Grupa MRC (MERCATOR), producent rękawic jednorazowych i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku, zanotował szacunkowo w okresie kwiecień-czerwiec br. wzrost obrotów wobec poprzedniego kwartału. Jednocześnie jednak presja konkurencyjna skutkowała zanotowaniem straty na poziomie wyniku EBITDA i rezultatu netto.
Grupa Mercator Medical opublikowała wstępne, szacunkowe dane finansowe za okres drugiego kwartału 2022 roku. Wynika z nich, że pomimo dalszej presji cenowej na rynku rękawic jednorazowych Grupa Mercator Medical zwiększyła skalę biznesu, notując wzrost przychodów o około 7% w ujęciu kwartał do kwartału. Rezultaty finansowe - po wzroście w pierwszym kwartale br. - powróciły do spadków, a skonsolidowane szacunkowe wyniki EBITDA i netto były ujemne.
- Kolejny kwartał mierzyliśmy się z dużą podażą rękawic na rynku globalnym i presją kosztową. Niestety, wstępne szacunki wskazują, iż nie udało nam się wypracować dodatnich wyników finansowych pomimo wzrostu sprzedaży. Nie widzimy również pozytywnego wpływu na sytuację rynkową ze strony kolejnej fali koronawirusa i konsekwentnej realizacji strategii zero-COVID w Chinach z licznymi lockdownami - komentuje Michał Romański, Członek Zarządu ds. Finansowych w Mercator Medical S.A.
Grupa Mercator Medical, pomimo prowadzonych inwestycji, posiadała na koniec czerwca br. 417,7 mln zł gotówki i innych aktywów finansowych.
Finalne wyniki finansowe drugiego kwartału znajdą się w raporcie okresowym za pierwsze półrocze 2022 roku, którego publikacja zaplanowana jest na 15 września br.