Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Libet poprawił wyniki w pierwszym kwartale 2022 r.

Udostępnij

LBT (LIBET), jedyny notowany na GPW producent kostki brukowej, miał 47,9 mln zł (wzrost o 28,9%) przychodów w pierwszym kwartale 2022 r. Zysk operacyjny nieznacznie przekroczył 4 mln zł (wzrost o 76%r/r), a zysk netto wzrósł o 124% i wyniósł 2,7 mln zł.

- Zgodnie z naszymi oczekiwaniami, pierwszy kwartał 2022 r. był wyraźnie lepszy od analogicznego okresu roku ubiegłego. Popyt na nasze produkty utrzymywał się na wysokim poziomie, a struktura sprzedaży i udział w przychodach wysokomarżowych produktów premium były na zakładanym przez nas poziomie - mówi Jacek Gwiżdż Członek Zarządu ds. finansowych w Libet. Tegoroczny sezon, dzięki sprzyjającym warunkom atmosferycznym zaczął się wcześniej niż zazwyczaj. Zarówno nasze punkty sprzedaży, jak i partnerzy handlowi dobrze wykorzystali tą okoliczność, lokując na rynku zdecydowanie większe wolumeny niż rok temu.

Przychody spółki wzrosły o 28,9% r/r i wyniosły 47,9 mln zł wobec 37,1 mln zł w pierwszym kwartale 2021 r. Zysk operacyjny wzrósł o 76%, osiągając wartość 4 mln zł, wynik netto wyniósł 2,7 mln zł (+124,6% r/r/), a EBITDA wzrosła o 37,7% i wyniosła 9,4 mln zł.

Wzrost przychodów Grupy związany był w głównej mierze ze zwiększeniem wolumenów sprzedaży. Wysokie, w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 roku, poziomy zysków: operacyjnego oraz netto są efektem wprowadzenia elastycznych cenników oraz wysokiego udziału wysokomarżowych produktów premium w sprzedanym miksie produktowym. -  komentuje Jacek Gwiżdż

Najważniejsze dane finansowe (mln zł)

 

1 kw.2022

1 kw. 2021

Zmiana

Przychody

47,9

37,1

28,9%

EBIT

4

2,2

76%

EBITDA

9,4

6,8

37,7%

Wynik netto

2,7

1,2

124,6%

W pierwszym kwartale 2022 r. kluczowa dla spółki produkcja budowlano-montażowa wzrosła o 23,3%, zdecydowanie przekraczając oczekiwania analityków.

- Kluczowymi wyzwaniami dla branży budowlanej w najbliższych miesiącach będzie dynamiczny wzrost cen materiałów i usług na rynku budowlanym, a także coraz wyraźniejszy deficyt pracowników oraz obserwowana presja płacowa. Spodziewamy się także, że dotychczas nieodczuwalne skutki wojny na Ukrainie mogą wpłynąć na zachowanie rynku – komentuje Jacek Gwiżdż. Najważniejsze jest więc dbanie o poziom kosztów i szybkie odzwierciedlenie zmieniającej się dynamicznie sytuacji w naszych cennikach.

Pozytywny wpływ na wyniki w kolejnych kwartałach będzie miało odblokowanie funduszy europejskich w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Rozwojowi branży powinny też pomagać zmiany legislacyjne dotyczące uproszczenia procesów budowlano-inwestycyjnych, a także pakiet rozwiązań finansowych
i regulacyjnych stymulujących rozwój budownictwa dostępnego dla osób o niskich i przeciętnych dochodach.

Notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, Libet należy do grona czołowych polskich producentów kostki brukowej oraz innych praktycznych elementów aranżacji otoczenia budynków. Jako jeden z liderów polskiego rynku wyznacza trendy w branży i rozwija swoje portfolio produktów premium. W ofercie Libetu znajduje się ponad 700 produktów w tym ponad 600 z segmentu premium dostępnych w 78 autoryzowanych, partnerskich punktach sprzedaży.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus