Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Startujesz z biznesem w sieci? Dowiedz się, o co musisz zadbać!

pixabay.com
pixabay.com

materiał partnera

Udostępnij

Pandemia koronawirusa przyspieszyła digitalizację społeczeństwa. Hasło „Zostań w domu” spowodowało nagły wzrost popularności usług i kupowania produktów online. Wiele biznesów musiało dostosować się do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości i przenieść działalność do internetu. Było to dużym wyzwaniem, ale także szansą, która aktualnie procentuje. Według raportów Gemiusa 77% internautów w Polsce przynajmniej raz kupiło coś przez internet w 2021 roku. Jeżeli widzisz potencjał w sieci i właśnie rozkręcasz biznes online, powinieneś zdobyć odpowiednią wiedzę, dzięki której unikniesz przepalania budżetu na nietrafione działania.

Nie ma Cię w sieci, nie istniejesz?

Raport GUS z 2021 roku wskazuje, że aktualnie w Polsce ponad 92% gospodarstw domowych posiada dostęp do internetu. Oznacza to, że działając online możemy dotrzeć do potencjalnych klientów nawet z drugiego końca Polski, jak i z zagranicy. Trzeba tylko wiedzieć, jak robić to skutecznie. Prowadzenie biznesu i sprzedaż online pozwala zoptymalizować koszty, chociażby utrzymania lokalu. To także możliwość szybszego skalowania biznesu oraz rozbudowy oferty. W internecie mamy również szansę prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe, które przekładają się na większą sprzedaż. Większość użytkowników internetu korzysta z wyszukiwarki internetowej, dlatego warto zagłębić się w temat, aby móc zostać w niej odnalezionym przez potencjalnych klientów. Możliwe jest to dzięki działaniom SEO, na które składa się m.in. optymalizacja strony, tworzenie wartościowych treści oraz budowa zaplecza linkowego (jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o SEO, przeczytaj https://www.grupa-icea.pl/seo-co-to-jest/). Im lepiej dostosujemy stronę do wymagań wyszukiwarki, tym wyżej będzie się ona wyświetlać w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu więcej klientów trafi na naszą stronę internetową. 

Jak efektywnie poszukiwać klientów?

Reklama internetowa się opłaca, ponieważ jesteśmy w stanie kierować kampanie bezpośrednio do potencjalnie zainteresowanych odbiorców. Sprawia to, że nie przepalamy budżetu na nietrafione działania, które docierają do osób, które nie potrzebują naszych produktów lub usług. Oczywiście pewne komunikaty marketingowe mają za zadanie wzbudzić potrzebę zakupową u klienta, jednak trzeba je serwować na odpowiednich etapach ścieżki zakupowej konsumenta. Pozycjonowanie (więcej o SEO przeczytasz tutaj: https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-poznan/) może realizować różne cele praktycznie na każdym etapie customer journey. Od wzbudzenia potrzeby, przez rozważanie aż po ostateczną decyzję. Jednak szereg działań, które składają się na pozycjonowanie nie przynosi efektów od razu, jest to projekt długofalowy, który wymaga systematyczności oraz odpowiedniej wiedzy. Jeżeli nigdy wcześniej nie mieliśmy styczności z SEO warto skontaktować się ze specjalistami. Przykładowo Agencja SEO Grupa iCEA oferuje bezpłatne konsultacje oraz audyty SEO, które są niezobowiązujące. Spojrzenie eksperta pozwoli na wskazanie błędów, które wymagają poprawy, aby nasza strona przyciągała więcej klientów.

Postaw na sprawdzone źródło wiedzy!

Jednak pozycjonowanie to nie jedyne działania marketingowe, które warto praktykować, aby móc skalować biznes. Social media, reklama płatna w wyszukiwarce, e-mail marketing czy techniki sprzedawania w e-commerce to tylko pakiet na dobry początek biznesu w sieci. Każde z tych działań najpewniej będzie wymagało inwestycji finansowej, jednak jeżeli wiemy, jak to zrobić dobrze, wówczas zoptymalizujemy koszty i każda złotówka zwróci się w odpowiednich proporcjach. Wiele rzeczy możemy zrobić samodzielnie. Wystarczy czerpać wiedzę o marketingu ze sprawdzonych źródeł. A tych aktualnie nie brakuje! Mamy do wyboru konferencje, webinary, szkolenia online, podcasty, czy prasę branżową. Przykładowo Magazyn Digital serwuje wiedzę na temat e-commerce i marketingu internetowego w bardzo przystępny sposób. Artykuły są tworzone przez praktyków, dzięki czemu podczas lektury nie będziesz tracić czasu na teoretyzowanie, tylko skupisz się na praktycznych rozwiązaniach. Nawet pół godziny dziennie poświęcone na rozwój wiedzy sprawią, że Twoja głowa będzie pełna pomysłów, które pomogą Ci rozwinąć skrzydła w biznesie.