Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Starward Industries szlifuje Niezwyciężonego

Udostępnij

Krakowskie studio zakończyło już prace nad pierwszym etapem gry w wersji beta. Efekty prac trafiły do oceny m.in. do branżowych konsultantów, właścicieli platform sprzedażowych i wybranych mediów.

Krakowskie studio od kilku miesięcy szlifuje Niezwyciężonego. W I kwartale zespół STA (STARWARD) zamknął pierwszy etap wersji beta (MS-18), która prezentuje zbliżoną jakość do finalnej. W ramach tych prac twórcy przeprowadzili testy wydajnościowe na PC i konsolach nowej generacji, nagrania angielskich ścieżek dźwiękowych przez aktorów oraz testowe sesje nagrań dużych scen animacji postaci z wykorzystaniem technologii motion capture.

- W celu zebrania zewnętrznych opinii wysłaliśmy efekty prac nad etapem Beta m.in. do branżowych konsultantów, wydawców, właścicieli platform sprzedażowych i wybranych mediów prasowych. Opiniowana wersja gry spotkała się z bardzo entuzjastycznym przyjęciem. Otrzymaliśmy szeroką informację zwrotną, wraz z wskazaniem sugestii i uwag, które zamierzamy wprowadzić w kolejnych etapach prac nad produkcją gry - Marek Markuszewski, prezes Starward Industries.

W I kwartale 2022 r. Starward Industries przeprowadził intensywne prace optymalizacyjne w celu zwiększenia płynności gry na komputerach i konsolach oraz zmniejszenia wymagań sprzętowych (na komputerach osobistych). Na przełomie marca i kwietnia 2022 r. ruszyły także prace nad następnym milestonem (MS-19). Zgodnie z założeniami potrwają one do połowy czerwca, a ich efektem finalnym będzie zakończenie prac nad kolejnym obszarem gry. W kolejnych krokach spółka planuje udostępnienie gry wyselekcjonowanej grupie graczy w ramach zamkniętych testów.

Starward Industries kontynuuje rozmowy z wybraną grupą wydawców zmierzając do wyboru optymalnego partnera oraz zawarcia umowy wydawniczej. Najbardziej prawdopodobnym wydaje się realizacja modelu wydawniczego.

- W przypadku  osiągnięcia zakładanych przez nas parametrów. będziemy mogli podjąć ostateczną decyzję odnośnie modelu wydawniczego oraz zawrzeć umowę z wybranym partnerem - Dawid Sękowski, dyrektor operacyjny Starward Industries.

Starward Industries kontynuuje też kampanię marketingową. W kwietniu The Invincible pojawił się m.in. na łamach prestiżowego magazynu branżowego EDGE.

- To czwarta polska gra, która kiedykolwiek trafiła na okładkę tego magazynu. Na łamach 371-go wydania można znaleźć obszerny materiał przygotowany przez redakcję na bazie testów bieżącej wersji gry, a także wywiadów z naszym zespołem - Maciej Dobrowolski, dyrektor marketingu.

W obszarze finansowym spółka zwiększyła w pierwszym kwartale wartość skapitalizowanych kosztów produkcji gry do 5,74 mln zł, ponosząc koszty działalności operacyjnej w wysokości 1,05 mln zł oraz zaraportowała stratę netto w wysokości 446,6 tys. zł. Poniesiona strata jest zgodna z założeniami budżetowymi spółki i ma pokrycie w zaawansowaniu planu produkcyjnego gry. Jednocześnie studio zwiększyło skład zespołu. W pierwszym kwartale do Starward Industries dołączyła 1 osoba. Na koniec 2021 r. studio liczy 35 osób.

Starward Industries to krakowski producent gier komputerowych i konsolowych z segmentu Premium Indie. Studio w sierpniu 2020 r. zadebiutowało na rynku NewConnect. Spółka pod wodzą Marka Markuszewskiego, wcześniej starszego producenta w CD Projekt Red, pracuje nad debiutancką produkcją opartą na powieści Stanisława Lema pt. Niezwyciężony. Akcjonariuszami Starward Industries, oprócz kluczowych pracowników, są polscy inwestorzy indywidualni z sektora gamingu oraz dwie międzynarodowe instytucje, w tym Acion Partners należący do amerykańskiego funduszu KKR.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus