Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe Grupy Żywiec w pierwszym półroczu 2022 r. oraz komentarz zarządu

Udostępnij
WYBRANE DANE FINANSOWE półrocze 2022 półrocze 2021 dynamika
Przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów 1 907 557 1 743 635 9%
Zysk z działalności operacyjnej 111 827 292 366 -62%
Zysk przed opodatkowaniem 108 339 330 269 -67%
Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej 89 082 272 343 -67%
Zysk netto za okres sprawozdawczy 89 082 272 343 -67%
       
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej 155 128 249 690 -38%
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej -59 526 -34 036  
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej -27 352 -178 440  
Przepływy pieniężne netto 68 250 37 214 83%
       
Aktywa razem,(na koniec półrocza bieżącego roku obrotowego i na koniec poprzedniego roku obrotowego) 3 047 007 2 581 866 18%
Zobowiązania długoterminowe (na koniec półrocza bieżącego roku obrotowego i na koniec poprzedniego roku obrotowego) 1 072 548 90 076 1091%
Zobowiązania krótkoterminowe (na koniec półrocza bieżącego roku obrotowego i na koniec poprzedniego roku obrotowego) 1 698 628 2 285 970 -26%
Kapitał własny przypadający na akcjonariuszy Spółki (na koniec półrocza bieżącego roku obrotowego i na koniec poprzedniego roku obrotowego) 275 831 205 820 34%
Kapitał własny (na koniec półrocza bieżącego roku obrotowego i na koniec poprzedniego roku obrotowego) 275 831 205 820 34%
Średnio ważona liczba akcji 10 271 337 10 271 337  
Zysk na jedną akcję zwykłą (w zł/ EUR) 8,67 26,51 -67%

 

W pierwszym półroczu 2022 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży ZWC (ZYWIEC) wyniosły 1 908 mln złotych (w pierwszym półroczu 2021 roku: 1 744 mln złotych) co oznacza wzrost o 9,4%. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy wyniósł 112 mln złotych w porównaniu do 133 mln złotych zysku operacyjnego w pierwszym półroczu 2021 roku (LFL) po odjęciu 159 mln złotych jednorazowego wpływu zwrotu nadpłaconej akcyzy od piw smakowych. Negatywny wpływ na wyniki Grupy w raportowanym okresie miał duży wzrost kosztów produkcji, w tym kosztów energii, surowców i opakowań oraz podwyżka akcyzy.

„Pierwsze półrocze pokazało, że wciąż działamy w pełnym wyzwań i niepewnym otoczeniu. Przy podobnym wolumenie sprzedaży, pomimo podwyżki cen, wzrost naszych przychodów nie zrekompensował dalszej inflacji kosztów. Mamy do czynienia z bezprecedensowym poziomem kosztów energii, surowców i opakowań, których nie udało nam się jeszcze w całości przenieść na finalnego konsumenta. Dodatkowo wzrost kosztów finansowania związany z podwyżkami stóp procentowych negatywnie wpłynął na nasz wynik netto.” – powiedział Simon Amor, prezes zarządu Grupy Żywiec. – „Jesteśmy w połowie sezonu i zrobimy wszystko, aby jak najlepiej wykorzystać czas wakacji i wczesnej jesieni do realizacji naszych celów na ten rok. Nasze tegoroczne nowości spotkały się z bardzo pozytywną reakcją konsumentów, a Heineken Silver to według danych Nielsen najlepiej sprzedająca się innowacja tego sezonu.” – dodał Amor.

W drugiej połowie roku skupimy się na budowaniu trwałych relacji z konsumentami, kreowaniu przełomowych innowacji oraz wdrażaniu dodatkowych działań nakierowanych na zarządzanie wzrostem przychodów, by wzmocnić działalność operacyjną. Grupa będzie również kontynuować programy kontroli i oszczędności kosztów oraz zarządzanie scenariuszowe, aby osiągnąć jak najbardziej optymalny wynik w dynamicznym otoczeniu.

Średnie zatrudnienie w Grupie Kapitałowej Żywiec S.A. na koniec czerwca 2022 roku wynosiło 1 715 osób, natomiast na koniec czerwca 2021 roku 1 822 osoby.