Niemal 5 mln zł przychodów miał B24 (BRAND24) w pierwszych trzech miesiącach obecnego roku. Oznacza to wzrost sprzedaży o 39 proc. w stosunku do tego samego okresu 2021. Jednocześnie spółka podwoiła zysk na poziomie EBITDA do 1,24 mln zł
Zauważalna poprawa wyników finansowych Brand24 to głównie zasługa przemodelowanego cennika i lepszego dopasowania parametrów poszczególnych abonamentów do potrzeb klientów. Dzięki temu spółka zwiększyła średni przychód operacyjny na użytkownika [ARPU] o 22 proc. do 104 USD (ok. 430 zł), przy czym ARPU na nowych użytkownikach wyniosło 120 USD (ok. 500 zł), co oznacza wzrost o ponad 40 proc. w porównaniu do okresu przed zmianą cennika. Co za tym idzie, powtarzalne miesięczne przychody [MRR] na koniec I kwartału wyniosły 0,4 mln USD (ok. 1,7 mln zł), co oznacza ponad 40-procentowy rok do roku oraz 21- proc. skok w porównaniu do grudnia 2021 r.
- Zmiany w naszym cenniku dały natychmiastowe i przede wszystkim długotrwałe efekty. Nasz Annual Run Rate, czyli zannualizowane przychody na bazie aktualnego MRR, to 20 mln zł – o prawie 5 mln więcej niż przed rokiem w tym samym momencie – mówi Michał Sadowski, współtwórca i prezes Brand24.
- Równolegle rozwijamy sprzedaż produktów premium w formie szytych ma miarę raportów analitycznych (Custom Reports). Projekt ten wystartował w 2021 roku, w którym wypracował 55 tys. zł przychodu, w Q1 2022 mamy już domkniętą sprzedaż na kwotę 153 tys. zł. Liczymy, że w do końca roku udział CR w naszych przychodach będzie już zauważalny i z czasem zaczniemy raportować to jako osobną linię przychodową – dodaje Michał Sadkowski.
Brand24 pracuje obecnie nad rozbudową mechanizmów ułatwiających zrozumienie kontekstu dyskusji na temat marek w sieci. Na ten cel spółka pozyskała już 3,8 mln zł dotacji z funduszy unijnych. Główny produkt przechodzi transformację z narzędzia oferującego dane, w aplikację dającą wnioski. Zarząd Brand24 podkreśla, że rozwój wszystkich produktów i narzędzi oferowanych przez spółkę, będzie skierowany właśnie na automatyzację procesów, co powinno przynieść lepszą skalowalność i, co za tym idzie, rentowność biznesu.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r.