu zwrotu nadpłaconej akcyzy od piw smakowych. Negatywny wpływ na wyniki Grupy w raportowanym okresie miał duży wzrost kosztów produkcji, w tym kosztów energii, surowców i opakowań oraz podwyżka akcyzy.
„Pierwsze półrocze pokazało, że wciąż działamy w pełnym wyzwań i niepewnym otoczeniu. Przy podobnym wolumenie sprzedaży, pomimo podwyżki cen, wzrost naszych przychodów nie zrekompensował dalszej inflacji kosztów. Mamy do czynienia z bezprecedensowym poziomem kosztów energii, surowców i opakowań, których nie udało nam się jeszcze w całości przenieść na finalnego konsumenta. Dodatkowo wzrost kosztów finansowania związany z podwyżkami stóp procentowych negatywnie wpłynął na nasz wynik netto.” – powiedział Simon Amor, prezes zarządu Grupy Żywiec. – „Jesteśmy w połowie sezonu i zrobimy wszystko, aby jak najlepiej wykorzystać czas wakacji i wczesnej jesieni do realizacji naszych celów na ten rok. Nasze tegoroczne nowości spotkały się z bardzo pozytywną reakcją konsumentów, a Heineken Silver to według danych Nielsen najlepiej sprzedająca się innowacja tego sezonu.” – dodał Amor.
W drugiej połowie roku skupimy się na budowaniu trwałych relacji z konsumentami, kreowaniu przełomowych innowacji oraz wdrażaniu dodatkowych działań nakierowanych na zarządzanie wzrostem przychodów, by wzmocnić działalność operacyjną. Grupa będzie również kontynuować programy kontroli i oszczędności kosztów oraz zarządzanie scenariuszowe, aby osiągnąć jak najbardziej optymalny wynik w dynamicznym otoczeniu.
Średnie zatrudnienie w Grupie Kapitałowej Żywiec S.A. na koniec czerwca 2022 roku wynosiło 1 715 osób, natomiast na koniec czerwca 2021 roku 1 822 osoby.