Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Esotiq & Henderson zanotował w pierwszym kwartale 2,3 mln zł zysku netto

Udostępnij

Początek 2022 roku był dla Grupy EAH (ESOTIQ) bardzo udany. Polski producent ekskluzywnej bielizny damskiej zanotował w pierwszym kwartale br. 51,3 mln zł przychodów ze sprzedaży (+12,2 % r/r) oraz 2,3 mln zł zysku netto (+1,1 proc. r/r). Grupie udało się również utrzymać na wysokim 62-proc. poziomie marżę brutto na sprzedaży.

Pomimo wciąż trudnego otoczenia biznesowego udało nam się z powodzeniem poprawić w ujęciu r/r zarówno sprzedaż jak i zysk netto., utrzymaliśmy też na wysokim poziomie marżę brutto na sprzedaży. Nasz główny cel na kolejne kwartały 2022 roku to systematyczne zwiększanie sprzedaży przy równoczesnym podnoszeniu marży brutto. Idziemy w dobrym kierunku. W kwietniu zanotowaliśmy ponad 60% wzrost sprzedaży i wzrost marży o ponad 7 p.p. r/r, więc nawet  uwzględniając 9 dni lockdownu w kwietniu 2021 roku jest to bardzo dobry wynik. Niekorzystny wpływ na wynik będzie miał nadal wzrost wynagrodzeń oraz kosztów utrzymania salonów oraz wyższe czynsze ze względu na wyższy kurs euro. Jesteśmy jednak bardzo dobrze do tego przygotowani, mamy bardzo dobrą sytuację finansową a dynamiczny wzrost sprzedaży i rozwój sieci salonów będzie to rekompensował. Cała kolekcja Wiosna/Lato 2022 jest już w naszych salonach i magazynach. Póki co panujemy też nad łańcuchem dostaw i wszelkie produkty „bazowe” udaje nam się dostarczać w miarę płynnie na bieżąco. Zdajemy sobie sprawę, że polityka Zero-Covid w Chinach może wprowadzać lokalne zawirowania, więc zdecydowaliśmy się na zwiększenie zapasu towarowego jako zabezpieczenie przed ewentualnymi opóźnieniami w dostawach - powiedział Adam Skrzypek, Prezes Zarządu Esotiq & Henderson S.A.

Sprzedaż e-commerce przez własne platformy wyniosła 9,7 mln zł (-23,5% proc. r/r).

23,5% spadek sprzedaży w Internecie r/r w pierwszym kwartale 2022 roku podyktowany jest powrotem naszych Klientek do galerii, który najlepiej obrazuje dwukrotny wzrost sprzedaży w salonach własnych o 101% r/r. Obniżenie sprzedaży dotyczy tylko spadków w naszych e-sklepach, ale chciałbym przypomnieć, że również znajdujemy się na wielu platformach zakupowych, na których odnotowujemy wzrosty sprzedaży. W ciągu najbliższych tygodni powinniśmy rozpocząć sprzedaż w Zalando w Niemczech, gdzie kończymy wprowadzenie asortymentu.. Prace w Vosedo idą zgodnie z harmonogramem., a otwarcie i rozpoczęcie sprzedaży planujemy na przełomie drugiego i trzeciego kwartału 2022 roku – mówi Adam Skrzypek, Prezes Zarządu Esotiq & Henderson S.A.

Na koniec pierwszego kwartału 2022 r. powierzchnia handlowa wyniosła 18 836 tys. m2 (+1% kw/kw). Sieć salonów marki Esotiq liczyła 305 salonów, w tym 239 franczyzowych oraz 66 własnych. Spółka wciąż poszukuje dobrych jakościowo lokalizacji w Polsce oraz planuje wejście na nowe rynki.

W 2021 roku otworzyliśmy sklepy na Słowacji oraz w Macedonii i wciąż poszukujemy nowych rynków za granicą. Aktualnie planujemy otwarcie salonów Esotiq w Emiratach Arabskich, Kuwejcie i Arabii Saudyjskiej, gdzie finalizujemy umowy o współpracy z Partnerami – dodaje Adam Skrzypek, Prezes Zarządu Esotiq & Henderson S.A.

Nową twarzą marki Esotiq & Henderson będzie od sezonu wiosna-lato 2022 modelka Marcelina Zawadzka. W ramach współpracy wkrótce przewidziano premierę nowej wiosennej kolekcji NEW SEASON WITH MARCELINA ZAWADZKA.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus