Według stanu na koniec czerwca 2022 r. powtarzalne miesięczne przychody (MRR) B24 (BRAND24) wzrosły o 41 proc., w porównaniu do końca czerwca 2021 r. Oznacza to, że spółka utrzymała wysoką dynamikę w stosunku do zeszłorocznej bazy.
Globalny dostawca usług do monitorowania mediów internetowych – giełdowy Brand24 – w drugim kwartale znacznie poprawił – względem tego samego okresu 2021 r. – kluczowe wskaźniki operacyjne swojego biznesu. Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów spółki [MRR] na koniec czerwca wyniosła 1,73 mln zł (ok. 0,41 mln USD), czyli 0,5 mln zł i 41 proc. więcej w stosunku do analogicznego momentu w 2021 r. Drugi kluczowy wskaźnik, czyli średni przychód operacyjny na użytkownika [ARPU], wzrósł rok do roku w II kw. 2022 r. o 37 proc. do 452 zł (ok. 106 USD), przy czym ARPU na nowych użytkownikach wyniosło 528 zł (ok. 124 USD), co oznacza wzrost o ponad 40 proc. w porównaniu do okresu przed zmianą cennika.
- Drugi kwartał był zgodny z naszymi oczekiwaniami. Zmiana polityki cenowej dała bardzo dobry i przede wszystkim stabilny efekt. Co więcej, widzimy tutaj jeszcze przestrzeń do wzrostów. ARPU na nowych klientach zagranicznych wyniosło w II kw. 135 USD, czyli prawie o połowę więcej niż w zeszłym roku. To pokazuje potencjał wzrostu na całym portfolio w ciągu kilku kwartałów– mówi Michał Sadowski, prezes Brand24. – Dynamika kwartał do kwartału była dość niska, ponieważ efekty rewolucji cennikowej skonsumowaliśmy głównie w I kw. Nie bez znaczenia jest też sytuacja makroekonomiczna i obawy z nią związane. – dodaje Michał Sadowski
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r.