Spółka wygenerowała w tym roku już ponad 17 mln zł przychodów, narastająco wstępny wynik netto za I półrocze wynosi 120 tys. zł, a EBITDA to 2,1 mln zł. Na koniec czerwca na rachunkach Spółki było 3,0 mln zł.
Mimo wysokiego poziomu przychodów Spółka odnotowała w czerwcu stratę, w wysokości 150 tys. zł. W największym stopniu wpłynęły na to rekordowe inwestycje w płatne pozyskiwanie użytkowników. „Reorganizujemy nasze podejście do płatnego pozyskiwania użytkowników. Chcemy spróbować nowych metod oraz w większym stopniu zaangażować do promocji kanały społecznościowe. Wymagało to istotnych inwestycji, które długofalowo pozwolą na skalowanie osiąganych wyników.” – podkreśla Piotr Gamracy, członek Zarządu VVD (VIVID). „W związku z odczuwalnym na całym świeci spowolnieniem gospodarczym, koszty pozyskania płacących użytkowników wzrastają, jednak widzimy nowe możliwości, które pozwolą nie tylko utrzymać, ale długofalowo nawet zwiększyć rentowność UA.” – dodaje Piotr Gamracy.
Real Boxing 2 odnotował w czerwcu przychody na wysokim poziomie, mimo braku istotnych promocji w kanałach sprzedaży. Spółka zakłada w kolejnych miesiącach wzrosty, będące efektem m.in. rekordowych inwestycji w UA, ukierunkowanych zwłaszcza na użytkowników platformy iOS. „Dzięki rozwinięciu wewnętrznych kompetencji w zakresie UA, w najbliższym kwartale skupimy się na pozyskiwaniu użytkowników iOS, którzy częściej decydują się na zakupy w grze oraz wyróżniają się większym zaangażowaniem niż użytkownicy Android. Naszym celem jest m.in. zmiana proporcji przychodów generowanych przez sprzedaż mikropłatności i wyświetlanie formatów reklamowych. Zgodnie z podejściem GaaS docelowo skupiamy się na mikropłatnościach, ponieważ zapewniają stabilniejsze od reklam przychody. Inwestujemy też w atrakcyjne kreacje marketingowe, dostosowane do specyfiki poszczególnych kanałów społecznościowych. W połączeniu ze skupieniem się na użytkownikach iOS, powinno to przełożyć się na zwiększenie liczby płacących graczy.” – podkreśla Bartosz Biniecki, product owner marki Real Boxing w Vivid Games. „W czerwcu włożyliśmy też dużo wysiłku w aktualizacje technologiczne Real Boxing 2. Efekty nie są odczuwalne dla graczy, ale ułatwią dalszy rozwój tytułu. Równolegle analizujemy dane dotyczące nowego wewnętrznego sklepu i na bieżąco implementujemy zmiany. Z sukcesem proponujemy też użytkownikom kolejne kampanie live-ops. Jeszcze w tym roku chcemy dwukrotnie zwiększyć ich częstotliwość, co pozytywnie przełoży się na zaangażowanie i powinno zbliżyć nas do strategicznego poziomu 1 mln USD miesięcznych przychodów.” - dodaje Bartosz Biniecki.
Vivid Games jest też w trakcie finalizacji, zapowiedzianej w czerwcu, transakcji zbycia technologii Bidlogic, która wg wcześniejszych deklaracji Zarządu, powinna przynieść Spółce ok. 5 mln zł zysku oraz znacząco ułatwić spłatę pozostałych rat obligacyjnych i nowe inwestycje.