LVC (LIVECHAT) uruchamia “LiveChat Incubator”, który ma wspierać projekty pomagające w przełamywaniu barier w komunikacji online. Spółka zaoferuje mentoring, nowe kanały dystrybucji (dotarcie do swoich klientów, marketplace oraz sieć partnerów), wsparcie logistyczne oraz organizacyjne.
“W LiveChat Software zbudowaliśmy nie tylko produkty wykorzystywane przez klientów z ponad 150 krajów, ale też platformę deweloperską, marketplace i kanały dystrybucji o globalnym zasięgu. Chcemy się podzielić tymi zasobami i narzędziami, a także naszą wiedzą i doświadczeniem z młodymi zespołami o wielkich ambicjach i sposobie myślenia podobnym do naszego” - powiedział Szymon Klimczak, szef marketingu w LiveChat Software, a także członek konsorcjum akcjonariuszy kontrolujących Spółkę.
Zespoły, które wezmą udział w projekcie LiveChat Incubator dostaną więc dostęp m.in. do:
- bazy ponad 35 tys. klientów produktów LiveChat Software i marketplace z którego korzystają,
- programu partnerskiego w ramach którego działa ponad 10 tys. afiliantów i resellerów,
- zaplecza technologicznego obejmującego narzędzia i infrastrukturę opartą m.in. o takich dostawców jak IBM, Amazon i Cloudflare,
- programu deweloperskiego w którym zarejestrowanych jest ok. 20 tys. zewnętrznych deweloperów,
- ekosystemu w ramach którego użytkownicy przeprowadzili w 2021 roku ponad 900 mln interakcji (czaty za pośrednictwem LiveChat lub ChatBot, tickety w HelpDesk).
“Do współpracy zapraszamy zarówno start-upy technologiczne dysponujące już swoimi produktami, jak i zespoły które dopiero zbierają pierwsze doświadczenia, a nawet pojedyńcze osoby które szukają wsparcia dla swoich pomysłów” - powiedział Filip Jaskólski, chief product officer (CPO) w LiveChat Software.
LiveChat Software to druga pod względem kapitalizacji spółka z branży IT (i największa działająca w modelu SaaS) notowana na warszawskiej giełdzie. Jednak klienci z Polski odpowiadają za mniej niż 2 procent jej przychodów, a największym rynkiem są USA. Dzięki produktowi “LiveChat” jest jednym z liderów globalnego rynku. Jednak firma zdobyła już istotne doświadczenie w budowaniu nowych produktów - również z partnerami zewnętrznymi.
Przykładem takiego sukcesu może być ChatBot. Założenia produktu, z którego dziś korzystają tysiące klientów, w tym takie marki jak: Kayak, Danone czy UEFA, przedstawił trzyosobowy zespół, który uczestniczył w Hackatonie zorganizowanym przez firmę. Obecnie ten zespół nadal stanowi trzon ekipy doskonalącej rozwiązanie generujące już około miliona złotych MRR (miesięczne powtarzalne przychody) i notującej dynamiczny wzrost.
Wewnątrz firmy powstały też kolejne produkty firmy: KnowledgeBase i HelpDesk. Natomiast w bliskiej współpracy z firmą SnapCall zbudowano integrację umożliwiającą m.in. połączenia głosowe i wideo z poziomu aplikacji LiveChat. Polska i francuska firma wspierają się też w pozyskiwaniu klientów.