Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Biznes online czy firma stacjonarna? Sprawdzamy za i przeciw

materiał partnera

Udostępnij

Prowadzenie własnej firmy najczęściej nie jest proste. Od właściciela wymaga zaangażowania, poświęceń i ogromnej wiedzy z wielu dziedzin. Żeby przedsięwzięcie miało prawo się udać, musi być skrupulatnie zaplanowane i przemyślane. Tutaj nic nie dzieje się przypadkiem. Dlatego, zanim zdecydujesz się otworzyć własny biznes, zacznij od podstaw! Sprawdzamy, co jest lepszym pomysłem: firma online czy stacjonarna.

Prowadzenie własnej firmy

Własna firma to duże wyzwanie. Do prowadzenia jej potrzeba samozaparcia, pewności siebie i, oczywiście, dobrego pomysłu. Dlatego też pierwszym krokiem do jej otworzenia jest stworzenie precyzyjnego biznesplanu, w którym znajdą się wszystkie niezbędne informacje.

Zacznij od ustalenia budżetu, zbadania grupy docelowej oraz konkurencji. Na tym etapie najczęściej warto podjąć decyzję, czy chcesz założyć firmę internetową, czy stacjonarną.

Stacjonarnie, bezpiecznie, tradycyjnie

Są takie branże, które wymagają fizycznej obecności na rynku. To oczywiście wszelkiej maści usługi – fryzjerstwo, kosmetyka, klub fitness czy salon tatuażu. Tu niezwykle istotny jest wybór odpowiedniej lokalizacji. Zanim wynajmiesz lokal usługowy w Warszawie lub innym mieście, sprawdź jego sąsiedztwo. Twoim naczelnym obowiązkiem jest zorientowanie się, czy wokół znajdą się osoby potencjalnie zainteresowane usługami, które będziesz oferować.

Najlepsze miejsca to takie, które położone są w bezpośrednim sąsiedztwie osiedli mieszkaniowych. Lokale usługowe powinny być idealnie dostosowane do różnorodnych wymagań przedsiębiorców. Łączyć w sobie bliskość centrum, biznesowego serca stolicy oraz bloków mieszkalnych, tak jak jest to chociażby tutaj.

Firma online – jak to działa?

Nie wszystkie firmy muszą jednak funkcjonować stacjonarnie. Jeśli planujesz otworzyć biznes sprzedażowy lub doradczy, możesz zdecydować się na prowadzenie go online. Sklep z elektroniką, odzieżą lub kosmetykami z powodzeniem odnajdzie się w sieci. Dobrym pomysłem jest również połączenie tych dwóch płaszczyzn – świata online i offline.

Na pierwszym etapie otwierasz firmę w Internecie, a po pierwszych sukcesach równolegle wynajmujesz lokal usługowy i zaczynasz sprzedaż także poza siecią. Dzięki temu masz szansę dotrzeć do różnych grup docelowych. Choć, jak pokazują badania, już 77% Polaków chętnie kupuje w sieci[1], to zdecydowana większość codziennych zakupów odbywa się w sposób tradycyjny.

Niezależnie od tego, którą formę prowadzenia firmy wybierzesz, pamiętaj, że sukces w dużej mierze zależy od Twojego przygotowania. Dlatego, zanim wyślesz wniosek o rejestrację, upewnij się, że przemyślałeś wszystkie punkty biznesplanu i dokładnie wiesz, czego możesz się spodziewać.

[1] https://mobirank.pl/2021/09/28/e-commerce-w-polsce-2021-77-proc-internautow-kupuje-online/