Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Krzysztof Szyszka, Vercom: Wzrost rentowności to efekt poprawy miksu produktowego

Udostępnij

VRC (VERCOM), spółka technologiczna dostarczająca chmurowe rozwiązania w modelu CPaaS (Communication Platform-as-a-Service), podsumowuje pierwszy kwartał 2022 roku. Był to okres kontynuacji dynamicznego wzrostu, w którym przychody wzrosły o 29 proc. rdr. do 50 mln zł, marża brutto podskoczyła o blisko 50 proc. rdr. i wyniosła 15 mln zł. Z kolei liczba klientów wzrosła o 66 proc. rdr. i przekroczyła 19 tysięcy. W minionym kwartale Spółka pracował również nad finalizacją przejęcia MailerLite, które istotnie przeskaluje biznes Vercom.

Pierwszy kwartał tego roku to dla Spółki okres dynamicznego wzrostu skali biznesu, w którym liczba klientów zwiększyła się o 66 proc. i wyniosła na koniec marca ponad 19 tys. Wśród nowych firm, Vercom rozpoczął współpracę m.in. z Samsung Polska, Empik, Bank Gospodarstwa Krajowego, czy British American Tobacco. Dynamicznie wzrosła również marża brutto, która osiągnęła wartość 15 mln zł, co oznacza wzrost o przeszło 50% rdr.

- Konsekwentny rozwój Vercom to zasługa pozyskania nowych klientów, a także zwiększeniu sprzedaży do obecnych. Warto również dodać, iż wzrost rentowności to efekt poprawy miksu produktowego ze względu na rosnące zainteresowanie usługami CPaaS oraz synergii wynikających z naszych poprzednich akwizycji – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom

Miniony kwartał to również okres wytężonej pracy związanej przede wszystkim z przeprowadzeniem akwizycji MailerLite – globalnego dostawcy narzędzi do komunikacji e-mail dla klientów biznesowych z główną siedzibą w USA za kwotę ok. 400 mln zł. Jest to największe przejęcie podmiotu zagranicznego przez polską Spółkę w tym roku i jedno z największych w sektorze technologicznym w ostatnich latach.

- Przejęcie MailerLite otwiera przed nami zupełnie nowe możliwości rozwoju. To nie tylko skokowy wzrost skali działalności, ale także mocne wejście na czternastokrotnie większy rynek, które zapewni nam potencjał do dalszego dynamicznego wzrostu organicznego w kolejnych latach. Konsekwentnie wdrażamy strategię, która ma na celu wzmocnienie naszej obecności na międzynarodowym rynku i dołączenie do ścisłej czołówki globalnych graczy – dodaje Krzysztof Szyszka

Akwizycja pozwoli znacznie zwiększyć skalę działalności Spółki pod względem biznesowym oraz finansowym. Po zeszłorocznych akwizycjach FreshMail oraz PushPushGo, które ugruntowały wiodącą pozycję Vercom na rynku usług CPaaS w regionie CEE, następnym ambitnym krokiem Spółki jest dołączenie do grona globalnych graczy CPaaS takich jak Twilio, czy Sinch.

- Jednocześnie, do zespołu Vercom dołączy ok. 100 specjalistów skupionych w 30 międzynarodowych lokalizacjach, co da nam możliwość sprawnej obsługi globalnego portfolio klientów we wszystkich strefach czasowych. Zapewniliśmy sobie tym samym znaczący potencjał w obszarze synergii przychodowych – mówi Tomasz Pakulski, członek zarządu Vercom

W maju minął równo rok od debiutu akcji Vercom na GPW. Spółka w 12 miesięcy od pozyskanych środków i pierwszych notowań na warszawskim parkiecie zrealizowała cele emisyjne przejmując FreshMail, PushPushGo, Oxylion oraz MailerLite.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus